Powiedz jeszcze gdzie znajdę te mapy do CDTI - w postach na forum znalazłem tylko jak użytkownicy sie nimi wymieniali na pv ale nic publicznie zamieszczonego nie znalazłem. Jesli możesz to podeslij mi cos- CDT, CDTI, najlepiej z trakcja popatrzę w WinOLS czym się różnią i jak to w ogóle wygląda
rtv007@op.pl
SPAMU¦
Wysłany: Czw Lip 18, 2013 21:16 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
W piątek wieczorem, będąc w zaprzyjaźnionym serwisie BritishCars.pl podjąłem się próby zwiększenia mocy w aucie CDT (115KM) kombi. W samym aucie wcześniej, było trochę popieprzone w konfiguracji, ale udało się to ogarnąć. Sterownik silnika wykrył się prawidłowo. Zawartość eepromu udało się odczytać bez żadnych komplikacji.
Po oględzinach mapy, wyszło, że ktoś coś próbował robić wcześniej... podlał paliwa w górnej partii obrotów. Mapę zmodyfikowałem, policzyłem sumy i przystąpiłem do wygrywania.
Procedura się rozpoczęła jak zwykle. Przygotowanie do zapisu, następnie kasowanie fragmentu eepromu i ładowanie nowych map. Niestety wykonał się 1%, po czym nastąpił CRASH. Nie takie rzeczy się robiło, więc nie zrobiło to na mnie wrażenia
Jakież było moje zdziwienie, jak sterownik stracił komunikację w ogóle. Ani T4, ani żadne z urządzeń dostępnych nie widziało sterownika silnika. Zatem kaplica. Tylko wyjęcie kości i programator, którego niestety nie miałem przy sobie.
Z pomocą przyszedł mariusz418, który udostępnił zapasowy sterownik silnika.
Oczywiście z innym wyposażeniem, immo oraz konfiguracją auta. No ale od czego mamy narzędzia do synchronizacji. Na początek INPA. Zero rezultatów - auto nie odpala. Potem inne oprogramowanie, aż w końcu T4 Nie tym razem. Auto nie odpala... zaczęło się robić nerwowo. Klient wrócił do domu per pedes. Nawet przerzucenie kości IMMO nie pomogło
Wróciłem do domu. Rozebrałem sterownik, a tam... byli koledzy z Włoch Widać, że eeprom z mapami był zdejmowany. Do tego jakieś przecięcia ścieżek. Układ immo ze zworą na ścieżkach
. Rano powróciłem, spiąłem nowy sterownik, oprogramowałem go nowymi mapami. Wrzuciłem IMMO i na wszelki wypadek zrobiłem synchronizację T4. Dodatkowo mały zabieg na EWSie i sukces.
Niestety nie udało się zastąpić VINu oryginalnym. Mimo, że T4 posiada takie opcje, to w identyfikacji pierwszej cały czas odczytuje VIN zastąpionego sterownika. W procesie dalszej diagnostyki VIN jest już prawidłowy. Zatem nie siedzi on ani w eepromie ani w IMMO. To samo dotyczy kodów ZCS
Także co nas nie zabija to nas wzmacnia i uczymy się na błędach
Pozdrawiam,
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Wielkie dzięki za te wskazówki, wiec kupuje sterownik i dopiero przystąpię do zgrywanie/kombinowanie/wgrywania. Ale ciągle nie mam map od CDTI - poratujecie?? rtv007@op.pl
Kup sobie ECU od auta z Twoim wyposażeniem - trakcja, tempomat, wersja silnikowa.
Do tego EWS'a i kluczyk. To tylko na wypadek, jakbyś uwalił sterownik własny
Mapy masz w drugim wątku.
Pozdrawiam,
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum