Wysłany: Pon Sie 05, 2013 11:10 [Rover 75] problem
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witam mam problem z Roverem 75 2.0 cdt. Problem wygląda tak, pod czasz dłuższej jazdy zaczyna strasznie dymić na czarno i nie ma w ogóle siły. Postoi chwile na dmuchawie jakieś 15/20 minut i znów jest dobrze. Albo czasami wszystko jest ok, przejadę jakieś 30 km zgaszę go i potem albo nie chce odpalić albo odpali ale nie moge ruszyć z miejsca bo nie ma siły i strasznie dymi ale tak że postój na włączonej dmuchawie chłodnicy pomaga. Dodam ze na zegarach wszystko jest tak jak powinno być. Proszę o fachową pomoc.
[edit] Dodam też że odłączyłem przepływomierz powietrza.
SPAMU¦
Wysłany: Pon Sie 05, 2013 11:10 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Skoro tak długo potrafi chodzić na wentylatorze silnika to może ci się chyba tylko przegrzewać. Sprawdź w jakim stanie jest chłodnica a przede wszystkim intercooler , może jest zalepiony i nie chłodzi powietrza doładowanego.
jezeli kopci na czarno to brakuje mu tlenu. Jeśli byłby zapchany to nie jechal by wcale, a nie raz by bylo ok a po zagrzaniu klapa. Jedyne co mi przychodzi do głowy to na początek rozebrać EGR i sprawdzić jak wygląda, ale bardziej wydaje mi sie ze masz przytartą turbine. Ale to tylko takie moje przypuszczenia - auto trzeba by zobaczyć zęby cos więcej powiedziec
Chociaż turbina tez by nie miała wpływu na odpalanie auta...
Co ci pokazuje wskaźnik temp gdy zaczynają sie problemy?
Chodziło mi o zapchanej chłodnicy od zewnątrz i braku wymiany powietrza. wewnątrz to raczej oczywiste że albo jest przepływ albo jest ślepo . Co jest w tym wypadku raczej niemożliwe. Ale fakt najlepiej sprawdzić cały układ dolotowy zaczynając od EGR.
Egr czyściłem, był tylko lekko przykopcony. Wskaźnik temperatury pokazuje normalną temperature tak jak powinno być, płyn chłodnicy sie nie gotuje. A na wiatraku tak długo chodzi ponieważ gdy włączam kimatronik to się wiatrak włącza. Ale za to silnik jest strasznie gorący, nawet ta plastikowa obudowa aż parzy, tak powinno być??
Zobacz sobie na zegarach w menu jaka masz temperatura - tam masz pokazane cyfrowo. Ten wskaźnik na zegarach jest niedokładny - u mnie od 70-90st pokazuje idealnie na srodku a różnica 20 stopni.
No ale ten wskaźnik i ten w menu pokazuje temperaturę płynu bądź wody w chłodnicy ale tak jak napisałem płyn ma odpowiednią temperature. Tego jestem pewny.
W sumie masz racje, pojade na komputer i tyle, ale dziękuje wszystkim za chęci.
[ Dodano: Sro Sie 07, 2013 16:23 ]
Byłem dzisiaj u mechanika i pomyślałem że napisze tu o co chodziło bo może akurat ktoś bedzie miał ten sam problem. Popsuł się czujnik powietrza zadawanego.
Gdzie ci mechanik go znalazł? Z tego co wiem w r75 nie ma czegoś takiego - jest czujnik ciśnienia na kolektorze, a czujnik temp jest zintegrowany z przepływomierzem, jako pojedynczy czujnik nie występuje w cdt, dopiero w cdti po lifcie było coś takiego. Z ktorego roku masz auto? ile kosztowała naprawa i część?
r75 mam z 2000r i na kompie wykazało wlasnie ten czujnik i mechanik powiedział że ten czujnik jest zintegrowany z przpływomierzem, wymieniłem przepływomierz i wszystko gra.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum