spadku mocy jakoś nie odnotowałem ostatnim mankamentem było to że na biegu jałowym auto szatkowało ale wyczyściłem filtr powietrza i inny samochód.
Tylko zmartwił mnie ten olej na nim. Obawiam się żeby to nie były pierścienie uszczelniające
Masz olej na filtrze powietrza?? A którędy
on się tam dostał?? Myślę ze olej masz z innej przyczyny, a nie z przedmuchu na silniku. Jeśli by poszczały pierścienie na tłokach o których wspomniałeś, to oleju będzie ubywać a auto będzie kopcić, moc mniejsza, kłopoty z odpalaniem - wtedy masz do roboty dol silnika - najgorsza z możliwości
W takim wypadku można próbować zalać silnik nafta- ponoć pomaga jeśli nagar zblokował pierścienie
W takim wypadku trzeba by sprawdzić kompresje i zrobić próbę olejowa i wiesz wszystko o silniku
. Jeśli mas do roboty gore silnika czyli zawory i uszczelniacze to tez jakoś nie mogę sobie wyobrazić jak ten olej by dotarł do filtra - w starej maździe 323 z 91r która miałem tez miałem taki problem ale tam filtr byl zaraz nad silnikiem i do uszczelniaczy miał może 10 cm drogi, a tu jest przecież idąc od tylu - kolektor dolotowy, EGR, IC, turbo - kupa drogi. Poza tym byś miał juz załatwioną przeplywke jak by tam leciał olej. Chyba ze ci sadzi olej z turbo, ale to i tak olej by szedł do IC a nie do tylu do filtra
właśnie przepływomierz i ta siateczka w nim czyste jak łza.
Nie zauważyłem zabrudzeń siatki. fakt w obudowie filtra było sporo syfu nawet muszki.
A może filtr odmy?
listwy CR nie sciagasz, jedynie z 2 wtryskiwaczy odpinalem powrot paliwa zeby obudowa odmy zeszla - delikatnie je ściągasz żeby sie nie złamały, a jak sie złamią to na alegro jest tego troch
To, że przepływomierz wygląda na czysty, nie oznacza że pracuje w pełnym swoim zakresie. Może być obecny ale wartości są zbyt niskie, co może owocować większym spalaniem, słabszą dynamiką silnika, kopceniem. Kolejna rzecz, to filtr odmy. Należy go wymieniać okresowo bo lubi puchnąć, zwłaszcza w autach z modyfikacjami typu mocniejsze mapki, zaślepianie EGRów. No i rzecz równie ważna - kolanka intercoolera. Tam są dwa orinigi Warto je wymienić. Porządnie złożyć. Niektórzy kleją go na klej do szyb Ale w serii nie ma to większego sensu.
A co do filtrów - ja bym się skłaniał ku ich wymianie, a nie czyszczeniu - to nie są potężne koszty. Świst może być słyszalny kiedy uszkodzi się lub zgubi guma uszczelniającą wąż schodzący w dół, ten od przepływomierza. Zgubić się może jak ktoś wymienia przepływomierz i wyjmuje go razem z ową rurą. Chyba, że to przedmuchy na wydechu... sprawdź szczelność układu.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum