Forum Klubu ROVERki.pl :: [all] How to test vehicle pressure sensors (MAP)
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[all] How to test vehicle pressure sensors (MAP)
Autor Wiadomość
areek 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 05 Sie 2007
Posty: 163
Skąd: chorzow



Wysłany: Pon Lip 29, 2013 22:49   [all] How to test vehicle pressure sensors (MAP)
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1998

hi

tutaj link z yt a na filmie jakis R chyba 25 PB i test MAp sensora , moze komus sie przyda
YOU TUBE

[ Dodano: Pon Lip 29, 2013 22:49 ]
hi

Od jakiegos czasu nosilem sie z zamiarem wyrwania wbudowanego map sensora i zastapienia go zewnetrznym i ostatnie tego dokonalem.
Objawy starego byly nastepujace:
- odpiecie wezyka podcisnienia nie powodowalo gasniecia silnika czy innych objawow
- czasy wtryskow PB na wolnych wynosily 2,2 ms
- przy naglym wcisnieciu gazu niekiedy sie zadusil - kangurzyl, zakret w miescie 90 ^ trzeba bylo zredukowac do 2 i delikatnie gazowac bo inaczej szarpal

Zalozeniem pierwotnym bylo wlozenie Mapa z fiata
MAP
.No wiec rozebralem sterownik i chcialem jeszcze sprawdzic sygnal z tego wbudowanego ale nie dalem rady wiec go wycielem. W miejsce 3 nozek wlutowalem (w sumie elektronik z serwisu RTV) 3 linki i wypuscilem to (odpowiednio mocujac i izolujac ) na zewnatrz.
Na pierwszy ogien poszedl Map z fiata - bylo takL:

- silnik cieply, podcisnienie w kolektorze -0,65 bar czujnik daje sygnal okolo 1V - silnik ladnie pracuje, jednak przy naglym gazie szarpie, przy naglym puszczeniu gazu szarpie - ale ciagna ladnie
- czas wtrysku PB podskoczyl do 2,8 ms na wolnych
- czujnik podlaczony przez oryginalny waz i puszke roverka
- czujnik przy obecnych upalach powodowal zacinanie sie obrotow tzn luz , noga z gazu a on 1500 - 2000 rpm

Po 2 dniach jazdy zapadla decyzja o wlozeniu w miejsce Map fiata Map sensora z GM TAKIEGO - oznaczenie GM 466 1bar.
Jego wlozenie dalo efekt:
- czas wtrysku PB na wolnych 2,5 - 2,7 ms
-sygnal z czujnika okolo 1,15 - 1,2 V
-nagle nacisniecie gazu nie powduje kangura przyspiesz plynnie i ma kopyto
-puszczenie gazu powoduje niekiedy lekkie szarpniecie ale nie kangurzy
-wyjscie z akretu 90^ na 3 biegu jest plynne i pewne (jezdzi prawie jak Doblo MJ)
-obecne upaly nie powodowal zawieszania sie obrotow !! ! (a Map fiat tak i stary niekiedy tez)
- zapala od pierwszego razu ( w sumie z tym klopotow nigdy nie bylo)
-czujnik ten siedzi prawie w kazdym oplu czy deawoo a nawet w lagunach 1, na zlomie dalem 10 zl za 2 szt + wtyczka !

Wklejam rowniez wykres z oscyloskpou gdzie widac wykres Map z instalacji LPG i Map GM - Map z LPG pokazuje - na wykresie - wartosc cisnienia bezwzglednego, natomiast Map GM wartosc napieciwa wyrazona w V, obie linie ida rownolegle.
Ostatnio zmieniony przez areek Czw Sie 01, 2013 22:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lip 29, 2013 22:49   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10919
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Lip 30, 2013 17:45   

A nie lepiej byłoby zamontować (nawet na zewnątrz) po prostu nowy czujnik ciśnienia bezwzględnego. Na forum było podawane co to za czujniki ZTCP to zwykły przetwornik motoroli dostępny bez problemu.

[ Dodano: Wto Lip 30, 2013 17:45 ]
BTW to nie jest wykres z oscyloskopu ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
areek 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 05 Sie 2007
Posty: 163
Skąd: chorzow



Wysłany: Wto Lip 30, 2013 18:53   

sTERYD napisał/a:
A nie lepiej byłoby zamontować (nawet na zewnątrz) po prostu nowy czujnik ciśnienia bezwzględnego. Na forum było podawane co to za czujniki ZTCP to zwykły przetwornik motoroli dostępny bez problemu.

[ Dodano: Wto Lip 30, 2013 17:45 ]
BTW to nie jest wykres z oscyloskopu ;)


hi
Czujnika szukalem nawet symbol z forum mialem ... i nie znalazlem

a z czego to wykres?
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10919
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Lip 30, 2013 19:46   

areek napisał/a:
Czujnika szukalem nawet symbol z forum mialem ... i nie znalazlem

Dziwne, na TME kiedyś było tego w bród :hm:
Cytat:
a z czego to wykres?

chyba z komputera
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
areek 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 05 Sie 2007
Posty: 163
Skąd: chorzow



Wysłany: Wto Lip 30, 2013 22:23   

sTERYD napisał/a:
areek napisał/a:
Czujnika szukalem nawet symbol z forum mialem ... i nie znalazlem

Dziwne, na TME kiedyś było tego w bród :hm:
Cytat:
a z czego to wykres?

chyba z komputera


jest to wykres oscyloskopu z komputera instalacji gazowej Stag (( ta ramka na dole) a u gory moja mapa) i Map od Lpg pokazuje wykres i wartosc liczbowa (opisany u gory prawa strona) cisnienia bezwzglednego a Map GM jest podpiety do sonda 2 - nalezy patrzec na kolory.
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Wto Lip 30, 2013 22:41   

Kiedyś opisywałem jak wymienić i na co oryginalny czujnik motoroli.

Też wstawiłem GM bo był najtańszy i najłatwiej dostępny, opis całej procedury jest gdzieś na forum.
 
 
 
areek 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 05 Sie 2007
Posty: 163
Skąd: chorzow



Wysłany: Wto Lip 30, 2013 22:44   

ADI-mistrzu napisał/a:
Kiedyś opisywałem jak wymienić i na co oryginalny czujnik motoroli.

Też wstawiłem GM bo był najtańszy i najłatwiej dostępny, opis całej procedury jest gdzieś na forum.


hi
i to pewnie po przeczytaniu Twojego postu po niezgodnosci z Map fiat pobieglem na zlom po Map Gm (Ty pisales chyba o Spi)
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sro Lip 31, 2013 16:53   

SPI? Chodzi i typ transmisji :P ?

Już nie pamiętam, wiem że też chwilę szukałem włącznie z tym że trafiłem jedną sztukę GM uszkodzoną.

Zamieszczałem także u siebie w temacie oscylogramy ściągnięte z ECU z nowym MAP'em.
 
 
 
areek 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 05 Sie 2007
Posty: 163
Skąd: chorzow



Wysłany: Sro Lip 31, 2013 17:03   

ADI-mistrzu napisał/a:
SPI? Chodzi i typ transmisji :P ?
Już nie pamiętam, wiem że też chwilę szukałem włącznie z tym że trafiłem jedną sztukę GM uszkodzoną.

Zamieszczałem także u siebie w temacie oscylogramy ściągnięte z ECU z nowym MAP'em.


hi
chodzi - lo o auto, dawce z pojedynzym wtryskiem ;P
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45]TEST MFU JAK WYKONAĆ???
barney79 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Wto Sie 30, 2011 22:08
darek_wp
Brak nowych postów [MG ZS] test na obecność spalin a HGF
daniello Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Sro Sty 20, 2016 21:48
slax
Brak nowych postów [ Rover 45 1.8 16v 2003 r] Test diagnostyczny automata
kamciozmc Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Pon Sie 29, 2011 19:01
kamciozmc
Brak nowych postów [R 400] Obroty a zbyt mała prędkość jazdy (prośba o test)
Urukhar Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Wto Lip 26, 2011 22:23
des



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink