Wysłany: Czw Maj 23, 2013 08:16 [620SDi] Wysoka temperatura silnika na wskaźniku
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Witajcie!
W moim Roverku 620 SDi niepokoi mnie wysoki poziom temperatury silnik. Wskazówka przekracza połowę skali (jakieś 3/4 na skali), a domniemam, że powinna być w połowie. Dodam, że silnik pracuje równo, odpala na dotyk, w zbiorniczku wyrównawczym nie ma śmietany, pod korkiem oleju też, płyn chłodniczy nie ubywa. Czym może to być spowodowane? Czujnik temperatury oleju?
Dodam, że z silnika leci olej, ale dzisiaj już to powinno być zrobione. Nie wiem czy ma to coś wspólnego z tym, że chłodnica klimatyzacji jest nieszczelna i nie jest nabita.
Proszę o pomoc!
SPAMU¦
Wysłany: Czw Maj 23, 2013 08:16 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 9 razy Dołączył: 30 Kwi 2013 Posty: 311 Skąd: Kraków
Wysłany: Czw Maj 23, 2013 09:44
Chłodnica klimy nie ma nic do tego. U mnie w moim SDi temperatura trzyma się na niecałej połowie. Może ci świrować czujnik temperatury cieczy chłodzącej i za późno startuje wentylator albo wentylator się zaciera i wolno kręci.
_________________ Z roverów się śmieją ale nie muszę przynajmniej pedałować.
Czyli muszę wymienić czujnik i zobaczyć czy coś się zmieni. Tylko teraz muszę poszukać na forum gdzie znajdę ten czujnik, bo nie będę tutaj ciągnął tematu
Czujnik od pokazywania temp. na desce jest po lewej stronie wkręcony prostopadle w blok. Mój czujnik trochę zaniża temp. bo po podłączeniu pod kompa kumpel stwierdził że przy takiej temp. u niego wskazówka jest wyżej, a u mnie nawet po długiej jeździe jest zawsze trochę poniżej połowy. Teraz nie mam kasy i nie ruszam tego bo mi to nie przeszkadza
Dzięki wielkie, jutro poszukam, bo teraz już się ściemnia i pada deszcz Dam znać co i jak
[ Dodano: Wto Maj 28, 2013 10:34 ]
No dobra dzisiaj zajrzałem pod maskę, skupiłem się na lewej stronie i znalazłem to co na zdjęciu widać Czy to ten czujnik, o którym cała ta dyskusja?
I chyba bez wyjęcia alternatora to się nie obejdzie żeby go wykręcić?
ja mialem podobnie tylko ze przy benzynie,u mnie wentylator sie nie zalanczal,gdy wymienilem czujnik wentylatora problem narazie ustapil,jeszcze wypluwal mi plyn bo sie gotowal
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum