Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1996
Witam chciał bym wimienić sworzeń ponieważ jest uszkodzony ale nie wiem czy jest możliwość zrobienia tego w garażu
I za bardzo nie wiem jak to zrobić
proszę o pomoc
z góry dzięki
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez przemo119 Pon Sie 05, 2013 18:04, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pon Sie 05, 2013 14:30 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 29 razy Dołączył: 12 Sie 2012 Posty: 459 Skąd: Wrocław/Wieluń
Wysłany: Pon Sie 05, 2013 18:26
w skrócie, musisz wyciągnąć całą zwrotnicę z auta.
Następnie musisz pozbyć się starego sworznia.
U mnie np. nie było pierścienia zabezpieczającego ale niektóre je posiadają. Ja wybiłem go młotkiem bez żadnych problemów, nowy delikatnie "wprasowałem" przy pomocy sporego imadła.
to tak w wielkim skrócie jeśli chcesz to opisze w większych szczegółach ale ogólnie trochę roboty z tym jest.
PS. Oczywiście najlepiej zrobić to prasą hydrauliczną
przemo119, dokładnie, ja tak prawie wszystkie gumy na wahaczach wymieniłem, w garażu demontowałem wahacze i chodziłem do znajomych mechaników na prasę.
ja spróbuje sam na imadle a jak nie będzie szło to podejdę do znajomego
u niego za wszystkie tuleje na tylnych wahaczach zapłaciłem 10 zł to za to raczej więcej nie zapłacę
[ Dodano: Wto Sie 06, 2013 10:52 ] kezmanq, nie wiem jak ty to robiłeś ale u mnie nie idzie tak
jak podnoszę na żabie to mi się luzuje
ten cały dolny wahacz ma być odkręcony czy wszystko poskładane
Odkręcasz sworzeń przy piaście, potem mozesz odkręcić śruby na obydwu tulejach wahacza dolnego (od amortyzatora i końcowego) i wyjmiesz cały wahacz dolny ze sworzniem.
Potem na prasę, wyciskasz go, nowy smarujesz smarem w miejscu gdzie wchodzi i prasa z powrotem wciskasz.
Musi wchodzić ciasno, jak za łatwo wejdzie to niedobrze.
Pomógł: 29 razy Dołączył: 12 Sie 2012 Posty: 459 Skąd: Wrocław/Wieluń
Wysłany: Sro Sie 07, 2013 08:34
w takim razie bierzesz dwa młotki, jeden przykładasz do takiego jakby pierścienia blisko polosi (chyba nazywa się to "tocznia") drugim jednym sprawnym uderzeniem wybijasz przegub. U mnie poszło bez problemu ale nie jest powiedziane, że u Ciebie też tak pójdzie
dobra już zrobione wielkie dzięki za pomoc a ja mam tylko problem z lewarkiem czy one już takie są bo chodził fajnie a dzisiaj nie chciał zejść na sam dół zablokował się i koniec w górę idzie a w dół tylko do pewnego momentu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum