Forum Klubu ROVERki.pl :: [ R45 1.8 00r ] Wymiana dolnego sworznia
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[ R45 1.8 00r ] Wymiana dolnego sworznia
Autor Wiadomość
snake0908 




Pomógł: 33 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 371
Skąd: Pszczyna



Wysłany: Pon Kwi 18, 2011 20:12   [ R45 1.8 00r ] Wymiana dolnego sworznia
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2000

Witam

Czy jest dużo roboty z wymiana dolnego sworznia?
Proszę o jakieś podpowiedzi na co zwrócić uwagę?

pozdr
_________________
[R 45 1.8 00r]
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Kwi 18, 2011 20:12   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Pon Kwi 18, 2011 21:01   

Przede wszystkim na to, że sworzeń na stożku musi mieć 16mm. a nie 14, czy 14,5mm.

Jeśli kupiłeś inny niż ten:

http://www.tomateam.pl/sk...m_dzial=&c=1275

Sprawdź koniecznie, abyś się nie narobił :)
 
 
snake0908 




Pomógł: 33 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 371
Skąd: Pszczyna



Wysłany: Wto Kwi 19, 2011 13:50   

Tomi napisał/a:
Przede wszystkim na to, że sworzeń na stożku musi mieć 16mm. a nie 14, czy 14,5mm.


Na szczęście jeszcze sworzni nie kupiłem, dzięki za informacje.
A jeżeli chodzi o samą wymianę, to czy jest z tym duży kłopot?

pozdr
_________________
[R 45 1.8 00r]
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Wto Kwi 19, 2011 22:01   

snake0908 napisał/a:
Tomi napisał/a:
Przede wszystkim na to, że sworzeń na stożku musi mieć 16mm. a nie 14, czy 14,5mm.


Na szczęście jeszcze sworzni nie kupiłem, dzięki za informacje.
A jeżeli chodzi o samą wymianę, to czy jest z tym duży kłopot?

pozdr


ZTCP trzeba rozpiąć przegub z półosią. Jeśli dobrze pamiętam, sworzeń wchodzi pod przegub. Proszę mnie poprawić jeśli się mylę.
 
 
snake0908 




Pomógł: 33 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 371
Skąd: Pszczyna



Wysłany: Sro Kwi 20, 2011 18:22   

Cytat:
ZTCP trzeba rozpiąć przegub z półosią. Jeśli dobrze pamiętam, sworzeń wchodzi pod przegub. Proszę mnie poprawić jeśli się mylę.


Dziki za odpowiedz, a inni użytkownicy chyba jeszcze nie wymieniali tych sworzni, albo to po prostu nie są tanie rzeczy :)

pozdr
_________________
[R 45 1.8 00r]
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Sro Kwi 20, 2011 18:36   

Jak ktoś dolnych sworzni nie wymieni, to z czasem zaobserwuje swoje przednie koło w bocznym oknie.

To jeden z najważniejszych elementów zawieszenie Rovera 400/45 i MG ZS.

Moje raz odjechało w siną dal...
 
 
snake0908 




Pomógł: 33 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 371
Skąd: Pszczyna



Wysłany: Sro Kwi 20, 2011 18:50   

[quote="Tomi"]Jak ktoś dolnych sworzni nie wymieni, to z czasem zaobserwuje swoje przednie koło w bocznym oknie.

U mnie na przeglądzie w marcu niby żadnych luzów nie wykryli, ale wydaj mi się że sworznie będą wybite bo jak jadę po nierównościach poprzecznych to jest takie dziwne uczucie na kierownicy.
Końcówki drążków były wymieniane i wahacze górne tez, także myślę ze przyszedł czas na dolne sworznie. A nie były wymieniane jak kupiłem auto, czyli od 2007 r.
Także w maju się za to zabieram, wstępnie to oglądałem i chyba będzie trzeba wyjąć całą zwrotnice.

pozdr
_________________
[R 45 1.8 00r]
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Czw Kwi 21, 2011 08:04   

Problem ze sworzniami najczęściej objawia się skrzypieniem podczas skręcania. Jeśli zaczniesz słyszeć coś takiego, konieczna natychmiastowa wymiana.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10919
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pią Kwi 22, 2011 00:59   

przegubu nie trzeba zdejmować. Wystarczy odkręcić nakrętkę centralną z piasty. Przegub się wtedy wysunie i nie będzie problemów z wybiciem sworznie (przynajmniej pod tym względem ;) ). Najlepiej wyciągnąć całkiem zwrotnicę, żeby móc swobodnie użyć "ręcznego generatora impulsów dynamicznych" :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Pią Kwi 22, 2011 01:03   

sTERYD napisał/a:
"ręcznego generatora impulsów dynamicznych"


:hahaha: sTERYD rozwaliłeś mnie :) , słyszłem już wiele określeń młotka, ale to jest nieziemskie :ok:

Sorki za offtop :spoko:
 
 
harpagon83 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sie 2010
Posty: 39
Skąd: Grunberg

Rover 400

Wysłany: Pią Kwi 22, 2011 09:39   

U mnie nie było stuków ani skrzypów, a sworzeń i tak wypadł ze zwrotnicy i to w trasie. Cud, że na prostej, czystej drodze i nie przy dużej predkości. Nie życzę nikomu takiej akcji bo tragedia wisiała na włosku...
_________________
Naucz się gnoju maszynę obsługiwać!
 
 
snake0908 




Pomógł: 33 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 371
Skąd: Pszczyna



Wysłany: Wto Maj 10, 2011 12:36   

harpagon83 napisał/a:
U mnie nie było stuków ani skrzypów, a sworzeń i tak wypadł ze zwrotnicy i to w trasie. Cud, że na prostej, czystej drodze i nie przy dużej predkości. Nie życzę nikomu takiej akcji bo tragedia wisiała na włosku...


Teraz ostatnie pytanie, czy wymienię ten sworzeń bez kanału? Z z tego co oglądałem to wydaje mi się że tak, ale proszę o potwierdzenie.

pozdrawiam
_________________
[R 45 1.8 00r]
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10919
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Maj 10, 2011 22:33   

bez problemu. kanał nie jest w tym wypadku do niczego potrzebny, wystarczy zwykły lewarek.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
snake0908 




Pomógł: 33 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 371
Skąd: Pszczyna



Wysłany: Sro Maj 11, 2011 16:48   

sTERYD napisał/a:
bez problemu. kanał nie jest w tym wypadku do niczego potrzebny, wystarczy zwykły lewarek.


Sworznie wymienione :) co prawda nie były jeszcze takie złe ( a maja ponad 4 lata po polskich drogach ). Wymiana poszła dość sprawnie, z tym że samo wybicie i wprasowanie nowych zostało zrobione u mechanika z prasa ( koszt 20 zł ). Sam pierniczyłbym się z tym dużo dłużej.

Dziękuję wszystkim za pomoc i i pozdrawiam.
_________________
[R 45 1.8 00r]
 
 
przemo119 



Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 56

Rover 400

Wysłany: Pon Sie 05, 2013 19:12   

witam
odnawiam temat ponieważ mam pytanie co do tego sworznia bo czeka mnie wymiana jego i nie wiem czy on jest jakoś zabezpieczony czy tylko nabity ??
i czy da rade to zrobić samemu czy tylko prasa ??
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R414] wymiana dolnego sworznia wahacza
przemo119 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 17 Sro Sie 07, 2013 20:03
przemo119
Brak nowych postów [Rover 45] Wymiana sworznia przedniego dolnego wahacza
barszczyk Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Nie Maj 19, 2013 20:14
karollo1204
Brak nowych postów [R400] Problem z doborem sworznia??
Gapek1986 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Sro Maj 22, 2013 12:52
Micros
Brak nowych postów [R45]Sworzeń wahacza dolnego
magneto Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 23 Pią Sty 11, 2013 08:13
magneto
Brak nowych postów [420] Sworzeń wachacza dolnego
pioter_ch Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Pon Lis 12, 2012 21:54
pioter_ch



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink