Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Co o aucie "wie" komputer/sterownik silnika?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Co o aucie "wie" komputer/sterownik silnika?
Autor Wiadomość
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3433
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Wto Lip 16, 2013 10:13   [R75] Co o aucie "wie" komputer/sterownik silnika?
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2002

Pytanie jest na razie czysto teoretyczne. Interesuje mnie co jest zapisane w sterowniku silnika który jest w podszybiu. Tzn czy jest tam np info czy auto ma ABS, trakce, ilość poduszek itp czy tam jest tylko to co tyczy sie samego silnika - czytli CDT lub CDTI. Pytam dlatego ze na allegro jest sporo zestawów od odpalenia R75 czyli komputer i kluczyk, ale zastanawia mnie jeśli w tym module jest info o innych bajerach auta, to taki zestaw za powiedzmy 800zl jest dla przeciętnego użytkownika bezużyteczny. Pytam tez dlatego bo przymierzam sie do zmian map w aucie na CDTI i nie wiem czy nie będę musiał skorzystać z takiego zestawu startującego jak by mi coś nie poszło. Dostępu do T4 nie mam stad tez poniekąd to pytanie.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Lip 16, 2013 10:13   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Wto Lip 16, 2013 10:36   

W przypadku komputera silnika oprócz map silnika zapisane są informacje:

- VIN
- IMMO
- KODY ZCS (konfiguracja o której wspominasz czyli wyposażenie auta)

ostatnia pozycja nie jest autu w przypadku ECU do niczego potrzebna. Te informacje zbiera sobie Testbook T4, który uaktywnia odpowiednie narzędzia do diagnostyki. I tak jeśli komputer silnika nie ma wpisanego tempomatu w kodach ZCS, na sesji T4 diagnostyka modułu cruise control nie będzie dostępna. Ale sam tempomat będzie działał. Zupełnie inaczej jest jednak np. z szybami z tyłu oraz np. podnoszeniem klapy bagażnika z przycisku. Jednak informacje w ECU silnika są do tego zbędne. Kody ZCS są bowiem wklepane jeszcze w inne moduły np. EWS, IKE.

Kody ZCS w sterowniku silnika mogą dać T4 sygnał do tego czy jest to wersja CDT czy CDTi czy może CDTI w pakiecie X-power (Dla MG ZT). Wtedy T4 może rozpoznać istniejące mapy silnika i zaproponować te, zgodne z kodami ZCS. Dla przykładu osoba mająca CDT 115 KM po zaprogramowaniu kodów ZCS z sekcji GM jest wstanie uzyskać 131 KM z pakietu X-power po sesji na T4.

A co do map i podniesienia mocy, spokojnie możesz to zrobić bez obaw o utratę konfiguracji auta. Oczywiście z uwagą, aby mapa była modyfikowana pod Twoje auto, a nie wgrana na tzw. pałę.

Pozdrawiam,
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3433
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Wto Lip 16, 2013 11:06   

hmm nie wiedziałem ze jest roznieca miedzy CDTi a CDTI.
Co dokladnie masz na mysli piszac
MaReK napisał/a:
aby mapa była modyfikowana pod Twoje auto, a nie wgrana na tzw. pałę
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Wto Lip 16, 2013 11:17   

dawidd napisał/a:
Co dokladnie masz na mysli piszac
MaReK napisał/a:
aby mapa była modyfikowana pod Twoje auto, a nie wgrana na tzw. pałę


Aby modyfikacja odbyła się na Twojej oryginalnej mapie.
Można wrzucić gotowca na pałę ale jeśli gotowiec pochodzi z auta z takim samym wyposażeniem, np. kontrola trakcji lub tempomat. W zależności od wrzucenia mapki może się zmienić VIN, chociaż nie powinien. Ostatnio spotkałem się z mapą zabezpieczoną, ze zmienioną sumą kontrolną i po wrzuceniu do auta po prostu nie odpalił ;D

Cytat:
hmm nie wiedziałem ze jest roznieca miedzy CDTi a CDTI.

CDT a CDTi. O różnicy między CDTI a CDTi nie słyszałem, chyba że bierzemy pod uwagę różnicę pomiędzy przedliftowym a poliftowym sterownikiem. Mamy tam 5KM różnicy.

Pakiet X-Power dotyczył raczej MG z silnikiem CDTi - tylko tam różnicy nie było w mocy.

PS.
Sterownik silnika w CDT/CDTi można dowolnie zmieniać. Synchronizację z EWS można zrobić za pomocą INPA, szpyniorowi udało się to też innym interfejsem.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3433
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Wto Lip 16, 2013 11:58   

1: Czyli jeśli dobrze zrozumiałem - kupuje sobie samego kompa CDTi za grosze, wsadzam, robie synchronizacje z imo EWS przez INPA i bryka pali z mocą CDTI. Do tego mam pewnie niedziałająca trakcje, abs i niewiadomo co jeszcze- zdadzą sie?
Była by to jakaś alternatywa zabezpieczająca gdyby cos nie wyszło z modyfikacja mojej mapy z moim kompem
2: Kolejna rzecz. Do zgrania mapy chce użyć Galetto 1260. Czy jeśli po wgraniu zmodyfikowanej mapy cos sie wysypie i auto nie odpali to interfejs Galetto 1260 bezie sie łączył ponownie ze sterownikiem i będzie szansa na wgranie niezmodyfikowanej oryginalnej mapy, czy nie ma na to szans?
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Wto Lip 16, 2013 12:38   

dawidd napisał/a:
1: Czyli jeśli dobrze zrozumiałem - kupuje sobie samego kompa CDTi za grosze, wsadzam, robie synchronizacje z imo EWS przez INPA i bryka pali z mocą CDTI. Do tego mam pewnie niedziałająca trakcje, abs i niewiadomo co jeszcze- zdadzą sie?

Tak, może tak być. Może być też tak, że synchronizacja IMMO się nie powiedzie, wtedy można przekopiować IMMO, ale należy oba sterowniki otworzyć.

Cytat:
Była by to jakaś alternatywa zabezpieczająca gdyby cos nie wyszło z modyfikacja mojej mapy z moim kompem

Myślę, że to zbyteczne. Dobrze zrobiona modyfikacja, na pewnym sprzęcie nie powinna przysporzyć kłopotów.

Cytat:
2: Kolejna rzecz. Do zgrania mapy chce użyć Galetto 1260. Czy jeśli po wgraniu zmodyfikowanej mapy cos sie wysypie i auto nie odpali to interfejs Galetto 1260 bezie sie łączył ponownie ze sterownikiem i będzie szansa na wgranie niezmodyfikowanej oryginalnej mapy, czy nie ma na to szans?

Osobiście przeszedłem przez wszystkie etapy :)

1. Uwalenie sterownika błędnie wgraną mapą, do której już nic prócz T4 nie miało dostępu
2. Uwalenie sterownika za pomocą T4, gdzie T4 stracił komunikację całkowitą z autem i udało się przywrócić soft za pomocą interfejsu od INPA i Galetto.
3. Uwalenie sterownika zabezpieczoną mapą i odzysk go za pomocą Galetto
4. Uwalenie sterownika za pomocą INPA i jej narzędziami i odzysk Galetto
5. Uwalenie sterownika tak, że tylko programowanie kości na zewnątrz dało radę go ożywić.

Można jeszcze użyć MPPS chociaż on jest wybredny. Galetto musi działać stabilnie i być uzytkowany na pewnym, nie wieszającym się sprzęcie. Galetto lubi mieć spokój na magistrali, dlatego może zdarzyć się, że np. webasto będzie zakłócało jego pracę. Przy modyfkowaniu softu, należy upewnić się, że bateria w laptopie oraz akumulator w samochodzie są dobrze naładowane. I najważniejsze, trzeba wrzucać mapy od danego sterownika.

Ponieważ sporo osób dysponuje galetto pomyślałem o takim narzędziu on-line, gdzie:

po zgraniu mapy można ją zmodyfikować przez upload na serwer roverki.pl i tam:

- klubowicz otrzyma bezpłatnie CDTi
- klubowicz + 250 zł - otrzyma niewielki wzrost mocy +moment
- klubowicz + 350 zł - otrzyma 140KM +moment
- klubowicz + 400 zł - otrzyma 155KM +moment
- klubowicz + 600 zł - otrzyma 165KM +moment

Ceny i moce przykładowe ;)
Są jednak pewne argumenty przemawiające za nie wprowadzaniem tego ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3433
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Wto Lip 16, 2013 12:47   

MaReK napisał/a:
wtedy można przekopiować IMMO, ale należy oba sterowniki otworzyć.
,
O jakim przekopiowaniu myślisz - wyciąganiu scalak i programowaniu go na zewnętrznym programatorze

[ Dodano: Wto Lip 16, 2013 13:47 ]
ten mod on-line nie byłby zły - ze zgraniem mapy i wgraniem nowej mapy pewnie bym sobie poradził ale z jej modyfikacja to już pewnie nie
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Wto Lip 16, 2013 13:07   

Tak, myślę o przekopiowaniu immo poprzez wyjęcie scalaka, ew. przełożenie go, ale to już lepiej skopiować, żeby dwa razy roboty nie robić.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3433
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Wto Lip 16, 2013 13:30   

Ktory układ by trzeba przekopiować czy przełożyć ze sterowników?
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Wto Lip 16, 2013 13:55   

No chyba nawet masz zaznaczony ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3433
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Wto Lip 16, 2013 15:14   

ok dzieki, a z ciekawosci zapytam w którym "siedza" mapy
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Wto Lip 16, 2013 15:47   

Na tym zdjęciu po prawej stronie od wolnego miejsca na układ.
Pewnie jakiś AM29F400...
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3433
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Wto Lip 16, 2013 15:54   

ten na samym dole czy ten pod 3 elektrolitami?
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Wto Lip 16, 2013 17:25   

Tu masz moje zdjęcie sterownika z zaznaczonymi:

- czerwona ramka - mapy
- niebieska ramka - immo
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3433
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Wto Lip 16, 2013 21:14   

a Vin i ZCS tez siedzą razem z mapami w tym samym scalaku?
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sro Lip 17, 2013 08:38   

VIN tak, ZCS nie znalazłem ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3433
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sro Lip 17, 2013 21:52   

Czyli wychodzi na to ze podmianka tego scalak z CDTI do CDT zmieni nam brykę z zachowaniem wszystkich bajerów auta. Zastaje tylko Vin. Ale to w sumie nie powinno być problemem, no chyba ze na zegarach pokarze się zamiast licznika kilometrów - "Err"
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sro Lip 17, 2013 21:58   

dawidd napisał/a:
Czyli wychodzi na to ze podmianka tego scalak z CDTI do CDT zmieni nam brykę z zachowaniem wszystkich bajerów auta.

Przy założeniu, że kody są w scalaku od IMMO, a takiej pewności nie mam ;)
Zatem jak włożysz CDTi bez trakcji do CDT z trakcją, może się zabieg nie powieźć do końca ;)

Takie rzeczy jednak jak kody ZCS czy VIN można śmiało doklepać później.
Mapę od CDTi na forum masz, możesz ją sobie wrzucić galetto i będziesz miał to samo.

Nadal nie widzę sensu kupowania sterownika, skoro nie zamierzamy go kopiować tylko podmieniać scalaki ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3433
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Czw Lip 18, 2013 13:57   

Wiesz rozważam narzazie rożne teoretyczne możliwości bo jak by coś nie poszło i unieruchomię auto, to żeby były rożne warianty naprawy bez T4.
MaReK napisał/a:
Mapę od CDTi na forum masz
- gdzie, tyle się naszukałem na necie i nic nie znalazlem

[ Dodano: Czw Lip 18, 2013 14:57 ]
Mam jeszcze jedno pytanie. W momencie kiedy wsadzam innego kompa do auta i robię synchronizacje z EWS to co do czego sie dopasowuje - nowy komputer do reszty czy reszta do komputera? Chodzi mi o to czy po takiej synchronizacji z nowym kompem, jak założę start to auto odpali czy tez trzeba robić synchronizacje z EWS od nowa?
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Czw Lip 18, 2013 17:21   

EWS powinien czterocyfrowy kod przekazać sterownikowi silnika, ale czy to wszystkie elementy układanki - nie wiem ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: !! ZASADY KĄCIKA "Porady techniczne" !!
Przeczytaj, zanim napiszesz PIERWSZEGO posta!!!
kasjopea Rover serii 75, MG ZT 0 Czw Lis 18, 2010 02:43
kasjopea
Brak nowych postów [R75] Wymiana poduszki górnej "gruszki" silnika
maras62 Rover serii 75, MG ZT 5 Czw Maj 25, 2023 22:11
maras62
Brak nowych postów [R75] "warczenie"z prawej strony silnika
Daro0 Rover serii 75, MG ZT 20 Czw Lut 12, 2015 20:48
Daro0
Brak nowych postów [75] "woda" w misce - koniec silnika?
Hetmann Rover serii 75, MG ZT 7 Czw Paź 09, 2014 10:40
zacekpl
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [Rover 75 1.8] POMOCY "NOWY" - znika płyn z chłodn
smut_89 Rover serii 75, MG ZT 9 Pią Paź 04, 2013 20:57
apples



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink