Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG TF] Turbina
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG TF] Turbina
Autor Wiadomość
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Maj 23, 2013 22:12   

Kozik napisał/a:
w TFie jest z tego co wiem inna skrzynia

e, na pewno? mi się kojarzy, że w F/TF siedzi PG1 z motorami 1,8...
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Maj 23, 2013 22:12   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Czw Maj 23, 2013 22:23   

a silnik siedzi odwrotnie czyli jest obrócony od 180 stopni względem przodu
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1747
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Czw Maj 23, 2013 22:33   

tf ma taka sama skrzynie jak pozostale rovery z motorem 1,8, czyli PG1, jest umiejscowiona w ten sam sposob jak w autach FWD wiec niby dlaczego mialaby miec 5 biegow do tylu a 1 do przodu ? ;)

kwestia nieco pomotanego mechanizmu zmiany biegow i wszystko dziala jak nalezy

co do modow: odpusc stozek, to najgorsze g... jakie mozna zrobic w roverze/mg - glosny ryk i wyrazny spadek mocy/momentu w srednim zakresie obrotow ( ogolnie tez raczej spadek ),

pomaga wydech, u kumpla w lotusie elise z silnikiem 1,8 seria 120 KM na porzadnym wydechu ( cholernie glosnym przyznac musze ) wyszlo 133 KM, za to przez stozek w komorze silnika bezposrednio na przepustnicy mial bardzo wyrazny "dol" w zakresie 2000-3000 rpm,
seryjny komp jest nieprogramowalny, trzeba stosowac piggyback-i, zastosowanie popularnego det-a jest problematyczne, ciezko ogarnac algorytm impulsow z kola zamachowego

co do silnikow w lotusach - owszem ludzie wywalaja k*serie i wkladaja inne, na pewno nie wkladaja toyoty 1,8vvti, * jest nierozwojowa i droga w utrzymaniu ( awaryjnosc osiagi ekonomicznosc )
toyota 1,8vvti byla stosowana seryjnie w elise s2, i nie cieszy sie nadmierna popularnoscia

ludzie jak swapuja motory to wrzucaja najczesciej hondowskie silniki z serii k20xxx lub k24xxx - ale to jest zabawa liczona na 15-20 tys pln ( bez modow - same silniki sa bardzo drogie - slupek za 7 tysi to okazja :D , a gdzie wiazki osprzet skrzynia polosie itepe )

alternatywa jest dlubanie silnikow rovera - wykonalne i przynoszace efekty, kumpel np majac baze w postaci silnika 1,8vvc ( seria w teorii 145 KM ) wycisnal z niego 166 - zalozyl customowy kolektor dolotowy, przepustnice z moto o srednicy 42 mm, lekki porting kolektora dol. z glowica ( bez zdejmowania glowicy ) wydech z rury 55mm i strojenie na decie
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
piotrekcrash 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 494
Skąd: Łódź



Wysłany: Pią Maj 24, 2013 12:08   

Cytat:
ludzie jak swapuja motory to wrzucaja najczesciej hondowskie silniki z serii k20xxx lub k24xxx - ale to jest zabawa liczona na 15-20 tys pln ( bez modow - same silniki sa bardzo drogie - slupek za 7 tysi to okazja


Silnik K24 z Accorda kupisz spokojnie za 3k
Ostatnio zmieniony przez piotrekcrash Pią Maj 24, 2013 16:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
BigBoyPL 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 754
Skąd: Śląsk



Wysłany: Pią Maj 24, 2013 15:20   

Dobra teraz ogarniam. Czyli nie odwracamy silnika o 180 stopni i patrząc z przodu jest tak samo umieszczony jak w przednim napędzie tylko jest przesunięty do tyłu.

Co do K serii to najczęstszym modem jest wstawianie większego kolektora ssącego, głowicy z VVC ale z usuniętymi mechanizmami VVC i odpowiedniego kolektora wydechowego 4-2-1 oraz filtra powietrza. Do tego na wyspach jak widziałem popularny jest szczególnie wśród Elise ECU o nazwie Emerald. Te mody potrafią dać troszkę mocy, wg tabeli:
MODEL HP HP+MOD
MG ZR105 103 125
MG ZR120 120 150
MG ZR160 160 172
Wiadomo o co tu chodzi : mamy więcej powietrza z dolotu, większe zawory, lżejszy przepływ przez wydech.
Wychodzi nam wtedy mniej więcej coś takiego :
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pią Maj 24, 2013 18:59   

BigBoyPL napisał/a:
Co do K serii to najczęstszym modem jest wstawianie większego kolektora ssącego, głowicy z VVC ale z usuniętymi mechanizmami VVC i odpowiedniego kolektora wydechowego 4-2-1 oraz filtra powietrza. Do tego na wyspach jak widziałem popularny jest szczególnie wśród Elise ECU o nazwie Emerald.

Do Poldków 1.4 ładują też walki z 1.8, podobno tez coś dają. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pią Maj 24, 2013 19:03   

Ogólnie lekki wstyd, że wszystkie 1,4 Kseries Turbo jeżdżą nie w roverowych budach ;) bo w Poldkach turbią te motorki ze sporym powodzeniem, jednak co i jak to nie wiem, pasowałoby wejść na forum FSO.
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1747
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Pią Maj 24, 2013 20:46   

piotrekcrash napisał/a:
Cytat:
ludzie jak swapuja motory to wrzucaja najczesciej hondowskie silniki z serii k20xxx lub k24xxx - ale to jest zabawa liczona na 15-20 tys pln ( bez modow - same silniki sa bardzo drogie - slupek za 7 tysi to okazja


Silnik K24 z Accorda kupisz spokojnie za 3k


bo to nie jest ten silnik ktorego wszyscy chca ;)

[ Dodano: Pią Maj 24, 2013 21:46 ]
przerobka glowicy vvc na "sztywne" walki jest bardzo droga, komplet nowych czesci to sporo powyzej 1000 gbp, na ebayu proboje cos wyhaczyc ale za mniej niz 700 gbp nie bylo nic napewno przez ostatnie 2-3 lata na pewno

mozna za okolo 200 gbp kupic nowe walki newmana 280* pod mechanike, to jest zaczyn na 200 kuni z 1,8 :d

mam do tego juz blok, trzeba bedzie spreparowac blok ( wymagane podciecia w tlokach ), kolektor ssacy pod gazniki typu dcoe lub przepustnice weber/jenvey cos tam sie kiedys powinno sklecic :D
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Turbina - typ
hvil Tuning mechaniczny 64 Pią Lut 12, 2010 23:00
Gość
Brak nowych postów [R25] Turbina + Stożkowy
TOREK513 Tuning mechaniczny 32 Pon Lis 19, 2012 15:49
piotrekcrash
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R400 1.6si] turbina
serwacy82 Tuning mechaniczny 3 Pon Cze 13, 2011 15:16
szoso
Brak nowych postów Turbina w MGTF160
MGTF160 Tuning mechaniczny 18 Nie Lip 29, 2007 01:13
Gość
Brak nowych postów [R75] jaka turbina podejdzie?
Physixc Tuning mechaniczny 77 Pon Wrz 21, 2015 18:17
longer86



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink