Forum Klubu ROVERki.pl :: [Accord 2.0TDi] Zimny dolny wąz od chłodnicy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Accord 2.0TDi] Zimny dolny wąz od chłodnicy
Autor Wiadomość
lukaswch94 



Dołączył: 21 Mar 2013
Posty: 5



  Wysłany: Sro Cze 05, 2013 21:50   [Accord 2.0TDi] Zimny dolny wąz od chłodnicy
Typ: TDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1996

Witam. Jestem nowy na tym forum i mam do Was ogromną prosbe o pomoc i rady. Otóz od jakiegos czasu zauwazyłem ze to czy po krótkiej jezdzie (6km) czy po dłuzszej(25-30km) dolny waz od chłodnicy jak i cała chłodnica jest zimna, za to wszystkie inne weze tzn górny co wchodzi do chłodnicy , ten od pompy, koło termostatu są ciepłe , czasami gorące, silnik szybko łapie temperature, nie przegrzewa sie bynajmniej na desce wskaznik pokazuje dobra temperature (nizej dodam zdjecie wskaznika) , dodam ze wentylatory chodzą non stop czy to silnik ciepły czy zimny , dziwne troche bo powinny sie załanczac dopiero w jakiejs granicy temperatury silnika no ale to tez chciałem dodac. Dzis byłem z ojcem sprawdzic termostat i ogolnie wszystkie weze były sciagane cały płyn spuszczany i zalany na nowo tak:
termostat najprawdopodobniej otwiera tzn nie wiem czy tak powinno byc ale jak wlałem w otwór zimną wode to ona stała w miejscu, natomiast jak wlałem wrzątek to powolutku sciekała druga strona czyli na moje oko otwiera, fakt faktem nie leciało ciurkiem bo wiadomo zadnego cisnienia tam nie było tak jak to jest w układzie podczas pracy silnika.
w wezach znalazłem kawałki starego kołnierza od chłodnicy gdyz ona była jakis czas temu robiona, były one dosyc spore wiec myslałem ze tez to mogło miec cos wspólnego np nie wystarczajacy przepływ wody ? co o tym myslicie?

dodam jeszcze ze zauwazyłem takie zjawisko i nie wiem czy to jest normalne otóz jak odkrece korek od zbiorniczka i sciaskam weze to w zbiorniczku woda bulgocze i pojawiają sie bąble natomiast dla porównania u taty v volvie v40 1.9di sprawdziłem i takiego czegos nie ma ;o
jak dzis autko było na podnosniku przy zapalonym silniku to gdy dotkłem dolny wąz to tak jakby oczywiscie moge sie mylic ale wydaje mi sie ze leci przez niego płyn ale to nic pewnego poprostu czułem jakis przepływ,

Przepraszam ze sie tak rozpisałem ale inaczej nie miałem jak ujac tego problemu ;p
Moje pytanie do was to co w tym przypadku nalezy zrobic i czy to normalne ze chłodnica jest ciagle zimna? czy moze to wina tego ze wentylator chodzi cały czas i nie ma jak sie silnik zagrzac aby poszło w chłodnice? Czy moze cos jeszcze jest wina tego zachowania i co to takiego?
Z gory dzieki za pomoc i za czas poswiecony na przeczytanie mojego tematu. Pozdrawiam Łukasz:))

ps. Dodaje zdjecie wskaznika :
ZDJECIE

I czy to normalna temperatura pracy silnika i jak wskazówka jest w takiej pozycji to ile silnik moze miec mniejwiecej stopni?
Ostatnio zmieniony przez lukaswch94 Sro Cze 05, 2013 22:01, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Cze 05, 2013 21:50   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
praktis 



Pomógł: 55 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 736
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Czw Cze 06, 2013 20:46   

Jeśli chodzi o temp. na wskaźniku to jest idealna, te silniki trudno porządnie zagrzać, no chyba że przeciągniesz je zdrowo po autostradzie ;)
Co do tych pracujących wentylatorów to się nie wypowiem, może ktoś coś dopisze w temacie.
_________________
Kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle ...
 
 
lukaswch94 



Dołączył: 21 Mar 2013
Posty: 5



Wysłany: Czw Cze 06, 2013 21:23   

Dzieki kolega za odpowiedz :)
Dzisiaj zrobiłem mały test tzn odłączyłem wentylator i zaden nie chodził no i wyruszyłem w droge tzn (25km) w tym 10miasto 15 trasa z predkoscia 90-100km/h , po wyjechaniu z pierwszego miasta na trase wyłączyłem ciepłe ogrzewanie i nawiew takze no i jazda, po przejechaniu około 15km zatrzymałem sie dla kontroli no i dolny waz dalej zimny natomiast zauwazyłem ze chłodnica zaczyna robic sie ciepłe u góry bardzij i im nizej dołu troche zimniejsza ale juz jakis postep bo jest ciepła, gdy dojechałem do domu po 25km znowu sprawdzam wszystko i co sie okazało chłodnica od połowy w góry jest bardzo gorąca a od połowy w doł tez ciepła ale mniej natomiast ten felerny dolny waz zimny;xx temperature przez cała droge czy to w korku czy to w trasie trzymał taką sama jak na zdjeciu nic wyzej nic nizej. Dodam ze temperatura zewnetrzna dzisiaj nie jest za wysoka i moje pytanie czy te silniki tak mają ze tak bardzo długo nagrzewaja sie by poszedł płyn w chłodnice i ten dolny waz , czy to normalne czy tez nie? Dziekuje za pomoc z góry i pozdrawiam:)


AAAAAAAAAA jeszcze musze jedno dodac , nie wiem czy wazne czy nie ale pare dni temu błyskałem sobie błedami i wyszło mi 15 czyli"Czujnik chłodzenia silnika (ECT) - wysokie napięcie" a jeszcze wczesniej 19 i 31 czyli czujnik połozenia wału korbowego i nagle po prau dniach te błedy znikły i pojawił sie tylko 15 ten czujnik chłodzenia silnika , co o tym sadzicie i czy to tez moze miec wpływ na to?
Ostatnio zmieniony przez lukaswch94 Czw Cze 06, 2013 21:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
praktis 



Pomógł: 55 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 736
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Czw Cze 06, 2013 21:29   

Moim zdaniem wszystko jest w porządku :)
_________________
Kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle ...
 
 
lukaswch94 



Dołączył: 21 Mar 2013
Posty: 5



Wysłany: Czw Cze 06, 2013 21:35   

Czyli uwazasz ze po 25km te silniki maja tak ze jeszcze nie sa wystarczajaco nagrzane by puscic obieg na chłodnice? A te błedy komputera moga miec jakies powiązania z tym?:)
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pią Cze 07, 2013 08:29   

lukaswch94 napisał/a:
Czyli uwazasz ze po 25km te silniki maja tak ze jeszcze nie sa wystarczajaco nagrzane by puscic obieg na chłodnice?

tylko w zimie, przy dużych mrozach
 
 
lukaswch94 



Dołączył: 21 Mar 2013
Posty: 5



Wysłany: Pią Cze 07, 2013 15:54   

w zimie to bym to zrozumiał ale teraz jak jest około 15 stopni na dworze to po przejechaniu 25km dopiero cała chłodnica zrobiła sie ciepła a dolny waz zimny ;c
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Accord 2.0TDi] stukanie w silniku podczas gdy jest zimny
Techniczny Rover serii 600, Honda Accord 3 Nie Kwi 28, 2013 21:35
kruszan
Brak nowych postów [Accord 2.0tdi] Ssanie na przełącznik
manhatan Rover serii 600, Honda Accord 4 Pon Cze 12, 2017 09:04
bociannielot
Brak nowych postów [Accord 2.0TDi] nie włączająca się sprężarka klimatyzacji :(
Techniczny Rover serii 600, Honda Accord 7 Sob Lip 13, 2013 17:00
thorm
Brak nowych postów [2.0tdi accord] mokra tynia kanapa
malutki106 Rover serii 600, Honda Accord 3 Pon Kwi 04, 2011 21:36
kokoz
Brak nowych postów [Accord VI 2.0TDi]Dobór przeguby wewnętrznego do
Techniczny Rover serii 600, Honda Accord 0 Pon Lip 15, 2013 14:20
Techniczny



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink