Dołączył: 13 Mar 2013 Posty: 79 Skąd: Thetford U.K
Wysłany: Wto Kwi 23, 2013 18:49 Wentylator.
Witam.Wyczytałem tu i jeszcze na innym forum żeby sprawdzic wentylator trzeba włączyc klime lub odparowywanie szyby, a co jesli mam pustą klime i chciałbym sprawdzic czy on działa,Kupiłem MG ZT 2.0 Diesela. Był w nim walniety termostat i sie nie dogrzewał, Już go wymieniłem i teraz wskazówka jest zawsze w polowie.Jesli chodzi o chłodnice to jak sie przejadę troszke i temp pójdzie w góre to górny wąż i zbiorniczek sa zawsze gorące a dolny zimny, no chyba że sinik pracuje na postoju to wtedy dolny też sie robi ciepły.Jak mogę sprawdzic czy on działa bez klimy?Prosze o jakies wskazówki i pomoc.Pozdrawiam.
A ja mam inne pytanie, zauważyłem że podajecie numer biegu na którym akurat pracuje wentylator na podstawie temperatury. Gdzieś w innych tematach znalazłem zakresy temperatur dla poszczególnych biegów:
Włączanie wentylatora - 3 biegowy
1. bieg - 100°C do 105°C
2. bieg - 106°C do 111°C
3. bieg - 112°C do 119°C
A jak określacie temperaturę ? U mnie jest tylko ta skala po lewej stronie licznika więc mogę powiedzieć tylko że zawsze zatrzymuje się w połowie zakresu
Legwan1989, trzymasz słupek do kasowania licznika, do czasu aż wyskoczy cyferka 0. Następnie klikasz w słupek tyle razy aż dojdziesz do nr. 19 i zostawiamy na tej pozycji. Po momencie zacznie migacz ON/OFF i na off klikasz słupek. Automatycznie wróci do pozycji 19 i wówczas klikasz słupek tyle razy aż dojdziesz do pozycji nr. 7. Czekasz i nagle pojawi się dokładna temperatura chlodziwa
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Dołączył: 13 Mar 2013 Posty: 79 Skąd: Thetford U.K
Wysłany: Sro Kwi 24, 2013 16:16 Went.
Witam. Zrobiłem jak napisałeś. i mi pokazuje coś takiego:
_ _7.0 _ _ _090
_ _7.1 _ _ _220
_ _7.2 _ _2765
_ _7.3 _ _ _112
_ _7.4 _ _ _116
.Czy wszystko jest ok? I która to wartosc od temperatury?Pozdro
7.0 "_ _ _021" Temperatura płynu chłodzącego silnik = 2,1 st.C
7.1 "_ _ _130" Temperatura zewnętrzna = 13,0 st.C (dokładność wskazań 5
st.C)
7.2 Prędkość silnika (Aktualne obroty/min.)
7.3 Prędkość pojazdu (Aktualna prędkość w km/godz.)
Dołączył: 13 Mar 2013 Posty: 79 Skąd: Thetford U.K
Wysłany: Sro Kwi 24, 2013 20:39 Wenty.
Pieta .Dzieki bardzo.
Legwan1989 . Wracałem z pracy i mi się przypomniało o tym. Dlatego w czasie jazdy, lekki hardcore.Hehe. .
A teraz pytanie. To skoro wentylator załącza się dopiero przy ponad 100'c jak go doprowadzic do tej temp skoro max w czasie jazdy to 92'c. Pałowac go na postoju? Jakieś pomysły? Pozdro.
Dołączył: 13 Mar 2013 Posty: 79 Skąd: Thetford U.K
Wysłany: Czw Kwi 25, 2013 21:55 Wentyl.
Dziś sprawdziłem u mojego brata bo też ma MG z tym samym silnikiem.Klima mu działa bo dziła, ale po wciśnieciu odparowywania przedniej szyby jak i klimy zaraz sie włącza wentylator,mimo że klime ma też prawie pustą. Więc obstawiam że chyba jendak czeka mnie zdięcie przodu i naprawa wiatraka.Co sadzicie panowie?
A ja mam pytanie w tym samym temacie: jeżeli wentylator wogóle się nie włącza na żadnym biegu to może być wina tylko rezystora czy to raczej silnik padł?? W momencie kiedy niby ma się włączyć drugi bieg słychać dzwięk ale wentylator się nie kręci. CZeka mnie wymiana całego wentylatora czy tylko jakiejść części??
Cześć
Mam pytanie:
W zeszłym roku kupiłem nowy silnik wentylatora wraz z puszką sterującą(2 biegowy). Zamontowałem i wszystko ładnie działa. Jednak wczoraj miałem taką sytuację:
Klima włączona (auto) jeżdżę po mieście a tu nagle wskazówka od temperatury podniosła się do góry - nie max ale podniosła się. Za moment spadła do połowy skali. Potem znowu do góry. Nigdy na maxa. Włączyłem sobie na zegarach żebym widział dokładnie jaka temperatura panuje. Więc gdy wskazówka podniosła się wyżej temperatura była ok 115'C. Zatrzymałem się na najbliższym parkingu wyłączyłem silnik i podniosłem maskę do góry. Wentylator chodził... ale wg mnie tylko na I biegu. W czym problem?
ak płyn w zbiorniczku?? Robiłeś cos przy układzie chłodzenia?
Gdy zatrzymałem się na parkingu to po jakimś czasie jak troche ostygł to lekko odkręciłem korek to płyn się wydostał więc dokręciłem z powrotem korek.
Ale wcześniej kiedyś tam musiałem odkręcic zbiorniczek bo mi przeszkadzał i lekko mi się przechylił i mimo tego że korek był dokręcony mocno to był lekko się wylał ze zbiorniczka...
Czy to może świadczyc o tym że korek nie trzyma? Łapie "lewe" powietrze i też przy okazji przy odwróceniu zbiorniczka cieknie płyn?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum