dawidd Nie wiem jak znalazles skrzynie do CDT za 150 czy 300 zlotych.Ja w ubieglym roku placilem za taka skrzynie 900 a byla tez druga za 1500.
Na angielskim Ebayu to owszem za 60 funtow mozna kupic.
Nie kazdy potrafi zlozyc czy naprawic skrzynie sam,a trzeba miec tez i warunki do takiej naprawy.Jesli mozna dostac jakas czesc do skrzyni tanio to mysle ze nie trzeba kupowac calej,ja kupilem i skrzynie i walek nowy bo cena tego walka byla interesujaca.Pozatym jak przeliczam ceny naprawy i czesci z euro na zlotowki to jest sprawa dla mnie interesujaca,oczywiscie pisze o swoim przypadku.
Pozatym mam we Wroclawiu bardzo dobrego mechanika-sam jesdzi R 75 dieslem i zna go bardo dobrze.no ale kazdy ma inny punkt widzenia na naprawy. a gwarancja na miesiac to dla mnie zadna gwarancja patrzac na prace jaka trzeba wykonac przy wymianie skrzyni biegow-to nie to samo co wymiana zarowki.
I myślę, ze faktycnzie coś się w skrzyni ukręciło, bo dzisiaj zwróciłem wuagę, że na wolnych obrotach, na luzie, to cyka mi coś równomiernie w skrzyni / sprzęgle, gdy wcisnę pedał sprzęgła, cykanie ustaje, gdy puszczę, nagle się pojawia, przy zwiększeniu obrotów do ząłóżmy 1500-2000 , brak cykania, czy na wciśniętym,czy na puszczonym sprzęgle... Może jakiś wałek w skrzyni, lub coś takiego, na pewno nie łożysko oporowe/wyciskowe/dociskowe, bo ono nie stuka tak, tylko szumi, a u mnie tego nie słychać,
Także szukam skrzyni
Stanislaw, w tej chwile na allegro jest kilka skrzyn po ok 300 zl - pare sekund szukania i jest
Miesiąc gwarancji na cześć używana to i tak bardzo długo - chcesz mieć rok czy 2 to kup nowa za pare/ paręnaście tys zl i po problemie - tylko komu sie to opłaci?
dawidd masz racje mozna kupic tanio,w ubieglym roku nie mialem takiego wyboru i musialem wydac 900 zlotych,a co do gwarancji miesiac nie wystarczy ze cos tam w niej wyjdzie zlego no ale takie sa te gwarancje na uzywane czesci.
Nowa to fakt kosztuje zdrowo i gdyby nie bylo uzywek to np. w moim przypadku wydanie na skrzynie chyba ok 4 tys euro plus wymiana no to Rover powedrowalby na zlomowisko.
a czy skrzynia automatyczna z z silnika 2.0 będzie idealna do 2.5, niby w Rave dla 2.5 są inne przełożenia, tylko pytanie czy skrzynia jest inaczej zbudowana czy sterownik skrzyni odpowiada za przełożenia??
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
a czy skrzynia automatyczna z z silnika 2.0 będzie idealna do 2.5, niby w Rave dla 2.5 są inne przełożenia, tylko pytanie czy skrzynia jest inaczej zbudowana czy sterownik skrzyni odpowiada za przełożenia??
nie będzie idealna, dlatego producent zaprojektował inną wersję dla 2.0
Skrzynia mechanicznie w środku jest inna. Inne przełożenia czyli inne koła zębate.
Ciąg przelłożeń dobiera się do charakterystyki konkretnego silnika, tak aby auto miało oczekiwane osiągi w różnych warunkach ekspoloatacji i profilu drogi.
Poza tym skrzynia ma sterownik w którym program jest napisany pod konkretny silnik.
Nawet jakbyś włożył tą skrzynię i sterownuik skrzyni nie robił by problemów (w co wątpię) to nie był byś zadowolony. Skrzynia w 2.0 KV6 ma większe przełożenia co daje punkty przełącznia przy innych prędkościach. Efekty byłby taki, że dla skrzyni z 2.5KV6 musiał byś mocno kręcić tym silnikiem bo masz za mały moment dla tych przłożeń.
Popatrz na wykres trakcyjny. Dla różnych konfiguracji, zakładając zmiane biegu przy 2500obr/min (koła 215x55R16)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum