Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Brak mocy poniżej 2200obr
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Brak mocy poniżej 2200obr
Autor Wiadomość
0L0 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 843
Skąd: Kielce

Rover 75

  Wysłany: Pon Lip 08, 2013 18:50   [R75] Brak mocy poniżej 2200obr
Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2005

Od pewnego czasu usilnie próbuję pozbyć się muła spod maski.
Wymienione do tej pory:
- przepływomierz Bosch (nowy)
- filtr powietrza K&N

Auto po wymianie tych podzespołów jak się zbierało tak się dalej zbiera, czyli do ok. 2200obr/min muł, a dalej rakieta do mniej więcej 4000obr... dalej już z małym oporem.

W dolocie jest minimalna ilość oleju.

EGR odpięty od dawna.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lip 08, 2013 18:50   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pon Lip 08, 2013 19:58   

Robiłeś jakąś (jakąkolwiek) diagnostykę tego silnika?
T4/Inpa ? Może byłoby jakieś wskazanie rejonu "usterki".

Co z uszczelnieniem kolanka od intercoolera?
Masz jakąś modyfikację map komputera sterującego (ECU)?

Próbowałeś jechać z odpiętym przepływomierzem?
Kiedy to zauważyłeś? Z dnia na dzień? Były wcześniej jakieś objawy?
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
szpynior 



Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 891
Skąd: Grudziądz



Wysłany: Pon Lip 08, 2013 21:30   

MaReK napisał/a:
Robiłeś jakąś (jakąkolwiek) diagnostykę tego silnika?
T4/Inpa ? Może byłoby jakieś wskazanie rejonu "usterki".

Co z uszczelnieniem kolanka od intercoolera?
Masz jakąś modyfikację map komputera sterującego (ECU)?

Próbowałeś jechać z odpiętym przepływomierzem?
Kiedy to zauważyłeś? Z dnia na dzień? Były wcześniej jakieś objawy?


Przerabiałem filtr K%N i powiem że jest to ostatnia rzecz jaką powinieneś mieć zamontowaną. Jest to filtr rodzaju mokrego który trzeba oliwić. Mokry filtr dobija naszą przepływkę i nie zdziwię się jak ją już uwaliłeś.

Robiłem łącznie 7 pomiarów na hamownii z filrem K%N i filtronem i za każdym razem spadek 2-3 KM i kilka Nm. Próby również dokonane po lekkiej modyfikacji dolotu .

Dodatkowo tak jak pisał MaReK do sprawdzenia dolot i w szczególności kolanko IC gdyż lubi ono wyskakiwać .

Moja rada - na początek odepnij przepływkę i załóż inny filtr
 
 
seyfer 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 04 Sty 2007
Posty: 727
Skąd: PCT

Rover 75

Wysłany: Pon Lip 08, 2013 21:59   

Może egr'a zaślep
_________________
była..600-tka ;)
 
 
 
0L0 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 843
Skąd: Kielce

Rover 75

Wysłany: Wto Lip 09, 2013 07:40   

Auto nigdy nie było na żadnej diagnostyce. Nie było nic grzebane w ECU.
Obroty, przy których się zbiera stopniowo wzrastały przez te 4 lata jak nim jeżdżę.

Jak ostatnio naprawiałem wentylator chłodnicy to oglądałem IC i jest sucho (gdyby była nieszczelność to by wywalało olej). Kolanko siedzi sztywno.

Po odpięciu przepływki obroty wzrastają mniej więcej równo bez wyraźnego kopa przy ~2200.
 
 
sew87 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2009
Posty: 573
Skąd: rzeszów

Rover 75

Wysłany: Wto Lip 09, 2013 10:27   

tez tak mam w swoim cdt ,brak mocy z dolu ,i stalo sie to nagle , przeplywka wymieniona , egr zaslepiony. i nie wiem czemu
_________________
sew
 
 
 
21matys 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 457
Skąd: bytom



Wysłany: Wto Lip 09, 2013 11:03   

mi mulił na dole więc postanowiłem wywalić katalizatro i wstawić strumienice koszt około 60zł z przesyłką plus robocizna. spalanie w dół a praca silnia znacznie sie poprawiła.... zbiera sie teraz juz od 1600-1700obr. oczywiście egr zaslepiony.

[ Dodano: Wto Lip 09, 2013 12:03 ]
katalizator sprzedłem za 260 zł wiec jeszcze mi zostało na lepsze :)
_________________
kupiłem, pojeździłem, popsułem, naprawiłem..... i to wszystko dzięki wam:):)
 
 
 
sew87 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2009
Posty: 573
Skąd: rzeszów

Rover 75

Wysłany: Wto Lip 09, 2013 11:24   

tez to rozwazam wyciecie katalizatora,i jest cos glosniej ze strumienica?
_________________
sew
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Wto Lip 09, 2013 13:17   

Jesli filtry wymienione, dolot szczelny, przeplywka sprawna i wtryski tez, to szedlbym tropem droznosci ukladu wydechowego. Lacznik elastyczny, katalizator/tlumik koncowy. Pokusilbym sie o jakas diagnostyke zeby miec 100% pewnosci. Ma'sz zaslepiony ten EGR czy tylko odpiety?
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
szpynior 



Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 891
Skąd: Grudziądz



Wysłany: Wto Lip 09, 2013 14:23   

21matys napisał/a:
mi mulił na dole więc postanowiłem wywalić katalizatro i wstawić strumienice koszt około 60zł z przesyłką plus robocizna. spalanie w dół a praca silnia znacznie sie poprawiła.... zbiera sie teraz juz od 1600-1700obr. oczywiście egr zaslepiony.

[ Dodano: Wto Lip 09, 2013 12:03 ]
katalizator sprzedłem za 260 zł wiec jeszcze mi zostało na lepsze :)


260 dałeś się w konia zrobić. W skupie kat do 75-ki 600 zł

"Autokat Kontakt <kontakt@autokat-katalizatory.pl>
12 mar

do mnie
600zl. pojedyncze sztuki skupujemy w Warszawie lub wysylkowo"
 
 
MatiNitro 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 06 Sie 2011
Posty: 755
Skąd: Kielce

Rover 75

Wysłany: Wto Lip 09, 2013 16:00   

To R75 ma tylko jedną sondę lambdę? Wyciąć kata, wspawać strumienicę i można jeździć?
_________________
BluebeRRRrrry 75 2.0 CDTi AUTOMAT
 
 
 
szpynior 



Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 891
Skąd: Grudziądz



Wysłany: Wto Lip 09, 2013 16:08   

MatiNitro, w dieslu wycinasz kata i śmiało wstawiasz strumiennice. Tylko uprzedzam iż auto robi się głośniejsze i zaczyna się słyszeć świst turbiny, gdyż jest wolny przelot. Zabieg w moim przypadku oprócz pogorszenia komfortu nie dał żadnych efektów, no chyba że jedynie 600 zł za niego .

Jedyna sensowna modyfikacja w naszych R to nowe mapy i w moim przypadku turbo do 1,35 bara. Można jeszcze powiększyć dolot, nic więcej . Na upartego można jeszcze podłączyć Synergy 2 ale to już inna para kaloszy .
 
 
MatiNitro 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 06 Sie 2011
Posty: 755
Skąd: Kielce

Rover 75

Wysłany: Wto Lip 09, 2013 16:12   

No a można jakoś sprawdzić tego kata przed wycięciem?
_________________
BluebeRRRrrry 75 2.0 CDTi AUTOMAT
 
 
 
0L0 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 843
Skąd: Kielce

Rover 75

Wysłany: Wto Lip 09, 2013 18:00   

Cytat:
Ma'sz zaslepiony ten EGR czy tylko odpiety?

Tylko odpięty.

Czy filtr paliwa ma tu coś do rzeczy? bo aktualny nie wymieniany prawie 2 lata.
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Wto Lip 09, 2013 19:31   

Cytat:
Tylko odpięty.

A co ma powodować odpięcie EGR'a? W jakiej pozycji jest teraz ustawiony zawór?
Ja bym go zaślepił z jednej strony blaszką, a wężyk dał śrubkę lub kupił gotowiec na ebay.

Wydaję mi się (ale mogę się mylić), że jego zaślepienie powinno spowodować mniejsze zadymienie oraz lepszy ciąg "z dołu".

Co do filtra paliwa... jak uważasz, ja zmieniam zawsze filtry kompletami i robię to raz na rok.
Przed modyfikacjami map w swoim ECU, kiedy komputer złapał błąd EGRu auto jechało jak taczka. Sesja na T4 i wykasowanie błędów (wtedy nie miałem INPA) ożywiło auto. Teraz po mapach błąd łapię czasami, ale nie czuję żadnej różnicy w mocy.

Co do wycięcia KAT'a i wstawienia puchy, mam podobne odczucia jak szpynior. Mocy mi nie przybyło, ale też i głośniej specjalnie nie jest ;) Świstu turbiny nie słyszę, a mam mapki mocniejsze i jeszcze podkręcona jest nieznacznie ;) Po szaleństwach na Zlocie i jeździe po Polsce dużymi prędkościami, zauważyłem, że turbo natomiast się spociło ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
szpynior 



Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 891
Skąd: Grudziądz



Wysłany: Wto Lip 09, 2013 20:05   

MaReK, robiac mały offtop? hamowałeś na zlocie ? Ile wypluł ?
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Wto Lip 09, 2013 20:22   

157 Km i 367nm
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
0L0 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 843
Skąd: Kielce

Rover 75

Wysłany: Sro Lip 10, 2013 05:03   

Cytat:
A co ma powodować odpięcie EGR'a? W jakiej pozycji jest teraz ustawiony zawór?

Zawór domyślnie jest domknięty.
Wężyk zaślepiony.

Po ok. 2 latach od wyłączenia EGRa i wypucowania na błysk w środku jest czysto (poza olejem).

Auto praktycznie w ogóle nie kopci.
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3433
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sro Lip 10, 2013 05:54   

MaReK napisał/a:
157 Km i 367nm
to az tyle można wyciągnąć z diesla? Masz tylko mapy zmienione czy jakaś głębsza ingerencja mechaniczna tez byla?
 
 
kranik01 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Paź 2011
Posty: 181
Skąd: Ruda Śląska

Rover 75

Wysłany: Sro Lip 10, 2013 07:32   

Panowie a jak ma się sprawa z wywaleniem katalizatora i wstawieniem strumienicy w benzyniaku V6? Przepraszam za off top :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] 2.0 V6 - brak mocy - obroty ponizej 3tys
R75 Rover serii 75, MG ZT 7 Czw Lut 06, 2014 07:13
automechanik
Brak nowych postów [R75] Wypadanie zapłonu, brak ładowania, brak mocy.
Ramzes120 Rover serii 75, MG ZT 2 Pon Lip 22, 2019 19:17
Ramzes120
Brak nowych postów [R75] Brak mocy 2,0 cdt
Kalosz25 Rover serii 75, MG ZT 6 Sob Mar 26, 2016 15:52
dawidd
Brak nowych postów [R75] Brak mocy :(
Barthas Rover serii 75, MG ZT 17 Nie Cze 28, 2009 12:54
Barthas
Brak nowych postów [R75] Brak mocy
dario80 Rover serii 75, MG ZT 1 Sob Maj 25, 2013 21:24
dawidd



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink