Forum Klubu ROVERki.pl :: [R25 1.4 16V 103KM] Montaż turbosprężarki pytanie
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R25 1.4 16V 103KM] Montaż turbosprężarki pytanie
Autor Wiadomość
distore 




Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 7
Skąd: Nowy Dwór Mazowiecki



Wysłany: Pią Maj 31, 2013 14:21   [R25 1.4 16V 103KM] Montaż turbosprężarki pytanie

Witam, znalazłem na forum temat dotyczący montażu turbosprężarki w silniku 1.4, jednak jest on z 2007r - [R214Si 95-99] chciałbym założyć turbo - http://forum.roverki.eu/v...r%EA%BFarka++25 .Nie chciałem poruszać na nowo tamtego tamatu, dlatego napisałem nowy :smile:

Chciałem się dowiedzieć, co do montażu soft turbo w tym silniku i dmuchaniu ok. 140-150KM. Czy trzeba zakuwać silnik do takiej mocy, czy wystarczy soft? Jaka jest przybliżona cena montażu takiego zestawu, oraz czy znacie może jakieś firmy w okolicach Warszawy które zajmują się montażem soft turba? Domyślam się, że konieczna będzie zmiana hamulcy z bębnów na tarcze(tył), oraz zawieszenia na sztywniejsze, a co ze sprzęgłem czy fabryczne wytrzyma? Pozdrawiam i dziękuję za pomoc!
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Maj 31, 2013 14:21   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
kezmanq 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 459
Skąd: Wrocław/Wieluń



Wysłany: Pią Maj 31, 2013 15:02   

takie podstawowe pytanie, jaką kwotę chcesz przeznaczyć na modyfikacje?
 
 
 
jrdarus1 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 319
Skąd: Wałcz

MG ZR

Wysłany: Pią Maj 31, 2013 16:43   

Moim zdaniem szkoda kasy na silnik 1.4, lepiej włóż 1.8 vvc od ZR wyjdzie na pewno taniej, a najlepiej 2.0 T :)
_________________
https://www.youtube.com/w...be_gdata_player
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pią Maj 31, 2013 19:33   

Zdajesz sobie sprawę że turbo benzyny lubią swoje spalić? To nie diesel że może chodzić na ubogiej dawce paliwa.
 
 
 
distore 




Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 7
Skąd: Nowy Dwór Mazowiecki



Wysłany: Sob Cze 01, 2013 08:22   

ok 5tyś, teraz pali ok 7l, do ilu może dojść spalanie z turbo? Ten silnik 2.0T z jakiego modelu pochodzi i jaką ma moc?
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sob Cze 01, 2013 08:31   

Niema sensu modyfikować tego motoru. Szukaj 2.0T, a najlepiej całego tomcata.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sob Cze 01, 2013 09:42   

z 10L może spalać.
 
 
 
distore 




Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 7
Skąd: Nowy Dwór Mazowiecki



Wysłany: Sob Cze 01, 2013 12:45   

uua okej, rozejrzę się za 2.0T dzięki za pomoc!
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sob Cze 01, 2013 13:04   

bierz 2,0t ;) kupa radochy i spora rozwojowość ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
distore 




Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 7
Skąd: Nowy Dwór Mazowiecki



Wysłany: Sob Cze 01, 2013 17:50   

z jakiego modelu wyciągnę ten silnik?
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Sob Cze 01, 2013 17:58   

R600Ti, R800Ti, R220 Coupe Turbo
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Rino 



Dołączył: 18 Lis 2009
Posty: 36
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Cze 03, 2013 16:54   

Podepnę się do tematu...

Pomińmy wypowiedzi typu nie da się, nie ma sensu, nie opłaca się, nie wytrzyma itp i skupmy się na konkretach...

Pacjentem będzie 1.6

teraz pytanie jaka minimalna wydajność wtrysków? spotkałem się z opinią że minimum to 350 - 375cc/min, ale z drugiej strony 1.8 turbo z R75 mają wydajność ok 247cc/min. seryjne z 1.6 mają 227cc
Więc jak to jest?
_________________
"Nie sztuka jest zabić muche na przedniej szybie, sztuką jest zabić ją na bocznej..."
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pon Cze 03, 2013 17:09   

Policz, jest stała stosunku benzyny do powietrza gdy zachodzi spalanie stechiometryczne.
Powiedzmy że silnik będzie się kręcił do 8tys obrotów, więc zajmie to około 7.5ms obrót.
Tak więc w skrajnym wypadku gdy wtryskiwacz jest cały czas otwarty, przez 15ms (dwa obroty wału) powinien wtrysnąć ilość powietrza która pozwoli na spalanie stechiometryczne.

Wtedy wyliczysz ile jest potrzebnego paliwa, a więc i jaki minimalny wtryskiwacz jest potrzebny.
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pon Cze 03, 2013 18:22   

Weź wtryski z 2,0T, na bank ogarną ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Rino 



Dołączył: 18 Lis 2009
Posty: 36
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Cze 03, 2013 21:33   

te z 2.0 mają dokładnie 440cc

więc to aż nadto.
_________________
"Nie sztuka jest zabić muche na przedniej szybie, sztuką jest zabić ją na bocznej..."
 
 
bundylp 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 149
Skąd: okolice - Lublin

Rover 200

Wysłany: Nie Cze 09, 2013 16:46   

Może takie coś sprawdzi się jako turbo :) https://www.youtube.com/watch?v=vI09q3QgeuI
_________________
"bundylp" = " bandi "
Nie taki Rover straszny jak go malują :P
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Nie Cze 09, 2013 16:56   

Nic z tego, za duża latencja, za i po wyglądzie na pewno za mała wydajność :P
Bardziej zdławi silnik niż mu pomoże (pewnie dlatego niema pokazanego efektu działania tego).
 
 
 
Rino 



Dołączył: 18 Lis 2009
Posty: 36
Skąd: Kraków



Wysłany: Wto Cze 11, 2013 22:02   

Pytanie, jak zmusić sprężarkę żeby dmuchała tylko 0,5 bara?

pomysł mam taki żeby zmienić gruchę na jakąś słabszą tak żeby VG otwierał poniżej 0,5 i wyregulować to MBC na 0,5.

Co o tym myślicie?
_________________
"Nie sztuka jest zabić muche na przedniej szybie, sztuką jest zabić ją na bocznej..."
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Wto Cze 11, 2013 22:28   

wystarczy samo MBC, bez problemu utrzyma zadane doładowanie :) tutaj fajnie by wyglądało vnt ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sro Cze 12, 2013 05:56   

Albo taki mały kompresorek ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620 SDi] zmiana TURBOsprężarki
Martini Tuning mechaniczny 1 Sob Maj 05, 2007 19:24
Brt
Brak nowych postów 1.4 16V 103km seria czy cos wiecej?
konr92 Tuning mechaniczny 68 Pią Lip 01, 2011 17:20
radomraptile
Brak nowych postów [R214 Si 103KM 16V '97r] układ wydechowy
Cris Tuning mechaniczny 10 Sob Paź 23, 2010 13:51
Cris
Brak nowych postów [r400 1.4 103km] remapowanie mozliwe?
rafalskorupski Tuning mechaniczny 4 Pon Wrz 08, 2008 09:34
piter34
Brak nowych postów [R214si 1.4 103KM '97] lekkie podrasowanie?!?
dubza Tuning mechaniczny 28 Pon Mar 24, 2008 19:12
dobryziom



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink