Forum Klubu ROVERki.pl :: [Rover 75] Przegrzewa się
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Rover 75] Przegrzewa się
Autor Wiadomość
Timon93 



Dołączył: 30 Maj 2013
Posty: 7
Skąd: Jaworzno



Wysłany: Wto Cze 04, 2013 17:29   [Rover 75] Przegrzewa się
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 1999

Mam problem z moim R75 1.8. Od jakiegoś czasu zaczyna mi sie grzać. Naleje płynu pojeżdżę kilka dni i słyszę że wentylator się załączył i zaraz temperatura idzie w górę. Czasem zdarza się że z pod kurka wężykiem leci płyn. Za każdym razem wężyk od powrotu przy zbiorniczku jest zimny a z drugiej strony gorący. Gdy ściągnę ten wężyk to schodzi z niego ciśnienie i staje się cały gorący. Doleje wody i wszystko jest ok przez kilka dni i znow to samo. Z pod kurka gdy stanę po normalnej jeżdzie też czasem zdarza się że woda leci.
Nie radze już sobie z tym i nie mam pomysłu na naprawe.
Z góry dzieki za pomoc.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Cze 04, 2013 17:29   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
AdaskoC 




Pomógł: 86 razy
Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 1730
Skąd: Ciechanów



Wysłany: Wto Cze 04, 2013 18:28   

1. Musisz dobrze, ale to bardzo dobrze i dokładnie odpowietrzyć układ chłodzenia!
2. Wymień korek, koszt 26zł
3. Sprawdz wszystkie łączenia czy nie ma wycieku.

A możesz pierw sprawdzić co się dzieje pod korkiem oleju i bagnecie, oraz w jakim stanie jest olej.
 
 
Timon93 



Dołączył: 30 Maj 2013
Posty: 7
Skąd: Jaworzno



Wysłany: Sro Cze 05, 2013 05:39   

Dzięki za odpowiedź. A jak odpowietrza sie układ w tym silniku bo szukałem odpowietrzników i żadnego nie znalazłem.
Z góry dzieki.
 
 
mimo66 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 350
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Sro Cze 05, 2013 17:01   

Wlewać płyn do zbiorniczka wyrównawczego przy pracującym silniku i obserwować, czy płyn jeszcze jest wciągany przez silnik, czy już się powietrze "wybąblowało" i nie ma już go.

Ważna sprawa - nagrzewnicę włączamy na maxa, bo inaczej gdy ją kiedyś włączysz odda powietrze, które w sobie miała do układu.

Jeśli układ chłodzenia jest nie przerabiany, czysty i nie ma przecieków, to odpowietrzy się sam. I tyle tego wszystkiego.
 
 
domel101 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 479
Skąd: prudnik

Rover 75

Wysłany: Sro Cze 05, 2013 17:13   

a nie ma śrubki od odpowietrzenia na wężu metalowym co idzie z prawej strony silnika:?:
śrubkę odpowietrzającą zaznaczyłem na czerwono


no i oczywiście trzeba wyeliminować uszkodzenie uszczelki pod głowicą, sprawdzić płyn czy nie ma w nim oleju tzw. "cappucino" w zbiorniczku, i zrobić test płynu na zawartość spalin czy się nie dostają
 
 
 
Timon93 



Dołączył: 30 Maj 2013
Posty: 7
Skąd: Jaworzno



Wysłany: Czw Cze 06, 2013 05:47   

Wczoraj znalazłem ten odpowietrznik co kolegadomel101, pokazał i zeszło dość powietrza. Mam w nim lpg ale w parowniku jest płyn także z tym powinno być ok. spróbuje jeszcze na odpalonym silniku wlewać i mam nadzieje że to już bedzie koniec bolączek z chłodzeniem. A co do oleju w zbiorniczku to nic podobnego nie widze.
Dzięki wielkie za pomoc. :)
 
 
mimo66 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 350
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Czw Cze 06, 2013 16:51   

Nie zapomnij o otwarciu na maxa nagrzewnicy.
:mrgreen:
 
 
Timon93 



Dołączył: 30 Maj 2013
Posty: 7
Skąd: Jaworzno



Wysłany: Czw Cze 06, 2013 17:24   

Dziś próbowałem tak jak mi mówił mimo66, odpowietrzyć z otwartą nagrzewnicą i w zbiorniczku woda mi rośnie przy odpalonym silniku tak że aż mi sie wylewa. I doszedłem do tego że chyba układ jest zatkany bo jak wypnę ten przewód cienki co z tyłu silnika wychodzi i idzie do chłodnicy i powrotu do zbiorniczka to z silnika woda sie nie wylewa. Więc według mnie w silniku układ jest zatkany. A co Wy o tym sądzicie? Nie daje sobie już zbytnio rady. Z góry dzieki za pomoc.
 
 
domel101 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 479
Skąd: prudnik

Rover 75

Wysłany: Pią Cze 07, 2013 19:15   

Timon93 napisał/a:
I doszedłem do tego że chyba układ jest zatkany bo jak wypnę ten przewód cienki co z tyłu silnika wychodzi i idzie do chłodnicy i powrotu do zbiorniczka to z silnika woda sie nie wylewa.

a może po prostu jest wężyk zatkany, po przez niego powinien się płyn przelewać i to chyba zaraz bo odpaleniu jak się nie mylę
 
 
 
Boncky 




Pomógł: 57 razy
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 1172
Skąd: Gliwice

Rover 75

Wysłany: Pią Cze 07, 2013 22:35   

wyciągnij termostat, zalej układ, nie musisz się specjalnie skupiać na odpowietrzaniu, te układy się super odpowietrzają i to na pewno nie jest wina zapowietrzonego układu.
Wracając: wyciągnij termostat zalej i sprawdź czy dalej będzie się grzało, jeżeli tak to będziesz miał coś zatkane albo pompa wody nie wydala, jeżeli będzie OK - wymień termostat - robota na 10 min
_________________
Pamparampam
 
 
 
domel101 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 479
Skąd: prudnik

Rover 75

Wysłany: Sob Cze 08, 2013 18:32   

jak nie ma zatkanego tego przewodu to raczej pompa wody padła tak jak pisze Boncky a termostat wyjąć i do gotującej wody wrzucić i sprawdzać czy działa
 
 
 
Timon93 



Dołączył: 30 Maj 2013
Posty: 7
Skąd: Jaworzno



Wysłany: Sob Cze 08, 2013 18:44   

Dziś wyciągłem termostat i cały dzień jeździłem bez. I wszystko gra. Nie grzeje sie, woda w zbiorniczku nie rośnie,a zaraz po zalaniu woda i przy zalączonej nagrzewnicy kilka bąbelkow wyskoczylo. Więc według mnie wina leży w termostacie. W poniedzialek jade kupić termostat i już powinno być ok.

Dzięki wszystkim za zaangarzowanie i pomoc.
 
 
domel101 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 479
Skąd: prudnik

Rover 75

Wysłany: Nie Cze 09, 2013 11:28   

ja jak miałem R200 1.4 to pasował termostat z poloneza(to te same silniki) i akurat moja wiedza się opłaciła bo był za 20zł a nie za 60zł. nie wiem jak to się ma do silnika R 75 1.8, ale niech w sklepie porównają, może akurat podejdzie. Albo szukaj na forum czy pasuje
mowa jest o termostacie, bez obudowy(które lubią pękać).
 
 
 
Boncky 




Pomógł: 57 razy
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 1172
Skąd: Gliwice

Rover 75

Wysłany: Nie Cze 09, 2013 18:35   

proszę :)
_________________
Pamparampam
 
 
 
coolp 



Dołączył: 27 Cze 2012
Posty: 5



Wysłany: Pią Cze 28, 2013 19:50   

Witam, mam trochę podobny problem i nie wiem czy dalej walczyć samemu czy oddać do mechanika na wymiane uszczelki, prosze o porade kto sie zna.
Moje autko to Rover 75 1.8 2004 benzyna z LPG, jakieś 2 miesiące pierwszy raz zauważyłem mokry zbiorniczek wyrównawczy, dolałem płynu. Od tego czasu co jakiś czas musiałem sprawdzać stan i dolewac płyn. Pewnego razu jadąc na autostradzie ok 140 km/h wskazowka temp. poszybowala maksymalnie i wyswietlacz caly na czerwono z ostrzeżeniem o temperaturze, zatrzymalem sie, odczekalem az ostygnie, dolalem plynu i dalej w trase. Po jakis 2 tygodnicha sytuacja powtorzyla sie. Pojechalem do warsztatu zeby sprawdzili szczelnosc ukladu (stwierdzili ze jest ok). Po kilku dniach ta sama sytuacja z temp. Wymienilem korek na czarny i przez dluzszy czas bylo ok, ale znow temp na maksa. Wymienilem termostat na nowy (tylko na taki co otwiera sie przy 92 st.), odpowietrzylem, jednak nadal to samo. Generalnie moge jezdzic teraz maks 80 km/h bo inaczej ostrzeżenie o temperaturze, a jak z wlaczona klima to przy 40 km/h juz po przejechaniu 6 km. Pojechalem do warszatu zeby sprawdzili dalej uklad. Zaczeli od termostatu i stwierdzili ze ten nowy tez jest walniety, nie otwiera sie przy zalaniu wrzatkiem. Wiec przewiercilem ten stary tak ze jest caly czas otwarty, po przejechaniu ok 8km zbiorniczek nadal mokry. Sam juz nie wiem co to moze byc poza uszczelka. Pompa rok temu zalozona (zrobione ok 40 tys.) Mam jedyna ostatnia watpliwosc co do droznosci ukladu bo zalewajac go weszlo ok pół wiaderka wody. Dziwne co sie przydazylo to jak zakladalem ten przewiercony termostat to polecial dymek ze zbiorniczka, przy odkerconym korku oczywiscie.
Pomozcie!
 
 
dzelo23 
Klubowicz





Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Pią Cze 28, 2013 21:42   

Zakładam że olej jak i płyn są wpożądku(w oleju nie ma płynu ani oleju w płynie ),wycieków rówmież brak . Pora zrobić test na zawartość Co2 w układzie chłodzenia.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
coolp 



Dołączył: 27 Cze 2012
Posty: 5



Wysłany: Sob Cze 29, 2013 07:58   

Chyba juz i tak zaprowadze go do mechanika i niech go sprawdzi konkretnie ale bede chcial byc przy tym, mam nadzieje ze sie dogadam. No nic i tak juz sie licze z ta uszczelka. A powiedzcie jaki to jest koszt mniej wiecej? Mi powiedzial ze od 2000 do 2500 zł.
Nie wiem czy to moze cos miec wspolnego z tym przegrzewaniem ale jak juz sie nagrzeje to ze spodu auta (nie z tlumika) slychac takie PUFF...PUFF...PUFF i tak non stop, nawet jak juz zgasze silnik i na postoju przez jakies 5-10 min.
 
 
wschodni 



Dołączył: 25 Lut 2012
Posty: 233
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Nie Cze 30, 2013 09:06   

Ja to bym ci radził podjechać jeszcze do innego mechanika. Wydaje mi się, że 2000-2500zł to troszeczkę za dużo. Ale może się mylę.
Termostat sprawdzony?
 
 
coolp 



Dołączył: 27 Cze 2012
Posty: 5



Wysłany: Nie Cze 30, 2013 11:51   

sprawdzilem, faktycznie sie nie otwiera. jezdze narazie na tym przewierconym. Wlasnie nie wiem czy to duzo ale tak na necie mniej wiecej pisza, w szczecinie zreszta nie mam za duzego wyboru co do mechanikow 80% to naciagacze i partacze a tam mi gas zagladali i mysle ze sa ok, no ale to sie okaze. Bede chcial zeby najpierw cisnienie sprawdzili na cylindrach (chyba tak to sie okresla) i ten test co2 w ukladzie chlodzenia.
 
 
dzelo23 
Klubowicz





Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Nie Cze 30, 2013 13:02   

U mnie koszt wymiany uszczelki to 1100 gdzie mechanik za robotę zgarnął 400.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 75/MG ZT] Artykuły z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 75, MG ZT 0 Pon Sty 24, 2011 19:44
kasjopea
Brak nowych postów [R75] Rover się przegrzewa
dgaleza Rover serii 75, MG ZT 11 Sro Maj 11, 2011 08:29
SyntaX
Brak nowych postów [R75] Na biegu jałowym przegrzewa się
minos4u Rover serii 75, MG ZT 7 Pon Gru 02, 2013 11:05
minos4u
Brak nowych postów [R75] Przegrzewa się płyn chłodniczy - co robić?
Bolero Rover serii 75, MG ZT 4 Pią Maj 29, 2009 21:08
Gość
Brak nowych postów [R75] Bardzo duża temperatura auta,silnik się przegrzewa
GRPac Rover serii 75, MG ZT 11 Nie Mar 05, 2017 11:40
karol77787



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink