Wysłany: Pon Kwi 01, 2013 16:45 [R75] Random misfire - szarpanie silnika
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 1999
Witam!
Auto wyraźnie szarpie w czasie jazdy na komputerze były błędy wypadania zapłonu poszczególnych cylindrów. Wymieniliśmy:
-6 nowych OEM cewek,
-6 nowych OEM świec,
-Nowe kable zapłonowe,
Po założoeniu nowych cewek i kabli było wsio oki przez jakieś 20km, znowu zaczął szarpać. Założyłem nowe świece, prawie 40km super o znowu szarpie. Czuć wyraźnie jak nie pracuje któryś cylinder/cylindry. I na LPG i na PB. Podpiąłem go pod kompa u wyskakuje Random Misfire. Odpinałem od każdej cewki kable zasilające, wtyczki wyglądają oki, napięcie na zapalonym silniku każda ma 14V. Potem do każdej cewki przykładałem świecę zapłonową (tylnie wyjałem, przednie na nowych kablach) i na każdej iskra jest mocna, nawet 2-3cm od elementu metalowego daje iskrę. Sprawdziłem masę kompa i cewek, nie pokazuje dużego oporu na multimetrze.
Teraz podpiąłem go jeszcze raz i pokazuje:
P0171 System too lean (bank 1) Fuel system diagnosis 1 - lean limit Yes.
Czyli uboga mieszanka na 1 rzędzie cylindrów tak? Sonda lambda może coś takiego powodować?
Gdzie szukać przyczyny??
A i jeszcze jedno, wyraźnie widać zależność od długości pracy silnika... jak jest zimny po nocy i krótkie dystanse, jest super. A właśnie gdzies dalej i już zaczyna szarpać. Trochę ostygnie chodzi pięknie i za chwilę zaczyna szaprać
SPAMU¦
Wysłany: Pon Kwi 01, 2013 16:45 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
draj, ale ty masz 1,8 jest gdzieś na forum o takich objawach temat, w prawdzie podobnie jak w 2.0 czy 2.5 za takie sprawy głównieoodpowiadają świece kable, cewki, ale w 1.8 nie zawsze to pomagało więc poszukaj tematu od 1.8 dosyć obszerny.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Nie wiem jak to się stało od zawsze mam 2.5... Poprawiłem.
Objaw jest taki:
wypada zapłon na 5 cylindrze + uboga mieszanka.
Wymienione wszystkie świece + cewka na 5 cylindrze. Na zimnym silniku jest OK, jak tylko się nagrzeje (wskazówka od temp tam gdzie powinna być) to szarpie, muli przerywa traci moc.
Ja bym sprawdził te kable jednak bo u mnie na 4rtym cylindrze było tak samo, na zimnym w miare, rozgrzał się i wtedy masakra no i po wymianie sondy musisz troche km zrobić zanim się zaadoptuje
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum