Wysłany: Pon Lip 29, 2013 15:49 [Rover 216Si LPG] Problem z układem chłodzenia
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1996
Witam ,opisze całą sytuacje. Zacznijmy od tego ze jakiś czas temu zauważyłem ze od czasu do czasu ubywa płynu chłodniczego ,następnie doszedłem do wniosku że nie włącza się wentylator chłodnicy, kolejną sprawa jest to że pewnego razu samochód się zagotował wypluł sporo płynu jednak na desce temperatura zawsze taka sama dochodzi trochę poniżej połowy i zostaje, po tym incydencie odpiąłem czujnik temperatury żeby wentylator cały czas chłodził, od jakiegoś czasu także obserwuje iż samochód na zimnym silniku ma problem z odpaleniem a jak już odpali to skaczą obroty przy dodawaniu gazu burczy w tłumiku oraz czuć nieprzepalone paliwo do momentu aż się nagrzeje. Pozakładałem nowe opaski w miejscach gdzie węże układu mogły przeciekać ,wymieniłem czujnik temperatury kolo wentylatora (nic nie pomogło) ,wymieniłem termostat (nic nie pomogło). Moje pytanie czy jest walnięty czujnik temperatury na deskę oraz gdzie on jest? Jakie ewentualnie mogą być inne powody tych nieprzyjemności?
SPAMU¦
Wysłany: Pon Lip 29, 2013 15:49 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Czujnik brązowy jest do wskazań temperatury do komputera silnika oraz odpowiada za włączenie wentylatora chłodnicy.
Czujnik czarny wskazuje temperaturę na zegary.
Brązowy czujnik znajduje się TUTAJ zaś czarny powinien być pod nim.
Co do ubywającego płynu przeczytaj sobie na forum tematy o HGF, choć z tego co się dowiedziałem może to być również
leszczu napisał/a:
Po nocce stania wykręć świece z 1 i 4 cylindra i zobacz czy nie jest przypadkiem mokra. Być może puszcza uszczelka kolektora ssącego płyn do komór spalania.
bandzior24, Na początek wymień korek zbiorniczka płynu chłodniczego bo wygląda na to że nie trzyma ciśnienia, to groszowa sprawa. http://sklep.landroverowy...cd100160-r.html
_________________ Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
Hm, korek raczej dobrze trzyma ciśnienie bo to wężyki puszczały ,a co do uszczelki pod głowicą to czyż nie byłoby objawów typu masło pod korkiem oleju, olej w zbiorniku płynu albo brak ogrzewania w kabinie? A takich objawów nie zaobserwowałem. Natomiast jeszcze dziwi mnie umiejscowienie tego drugiego czujnika na deskę dałbym rękę uciąc że nie widziałem pod brązowym ale zerknę dokładnie. W każdym razie dzięki za odpowiedzi i czekam na więcej.[/code]
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum