dobrze, a w jaki sposób spuścić 9l a nie tylko 4 musi byś jeszcze jakaś śruba dodatkowa. Widziałem jak spuszczali olej w Clio, to facet odkręcał 2 śruby
[ Dodano: Pon Cze 17, 2013 23:14 ]
i jeszcze jedno pytanie, czy każdy elektrozawór jest inny?? czy elektrozawory o które pytałem wcześniej są takie same. Bo nie wiem czy sam się zabierać za to czy nie.
[ Dodano: Pon Cze 17, 2013 23:17 ]
mam 2 skrzynie i z jednej mogę zdemontować elektrozawór, tylko który aby 3 bieg przestał szarpać i wpadać na luz
[ Dodano: Wto Cze 18, 2013 09:08 ]
Hmm wypada podmienic cała sekcje górna elektro zaworów. Szkoda, bo na pewno jeden jest wadliwy, i wolał bym jeden zamienić niż 3,bo nie mam pewności ze aby 2 skrzynia działa prawidłowo
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
SPAMU¦
Wysłany: Wto Cze 18, 2013 08:08 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Wto Cze 18, 2013 12:52
rafalmis1 napisał/a:
a w jaki sposób spuścić 9l a nie tylko 4 musi byś jeszcze jakaś śruba dodatkowa. Widziałem jak spuszczali olej w Clio, to facet odkręcał 2 śruby
a w Clio była skrzynia Jatco ? ,spuszcza się tylko 4 bo więcej się nie da i nie potrzeba (musiała by pompa pracować).
rafalmis1 napisał/a:
mogę zdemontować elektrozawór, tylko który aby 3 bieg przestał szarpać i wpadać na luz
skąd wiesz , ze to wina elektrozaworu, przecież może być pęknięty tłok wstecznego i gubi 3 albo 4 i R , albo walniętych kilka elektrozaworów, tarczki przypalone , któryś z koszy uszkodzony.Dobry mechanik po poznaniu problemu będzie wiedział co zrobić.
nie wiem jak była, tak tylko widziałem jak czekałem na swoją
SeniorA napisał/a:
przecież może być pęknięty tłok wstecznego i gubi 3 albo 4 i R , albo walniętych kilka elektrozaworów, tarczki przypalone , któryś z koszy uszkodzony
skrzynia była rozebrana i sprawdzona, nic z tych rzeczy nie ma. Został wymieniony jeden elektrozawór, ale powiedziałbym tak na palę, ponieważ facet powiedział, że bez samochodu dużo nie zdziała. Wymienił ten który najczęściej pada, mimo, że na stole pracował prawidłowo. Po takim zabiegu skrzynia pracuje dużo lepiej, nawet pracowała czasami idealnie, ale po 700 km znowu zaczęły się większe problemy. Byłem u gościa i mówił, że jeszcze 2 wymieni, ale najlepiej abym jeszcze pojeździł, ponieważ skrzynia jest zalana nowym olejem i czasem się poprawia. No i miał rację stopniowo z kilometrami jeździło się coraz lepiej, aż tydzień temu szarpnęło, wpadło na luz i tak się powtarza. w jeden dzień chwile jest OK, w inny wpada na luz a znowu w inny coś innego.
jeszcze po tym jak na 3 biegu wpadał na luz, to zaobserwowałem ze na 5 biegu w przedziale 100-110 km/h (w żadnym innym) samochód zwalnia przyspiesza bardzo delikatnie, widać falowanie obrotów. DO tego po zatrzymaniu obroty falowały od 500 do 1000 i raz nawet zgasł.
Wyczyściłem krokowiec- bez zmian
Odma sprawdzona- szczelna i drożna
wymieniłem czujnik temperatury za krokowcem- przestało falować i było dobrze 12h, bo później obroty nie spadały poniżej 1000
Nie wiem czy to może mieć wpływ na falowanie podczas prędkości 100-110 km/h
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Witam! Po miesiącu od wymiany na oryginalny olej mogę już coś powiedzieć. Skrzynia zachowuje się lepiej, szarpanie ustało przy wrzucaniu biegów do góry. Nadal odczuwalne jest czasem zrzucanie biegu pod koniec hamowania (chyba 2na1 lub 3na2). Robiłem teraz dwie wymiany statyczne, drugą po około 500km, trzecią planuję po wakacjach. Dzięki poradom SeniorA pomogło: czyszczenie złączek do skrzyni i sterownika EAT_ECU, wymiana oleju na oryginalny MG_ROVER. W międzyczasie były też pomiary oporności na wtyczkach skrzyni i podmiany sterownika EAT_ECU, ale wróciłem do pierwotnego. Wielkie dzięki za pomoc!
_________________ R 75 03r CDTi automat; R 45 03r 1.6; R 400 98r 1.6
nie kalkuluje się, niemniej dynamiczna wymiana może spowodować zaciągnięcie zanieczyszczeń do elektrozaworów. przy automatach z większym przebiegiem to jest dość ryzykowne (może się udać ale nie koniecznie). zatem lepiej na spokojnie wymieniać statycznie. w moim przypadku chciałem się pozbyć zalanego Mobil ATF więc innego bezpiecznego sposobu nie znam
_________________ R 75 03r CDTi automat; R 45 03r 1.6; R 400 98r 1.6
A jaki to jest duży przebieg ? Ja mam auto z potwierdzonym przebiegiem 134,5k km, jak kupowałem je w PL to miało 108k km, poprzedni właściciel ściągał je z FR gdy miało 98k km, podejrzewam że we FR nigdy wymiany oleju nie dokonano, zatem na 99% mój R75 ma w skrzyni olej od początku, no chyba że po dzwonie jaki we FR zaliczyło właśnie w okolice lewego przodu ktoś olej mieniał ale szczerze wątpię.
Wiem że najwyższa pora na wymianę oleju ale dynamiczna to ok 1200pln i tak to odkładam ...
dynamiczna za 1200PLN ? i to się kalkuluje ?
koszt jednej wymiany statycznej to : 250PLN olej MG_ROVER + trochę czasu (1 godzina z odpoczynkami). Jeśli wymieniasz zgodnie ze standardem wymian okresowych, a nie tak jak ja musisz pozbyć się za wszelką cenę złego oleju, to jedna wymiana statyczna teraz a kolejne co 30 tys.
Duży przebieg dla automatu to różnie mówią: 'więcej niż 3 lata', 'więcej niż 100tys' ...
_________________ R 75 03r CDTi automat; R 45 03r 1.6; R 400 98r 1.6
Ja mówie o wrocławskich cenach stąd te 1200pln (usługa, olej 9l, środki chemiczne) tutaj statyczna kosztuje 450pln (usługa, olej 5l), oczywiście jak się rozglądałem po okolicy i pytałem o ceny wymiany (usługi) to się zaczynały od 50pln ale nie ryzykowałem.
Niestety z beczki, nie chcieli zgodzić się na osobny olej - ponoć maszyna jest podłączona do zasobnika z olejem i nie można swojego oleju wlewać ... to oraz cena mnie zniechęciło. Znalazłem inna firmę we Wrocku ale mniej polecaną gdzie można dać własną chemię i olej i wtedy usługa kosztuje coś ok 600pln - całość ok 1000pln.
duży przebieg dla oleju, nie dla skrzyni ,( bo ta właściwie traktowana przeżyje manualną ) to powyżej 100 tyś dla oleju fabrycznie zalanego , później to każde ponad 30-40 kkm. Olej starzeje się , powstają szkodliwe związki (np. kwasowe ) dlatego czas na wymianę to 4 lata.
W moim autku między pinami 18-15 jest 21ohm(reszta podobnie jak u adas.ko) Czy to oznacza uszkodzenie solenoidu? Skrzynia szarpie(mocno) przy "wrzucaniu" na D i potem na 2 bieg .Dalej jeszcze nie sprawdzałem(auto w garażu) Olej wymieniony zgodnie z procedurą podaną na forum.
Panowie. Wie ktoś jak sprawują się ASB w roverach 45 z końca produkcji? Od jakiego innego samochodu pochodzi skrzynia? Czy jest taka sama jak w roverach 75?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum