Wysłany: Pon Sie 05, 2013 15:10 [R45] Stukające sprzęgło?
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2005
Witam,
Ostatnio byłem na wyjeździe po Polsce i w tydzień zrobiłem 1500km.
Autko sprawowało się super, żadnych problemów, ale jak wróciłem to zauważyłem że na jałowych obrotach potrafi dziwnie stukać.
Pomyślałem że coś chyba z popychaczami się dzieje, ale dźwięk dochodzi tak jak by bardziej ze skrzyni biegów.
Dla testu wcisnąłem sprzęgło i stukot ucichł. Czy na biegach stuka to nie wiem, bo dźwięk turlania się samochodu jest głośniejszy od niego.
Orientuje się ktoś co to może być? Sprzęgło łapie super, nie ślizga się, niema żadnych negatywnych objawów oprócz tego stukotu, który też nie zawsze występuje.
Ostatnio zmieniony przez Adrian Wto Sie 06, 2013 19:03, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pon Sie 05, 2013 15:10 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Mam podobne objawy w swoim aucie i z tego co zdążyłem wywnioskować z opisów na forum to wskazują one na wyrobione łożysko(a) w skrzyni biegów. Dodatkowo zauważyłem, że to klekotanie wzmaga się wyraźnie po włączeniu klimatyzacji i zastanawia mnie na czym polega ta zależność? Włączona klimatyzacja obciąża dodatkowo (nawet na luzie) skrzynię biegów (stąd głośniejsza praca?) czy to sama sprężarka generuje dodatkowy hałas (ale wciśnięcie sprzęgła nie wyłącza chyba klimatyzacji więc to chyba nie ten trop)?
_________________ GRY DO KONSOL - ZAPRASZAM
www.phurand.pl
A własnie, zapomniałem napisać ze występuje to u mnie tylko z włączonym kompresorem, bez niego jest cisza z tym że to nie kompresor (nowy, sprawdzony itd.)
[ Dodano: Pon Sie 05, 2013 18:30 ] demerzel, jaką skrzynię masz? Ja mam IB5 od forda.
demerzel, jaką skrzynię masz? Ja mam IB5 od forda.
O ile dobrze się orientuję to w roczniku, z którego mam auto była montowana PG1 i w takim żyje przekonaniu... Ostatnio kupowałem mocowanie wysprzęglika do PG1 - pasowało, więc pewnie faktycznie tak jest
_________________ GRY DO KONSOL - ZAPRASZAM
www.phurand.pl
A tak się wtrącę, sprawdzaliście czy to grzechotanie ustaje przy trzymaniu dłonią lewarka zmiany biegów. W ubiegłym roku miałem podobną sytuację, dzwoniło w zakresie od 2tys. do 3tys. obrotów, na 1, 3, 5 biegu, czasem na luzie, czasem przy ostrzejszym skręcie na 2 biegu. Hałas nasilał się po włączeniu klimy. Powodem były nadmierne luzy na tulejce w wybieraku pod drążkiem, dodatkowo wymieniłem też tulejki na krzyżaku, drążek nie lata na boki. Na początku tez obwiniałem sprzęgło, chociaż oprócz grzechotania żadnych niepokojących objawów nie było. A skrzynia u mnie to PG1.
Pozdrawiam
A tak się wtrącę, sprawdzaliście czy to grzechotanie ustaje przy trzymaniu dłonią lewarka zmiany biegów.
Dzięki za sugestię ale u mnie chociaż jest pewien luz na lewarku to (jak dotąd) zauważam tylko związane z nim brzęczenie podczas jazdy w pewnym zakresie obrotów i to też nie zawsze. Natomiast klekotanie na luzie, o którym wcześniej pisałem jest wyraźnie powiązane z okolicą silnika (manewrowanie dźwignią biegów nie wpływa w żaden sposób na ten dźwięk). Pozostaje kwestia otwarta czy klimatyzacja sama w sobie jakoś się rozklekotała (dodając porcję hałasu) czy też wpływa w bezpośredni sposób na pracę skrzyni biegów (również na luzie) przez co skrzynia pracuje głośniej?
_________________ GRY DO KONSOL - ZAPRASZAM
www.phurand.pl
Pozostaje kwestia otwarta czy klimatyzacja sama w sobie jakoś się rozklekotała (dodając porcję hałasu) czy też wpływa w bezpośredni sposób na pracę skrzyni biegów (również na luzie) przez co skrzynia pracuje głośniej?
A jak dawno nabijałeś klimę? Mi po dwu latach bez przeglądu, też klima potrafiła brzęczeć, po nabiciu spokój, nieszczelności nie mam. Klimatyzacja obciąża silnik, ale nie wydaje mi się, aby sprawna powodowała dodatkowy hałas
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum