Wysłany: Wto Lip 16, 2013 10:13 [R75] Co o aucie "wie" komputer/sterownik silnika?
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2002
Pytanie jest na razie czysto teoretyczne. Interesuje mnie co jest zapisane w sterowniku silnika który jest w podszybiu. Tzn czy jest tam np info czy auto ma ABS, trakce, ilość poduszek itp czy tam jest tylko to co tyczy sie samego silnika - czytli CDT lub CDTI. Pytam dlatego ze na allegro jest sporo zestawów od odpalenia R75 czyli komputer i kluczyk, ale zastanawia mnie jeśli w tym module jest info o innych bajerach auta, to taki zestaw za powiedzmy 800zl jest dla przeciętnego użytkownika bezużyteczny. Pytam tez dlatego bo przymierzam sie do zmian map w aucie na CDTI i nie wiem czy nie będę musiał skorzystać z takiego zestawu startującego jak by mi coś nie poszło. Dostępu do T4 nie mam stad tez poniekąd to pytanie.
SPAMU¦
Wysłany: Wto Lip 16, 2013 10:13 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
W przypadku komputera silnika oprócz map silnika zapisane są informacje:
- VIN
- IMMO
- KODY ZCS (konfiguracja o której wspominasz czyli wyposażenie auta)
ostatnia pozycja nie jest autu w przypadku ECU do niczego potrzebna. Te informacje zbiera sobie Testbook T4, który uaktywnia odpowiednie narzędzia do diagnostyki. I tak jeśli komputer silnika nie ma wpisanego tempomatu w kodach ZCS, na sesji T4 diagnostyka modułu cruise control nie będzie dostępna. Ale sam tempomat będzie działał. Zupełnie inaczej jest jednak np. z szybami z tyłu oraz np. podnoszeniem klapy bagażnika z przycisku. Jednak informacje w ECU silnika są do tego zbędne. Kody ZCS są bowiem wklepane jeszcze w inne moduły np. EWS, IKE.
Kody ZCS w sterowniku silnika mogą dać T4 sygnał do tego czy jest to wersja CDT czy CDTi czy może CDTI w pakiecie X-power (Dla MG ZT). Wtedy T4 może rozpoznać istniejące mapy silnika i zaproponować te, zgodne z kodami ZCS. Dla przykładu osoba mająca CDT 115 KM po zaprogramowaniu kodów ZCS z sekcji GM jest wstanie uzyskać 131 KM z pakietu X-power po sesji na T4.
A co do map i podniesienia mocy, spokojnie możesz to zrobić bez obaw o utratę konfiguracji auta. Oczywiście z uwagą, aby mapa była modyfikowana pod Twoje auto, a nie wgrana na tzw. pałę.
Pozdrawiam,
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Co dokladnie masz na mysli piszac
MaReK napisał/a:
aby mapa była modyfikowana pod Twoje auto, a nie wgrana na tzw. pałę
Aby modyfikacja odbyła się na Twojej oryginalnej mapie.
Można wrzucić gotowca na pałę ale jeśli gotowiec pochodzi z auta z takim samym wyposażeniem, np. kontrola trakcji lub tempomat. W zależności od wrzucenia mapki może się zmienić VIN, chociaż nie powinien. Ostatnio spotkałem się z mapą zabezpieczoną, ze zmienioną sumą kontrolną i po wrzuceniu do auta po prostu nie odpalił
Cytat:
hmm nie wiedziałem ze jest roznieca miedzy CDTi a CDTI.
CDT a CDTi. O różnicy między CDTI a CDTi nie słyszałem, chyba że bierzemy pod uwagę różnicę pomiędzy przedliftowym a poliftowym sterownikiem. Mamy tam 5KM różnicy.
Pakiet X-Power dotyczył raczej MG z silnikiem CDTi - tylko tam różnicy nie było w mocy.
PS.
Sterownik silnika w CDT/CDTi można dowolnie zmieniać. Synchronizację z EWS można zrobić za pomocą INPA, szpyniorowi udało się to też innym interfejsem.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
1: Czyli jeśli dobrze zrozumiałem - kupuje sobie samego kompa CDTi za grosze, wsadzam, robie synchronizacje z imo EWS przez INPA i bryka pali z mocą CDTI. Do tego mam pewnie niedziałająca trakcje, abs i niewiadomo co jeszcze- zdadzą sie?
Była by to jakaś alternatywa zabezpieczająca gdyby cos nie wyszło z modyfikacja mojej mapy z moim kompem
2: Kolejna rzecz. Do zgrania mapy chce użyć Galetto 1260. Czy jeśli po wgraniu zmodyfikowanej mapy cos sie wysypie i auto nie odpali to interfejs Galetto 1260 bezie sie łączył ponownie ze sterownikiem i będzie szansa na wgranie niezmodyfikowanej oryginalnej mapy, czy nie ma na to szans?
1: Czyli jeśli dobrze zrozumiałem - kupuje sobie samego kompa CDTi za grosze, wsadzam, robie synchronizacje z imo EWS przez INPA i bryka pali z mocą CDTI. Do tego mam pewnie niedziałająca trakcje, abs i niewiadomo co jeszcze- zdadzą sie?
Tak, może tak być. Może być też tak, że synchronizacja IMMO się nie powiedzie, wtedy można przekopiować IMMO, ale należy oba sterowniki otworzyć.
Cytat:
Była by to jakaś alternatywa zabezpieczająca gdyby cos nie wyszło z modyfikacja mojej mapy z moim kompem
Myślę, że to zbyteczne. Dobrze zrobiona modyfikacja, na pewnym sprzęcie nie powinna przysporzyć kłopotów.
Cytat:
2: Kolejna rzecz. Do zgrania mapy chce użyć Galetto 1260. Czy jeśli po wgraniu zmodyfikowanej mapy cos sie wysypie i auto nie odpali to interfejs Galetto 1260 bezie sie łączył ponownie ze sterownikiem i będzie szansa na wgranie niezmodyfikowanej oryginalnej mapy, czy nie ma na to szans?
Osobiście przeszedłem przez wszystkie etapy
1. Uwalenie sterownika błędnie wgraną mapą, do której już nic prócz T4 nie miało dostępu
2. Uwalenie sterownika za pomocą T4, gdzie T4 stracił komunikację całkowitą z autem i udało się przywrócić soft za pomocą interfejsu od INPA i Galetto.
3. Uwalenie sterownika zabezpieczoną mapą i odzysk go za pomocą Galetto
4. Uwalenie sterownika za pomocą INPA i jej narzędziami i odzysk Galetto
5. Uwalenie sterownika tak, że tylko programowanie kości na zewnątrz dało radę go ożywić.
Można jeszcze użyć MPPS chociaż on jest wybredny. Galetto musi działać stabilnie i być uzytkowany na pewnym, nie wieszającym się sprzęcie. Galetto lubi mieć spokój na magistrali, dlatego może zdarzyć się, że np. webasto będzie zakłócało jego pracę. Przy modyfkowaniu softu, należy upewnić się, że bateria w laptopie oraz akumulator w samochodzie są dobrze naładowane. I najważniejsze, trzeba wrzucać mapy od danego sterownika.
Ponieważ sporo osób dysponuje galetto pomyślałem o takim narzędziu on-line, gdzie:
po zgraniu mapy można ją zmodyfikować przez upload na serwer roverki.pl i tam:
wtedy można przekopiować IMMO, ale należy oba sterowniki otworzyć.
,
O jakim przekopiowaniu myślisz - wyciąganiu scalak i programowaniu go na zewnętrznym programatorze
[ Dodano: Wto Lip 16, 2013 13:47 ]
ten mod on-line nie byłby zły - ze zgraniem mapy i wgraniem nowej mapy pewnie bym sobie poradził ale z jej modyfikacja to już pewnie nie
Czyli wychodzi na to ze podmianka tego scalak z CDTI do CDT zmieni nam brykę z zachowaniem wszystkich bajerów auta. Zastaje tylko Vin. Ale to w sumie nie powinno być problemem, no chyba ze na zegarach pokarze się zamiast licznika kilometrów - "Err"
Czyli wychodzi na to ze podmianka tego scalak z CDTI do CDT zmieni nam brykę z zachowaniem wszystkich bajerów auta.
Przy założeniu, że kody są w scalaku od IMMO, a takiej pewności nie mam
Zatem jak włożysz CDTi bez trakcji do CDT z trakcją, może się zabieg nie powieźć do końca
Takie rzeczy jednak jak kody ZCS czy VIN można śmiało doklepać później.
Mapę od CDTi na forum masz, możesz ją sobie wrzucić galetto i będziesz miał to samo.
Nadal nie widzę sensu kupowania sterownika, skoro nie zamierzamy go kopiować tylko podmieniać scalaki
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Wiesz rozważam narzazie rożne teoretyczne możliwości bo jak by coś nie poszło i unieruchomię auto, to żeby były rożne warianty naprawy bez T4.
MaReK napisał/a:
Mapę od CDTi na forum masz
- gdzie, tyle się naszukałem na necie i nic nie znalazlem
[ Dodano: Czw Lip 18, 2013 14:57 ]
Mam jeszcze jedno pytanie. W momencie kiedy wsadzam innego kompa do auta i robię synchronizacje z EWS to co do czego sie dopasowuje - nowy komputer do reszty czy reszta do komputera? Chodzi mi o to czy po takiej synchronizacji z nowym kompem, jak założę start to auto odpali czy tez trzeba robić synchronizacje z EWS od nowa?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum