Forum Klubu ROVERki.pl :: [Rover 214i] - kradnie prąd
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Rover 214i] - kradnie prąd
Autor Wiadomość
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Pon Cze 17, 2013 10:03   [Rover 214i] - kradnie prąd
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 8v Rok produkcji: 1999

Witam

Parę dni temu zakupiłem sobie r 200 z założenia na dojazdy do pracy. Okazuje się jednak ze autko po nocy nie odpala, jest zupełnie martwe, nawet zegarek się nie podświetla. Zmierzyłem więc prąd pobierany przez autko na postoju, i co wyszło... 3,5A masakra jakaś, nie dziwię sie ze samochód nie dawał znaków życia. Sprawdziłem kolejno wszystkie obwody poprzez wyjmowanie poszczególnych bezpieczników tych w kabinie i pod maską, lecz bez skutku wskazania dalej takie same, rezultat dało jedynie wyjecie największego bezpiecznika 80A z pod maski opisanego jako BATTERY. Jako że wykluczyłem wszystkie mniejsze odwody, zacząłem gmerać pod maska i zauważyłem ze odłączenie alternatora daje efekt w postaci spadku pobieranego prądu do 0.03A czyli tak jak być powinno. Czyli winny jest alternator, tylko pytanie co może byc z nim nie tak? wystarczy wymiana regulatora? Czy lepiej szukać używki bądź regenerować, jaki jest tego koszt?

Dodam jeszcze ze sprawdziłem ładowanie i wyszło 12,4V, dopiero po dodaniu gazu wzrosło do 13z groszem, to tylko utwierdza mnie w przekonaniu ze problem leży w alternatorze.

z góry dziękuję za pomoc, jeśli podobny temat był to proszę mnie pokierować, gdyż nie znalazłem na forum rozwiązania mojego problemu

pozdrawiam
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Cze 17, 2013 10:03   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Cze 17, 2013 10:14   

Myślę, że alternator to bedzie dobry trop i od niego bym zaczął ... pewnie któraś dioda umarła w prostowniku. O koszty to musisz zapytać ludka jakiegoś co Ci to rozbierze ... a jesli umiesz sam, to podejrzewam, że regeneracja będzie tańsza. A przy okazji bedziesz wiedział w jakim stanie masz łożyska, slizgi szczotki itp. Zwykla jak już się rozbiera alternator to od razu się wymienia przynajmniej łożyska, no i oczywiscie uszkodzone elementy.
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
soviet100 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Mar 2012
Posty: 499
Skąd: Czechowice-Dziedzice

Rover 800

Wysłany: Pon Cze 17, 2013 10:22   

Zwarcie na uzwojeniu nie do naprawy , szukaj używki albo nówki .
 
 
 
Harry 
Klubowicz



Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Pon Cze 17, 2013 10:43   

regenerowane na all..... masz po 140 zł. Sam kupiłem i jestem jka na razie zadowolony
 
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Pon Cze 17, 2013 11:02   

Dziękuje bardzo Panowie, Szukam nowego altka.
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
Steff 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 272
Skąd: Sosnowiec



Wysłany: Sro Cze 19, 2013 19:09   

Ja z mojego doświadczenia z R111 mogę jedynie powiedzieć, że też mi kradł prąd. Okazało się, że alternator mimo że nie ładował na maxa nie był przyczyną. Uwaliła się grzałka w sondzie lambda i stale grzała nawet przy wyłączonym silniku i zapłonie.
Mój elektryk zaczął od sprawdzenia instalacji i odbiorników prądu.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Sro Cze 19, 2013 19:22   

Sprawa juz załatwiona tak jak pisali koledzy wyżej winny alternator. Wymieniłem mostek diodowy i po kłopocie. dodam jeszcze że w przekonaniu ze wina leży po stronie mostka upewnil mnie kolega Oprawca w swoich "starch" postach, jestem pełen podziwu dla tego Pana i jego wiedzy na temat silników serii K

[ Dodano: Sro Cze 19, 2013 20:22 ]
Sprawa juz załatwiona tak jak pisali koledzy wyżej winny alternator. Wymieniłem mostek diodowy i po kłopocie. dodam jeszcze że w przekonaniu ze wina leży po stronie mostka upewnil mnie kolega Oprawca w swoich "starch" postach, jestem pełen podziwu dla tego Pana i jego wiedzy na temat silników serii K
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 200/25/MG ZR] Artykuły, z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Pon Sty 24, 2011 18:27
kasjopea
Brak nowych postów [R200] Pilot kradnie prąd z baterii
m166 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Sob Lut 20, 2016 15:14
m166
Brak nowych postów [rover 200] cos pobiera prad. brak mi pomysłow. pomocy
arekck Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 20 Pon Kwi 11, 2016 20:24
arekck
Brak nowych postów [214i] Rover 214i popychacze hydrauliczne
Sierzant Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Czw Lis 24, 2016 19:35
sobon
Brak nowych postów [r 214i 1.4 97r] Filtr przeciwpyłkowy ROVER 214i
TomaszBarczyk Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Pon Lis 09, 2009 15:37
PTE



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink