Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZT 190] Znikający płyn chłodniczy...
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZT 190] Znikający płyn chłodniczy...
Autor Wiadomość
Krzysztof_89 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Mar 2013
Posty: 105
Skąd: Zielona Góra

MG ZT

Wysłany: Czw Sie 08, 2013 13:28   [MG ZT 190] Znikający płyn chłodniczy...
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 2001

Witam wszystkich serdecznie :)

Mam problem z moim MG, a mianowicie ciągle ubywa mi płynu chłodniczego ze zbiorniczka, co jest dużym problemem, ale jeszcze większym jest znalezienie miejsca gdzie ten płyn ucieka. Konkretnie, sprawdzany był na pompie, czy nie cieknie, ma nowe uszczelki pod kolektorami dolotowymi, nowy termostat z rurkami, chłodnica wygląda na niemalże nówkę(z taką przyjechał z niemcowni), miał robioną próbę szczelności, test na CO2(w celu wykluczenia uszczelki pod głowicą) i ogólne oględziny układu....
Dolałem już chyba ze 3-4 litry płynu Prestone i nigdzie nie ma osadu... To jest jakaś masakra, bo już nie wiem gdzie szukać i co robić... Nie sposób też wymieniać wszystkiego na "chybił-trafił"...

Czy ktoś już się spotkał z takim problemem? Panowie macie jakieś pomysły...? Bo ja już nie wiem co robić...
_________________
Śmierć na drodze pędzi jak szalona... - dlatego nigdy nie dam się jej dogonić! ];->
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Sie 08, 2013 13:28   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
zetes 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 11 Lut 2007
Posty: 559
Skąd: Turek

Rover 75

Wysłany: Czw Sie 08, 2013 15:02   

U mnie winna była uszczelka od kolektora ssącego. Po jej wymianie problem znikł.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Czw Sie 08, 2013 15:15   

zetes, to trochę inny motor

Krzysztof_89, u mnie też nie było widać gdzie ucieka ale po wymianie termostatu i rurki i zalaniu G12 pojawił się osad pod rozrządem jednak mimo że początkowo rozrząd był wykluczony, po zalaniu g12 osad się pojawił i to znaczny, w sobotę wymieniam rozrząd z pompą wody i zobaczę czy pomogło ale na 99% to jest to.

U mnie wyciek jest spory bo przy trasie 200km ubywa mi pół zbiorniczka, przy krótkich odcinkach po mieście też ubywa na tydzień ponad pół zbiorniczka

Sprawdzałeś korek? jeśli nie trzyma ciśnienia to wyciek może być górą przez korek wlewu.
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Czw Sie 08, 2013 15:48   

U mbie na pompie wody puszczalo. Ale od spodu bylo widać mokrą miskę olejowa
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Czw Sie 08, 2013 16:12   

rafalmis1 napisał/a:
U mbie na pompie wody puszczalo. Ale od spodu bylo widać mokrą miskę olejowa


u mnie jakieś 2 tygodnie temu nie było widać ale po zalaniu g12 są wyraźnie ślady, albo wyciek się nasilił albo ten g12 lepiej pokazuje wycieki
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Krzysztof_89 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Mar 2013
Posty: 105
Skąd: Zielona Góra

MG ZT

Wysłany: Czw Sie 08, 2013 19:02   

No właśnie sprawa wygląda tak, że auto było na kontroli tam gdzie robili rozrząd i niby na pompie jest susza, tak mi dosłownie powiedzieli...
Uszczelki pod kolektorami wykluczone, bo są nowe, a blok w v-ce suchutki... Jutro jeszcze znów zrobimy próbę szczelności i ściągniemy blende i przyjżę się tej misce i spróbuję zerknąć koło pompy...
Co to jest to G12? Jakiś barwnik czy co to za cudo?

Acha, korek jest ok, ciśnienie trzyma, nawet ma lekkie po całej nocy - no i na zbiorniczku suchutko :)
_________________
Śmierć na drodze pędzi jak szalona... - dlatego nigdy nie dam się jej dogonić! ];->
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Czw Sie 08, 2013 20:27   

Krzysztof_89 napisał/a:
Co to jest to G12? Jakiś barwnik czy co to za cudo?


to płyn chłodniczy polecany do VW/AUDI, pozostawia większy osad niż inne płyny w miejscu wycieku
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Krzysztof_89 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Mar 2013
Posty: 105
Skąd: Zielona Góra

MG ZT

Wysłany: Czw Sie 08, 2013 20:45   

Acha, super dziękuję :) Jeśli jutrzejsze oględziny nic nie pomogą, to też przetoczę mu "układ krwionośny" na G12 i będę dalej szukać - bez walki się nie poddam :)
Jutro dam znać co wyszło na przeglądzie...
_________________
Śmierć na drodze pędzi jak szalona... - dlatego nigdy nie dam się jej dogonić! ];->
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Pią Sie 09, 2013 11:57   

Krzysztof_89, tylko ze ja nie wiem ile na rozrządzie miałem zrobione, a ty masz nowy z tego co zrozumiałem. u mnie po wymianie wszystko działa jak należy
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Krzysztof_89 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Mar 2013
Posty: 105
Skąd: Zielona Góra

MG ZT

Wysłany: Pią Sie 09, 2013 12:49   

Rozrząd ma 5 miesięcy, ale już jestem po badaniu szczelności i gdzieś ucieka ciśnienie, w poniedziałek auto wjedzie na podnośnik i będzie szukana nieszczelność... To, że świeży rozrząd, to nic nie znaczy, bo może być wadliwa pompa(ja mam założoną Hepu), albo źle uszczelniona, bo z tego co się dowiedziałem serwis ASO Rover/MG zawsze dodatkowo uszczelniał pompę ze względu na wysokie ciśnienia układu...
Najgorsze będzie rozbieranie tych osłonek wszystkich i ewentualnie rozrządu... kupe roboty i kolejne $$$... :(
_________________
Śmierć na drodze pędzi jak szalona... - dlatego nigdy nie dam się jej dogonić! ];->
 
 
Matexx 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Gru 2009
Posty: 170
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 800

Wysłany: Pią Sie 09, 2013 13:00   

a mi też coś ubywało, mokro było na tym rancie od zbiorniczka wyrównawczego , wymieniłem korek i jest ok, Korek był wina puszczał ciśnienie.
 
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Nie Sie 11, 2013 08:00   

Okazało się co u mnie ciekło, generalne miałem parę wycieków, ale wczoraj znalazłem główny tzn. tak mi się wydaje bo od wczoraj nie zrobiłem wiele km.
Uszczelka pod kolektorem ssącym (metalowym) była mocno uszkodzona przez co płyn wylewał się pomiędzy V-ki i tak, jeśli było go dużo to otworem pod rozrządem wylewał się na zewnątrz a jeśli mało ciekło to parował jeszcze w V-kach.
Ale przy okazji zmieniłem rozrząd, pompę wody (mimo że nie ciekła), paski i rolki.
Zajęło to sporo czasu, ten co wymyślił v6 roverowe był naprawdę złym człowiekiem i złośliwym.
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Nie Sie 11, 2013 10:01   

Robiłeś bez blokad??
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Krzysztof_89 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Mar 2013
Posty: 105
Skąd: Zielona Góra

MG ZT

Wysłany: Pon Sie 12, 2013 07:04   

Ja po sprowadzeniu autka też miałem walniętą uszczelkę pod kolektorem dolotowym i tam wyciek, ale po wymianie termostatu z rurkami i uszczelek tam jest prawdziwa susza...
Zauważyłem, że jak śmigam tylko po mieście(króciutkie trasy), to płyn znika szybciej aniżeli w trasie, przykładowo wczoraj wróciłem z Karpacza i wszystko ok...
_________________
Śmierć na drodze pędzi jak szalona... - dlatego nigdy nie dam się jej dogonić! ];->
 
 
jdariusz 



Dołączył: 27 Sie 2011
Posty: 29



Wysłany: Pon Sie 12, 2013 07:54   

Pamiętaj że w zbiorniczku nie może być pełno płynu. W mieście może ubyć płynu bo masz wysoką temperaturę płynu i ciśnienie, a nadmiar płynu wywala rurką przelewową w zbiorniczku.
 
 
Krzysztof_89 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Mar 2013
Posty: 105
Skąd: Zielona Góra

MG ZT

Wysłany: Pon Sie 12, 2013 09:13   

Tak wiem o tym, ale ostatnio to już mi daleko poniżej min zjechało...
A gdzie jest ta rurka przelewowa od zbiorniczka?
_________________
Śmierć na drodze pędzi jak szalona... - dlatego nigdy nie dam się jej dogonić! ];->
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Pon Sie 12, 2013 19:00   

rafalmis1 napisał/a:
Robiłeś bez blokad??



tak bez blokad i da radę, wkładasz blokadę wału z druta a resztę da rade ponaciągać kluczami, są znaki na kołach więc trochę pomyśleć i nie pomylisz się
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Pon Sie 12, 2013 19:37   

mam takie pytanie jak wygląda sprawa z kołami na których poruszają się krótkie paski. blokujesz koło na którym jest długi pasek dzięki czemu z przeciwnej strony koła są zablokowane i można je odkręcić ??

jakbyś w przyszłości potrzebował, bo wał do Marka, albo bezpośrednio do mnie o blokady.

Pamiętam jak nie wiedziałem jeszcze co to Rover i w Sanoku pod blokiem zobaczyłem twojego Sierściucha. Był piękny. Ale to było ponad 2 lata temu, szkoda ze nie miąłem okazji później obejrzeć.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
piotrek250 



Dołączył: 16 Cze 2012
Posty: 77
Skąd: Jaworzyna Śląska

Rover 75

Wysłany: Pon Sie 12, 2013 21:54   

Witam
Powiem ci tak kolego , ja miałem taki sam problem jak ty , jezdziłem po mechanikach wymieniałem częsci po koleji i nie było efektu dalej .
Byłem na testach na uwaloną głowicę 3x , przy każdej próbie wykluczali że to uszczelka pod głowicą , a wymieniłem termostat , nową chłodnice , uszczelki pod kolektorem i nic dalej płyn uciekał . Dopiero po wielu wizytach u róznych mechaników , jeden mechanik powiedział odrazu że to uszczelka i miał racje ale dodatkowo i uszczelka i cała głowica była pęknięta ...

Poprostu musisz sprawdzić na zimnym silniku, odkręcasz korek zbiorniczka wyrównawczego i po kilku minutach po odpaleniu sprawdz czy poziom wzrasta jeżeli tak 100% uwalona uszczelka pod głowicą lub też sama głowica - Szczególnie pada ta tylna ponieważ ma gorsze chłodzenie niż ta przednia .
 
 
Krzysztof_89 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Mar 2013
Posty: 105
Skąd: Zielona Góra

MG ZT

Wysłany: Wto Sie 13, 2013 06:50   

No tak, tylko przy padniętej uszczelce płyn albo dostaje się do oleju i to widać, albo idzie w wydech, ale oba przypadki łączyć się muszą z twardnieniem przewodów, gotowaniem się płynu lub zasyfieniem płynu przez olej... Zawsze też na zimnym silniku będziesz miał niższy poziom płynu w zbiorniku niż na ciepłym, dlatego ewentualne dolewki robi się na zimnym silniku...

Ale tak reasumując, wczoraj sam zacząłem zaglądać w różne zakamarki pod maską i jestem w 95% pewien, że wyciek się odnalazł - mam dużą białą plamę na blendzie pod silnikiem, centralnie w dół od zbiorniczka i najprawdopodobniej cieknie z metalowych rur od układu chłodzenia(tych na samym dole), lub na łączeniu z przewodem gumowym.
_________________
Śmierć na drodze pędzi jak szalona... - dlatego nigdy nie dam się jej dogonić! ];->
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Znikający płyn chłodniczy.
Mr.Oven Rover serii 75, MG ZT 3 Nie Gru 27, 2015 20:34
sknerko
Brak nowych postów [R75] Znikający płyn - sprawdzone wszystkie mozliwości
wopal99 Rover serii 75, MG ZT 24 Pon Maj 19, 2014 18:26
wopal99
Brak nowych postów [R75] Płyn chłodniczy
argail Rover serii 75, MG ZT 12 Pon Sty 07, 2008 07:51
Olo12
Brak nowych postów [R75]Płyn chłodniczy
zexor Rover serii 75, MG ZT 1 Pon Lip 09, 2018 09:24
czarek236
Brak nowych postów [R75] Płyn chłodniczy w cylindrach
antonioni Rover serii 75, MG ZT 8 Pią Paź 21, 2016 21:58
Magic79



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink