Wysłany: Czw Sie 08, 2013 18:46 [R214Si]Ledwo kupiłem i już problemy - uszczelka pod głowicą
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1999
Witam, niedawno się witałem świeżo po zakupie Roverka i niestety już są spore problemy z autkiem
Otóż z początku myślałem, że to po prostu rozrusznik bo czasem nie odpalał.
Był też ubytek płynu ze zbiorniczka wyrównawczego bez wycieków.
Niestety okazało się, że rozrusznik nie kręci (czasami) bo coś blokuje silnik
a to coś jak powiedział mi mechanik to walnięta uszczelka pod głowicą, która przepuszcza płyn na 3 cylinder, który z kolei wypełnia się cieczą i rozrusznik nie daje rady przekręcić.
Przy okazji zregenerowałem sobie bez sensu (chyba ) rozrusznik.
I tu pytanie, czy ktoś może mi polecić "zdolnego" mechanika w Bielsku-Białej lub okolicach, który podjął by się wymiany uszczelki? No i może macie pojęcie ile na dzień dzisiejszy może przynieść kosztów taka operacja?
Mój mechanik niestety stwierdził, że się nie podejmie
Za to wlał mi jakiś cudowny specyfik do układu chłodzenia i jak na razie drugi dzień bez problemów z odpalaniem i ubytków płynu ze zbiorniczka lecz nie podejrzewam żeby ten stan trwał jakoś specjalnie długo...
Dzięki za jakiekolwiek porady i pozdrawiam wszystkich Roverkoviczów
Grzegorz
Ostatnio zmieniony przez GrzegorzP Czw Sie 08, 2013 19:18, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Czw Sie 08, 2013 18:46 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Wysłany: Pią Sie 09, 2013 10:37 Re: [R214Si]Ledwo kupiłem i już problemy - uszczelka pod gło
GrzegorzP napisał/a:
jak powiedział mi mechanik to walnięta uszczelka pod głowicą, która przepuszcza płyn na 3 cylinder, który z kolei wypełnia się cieczą i rozrusznik nie daje rady przekręcić.
Pierwsze słyszę aby silnik nie dał rady przekręcić z tego powodu.
Jak mechanik to stwierdził ? Na oko czy wykręcał świece ?
Może to uszczelka kolektora ssącego przepuszcza płyn ale wtedy to cylinder 1 lub 4.
_________________ Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
Pierwsze słyszę aby silnik nie dał rady przekręcić z tego powodu.
Kozik napisał/a:
to mało słyszałeś
robsson78 napisał/a:
Jak mechanik to stwierdził ? Na oko czy wykręcał świece ?
Zapytał tylko czy ubywa płynu i jak potwierdziłem, stwierdził, że 2 lub 3 cylinder, wykręcił świecę z tych dwóch cylindrów i rzeczywiście na trzecim była mokra.
Potem zakręciliśmy rozrusznikiem, przekręcił bez najmniejszego problemu a z cylindra poszedł gejzer płynu chłodniczego który ochlapał dach na wysokości jakichś 3 metrów było tej wody strasznie dużo.
Jak do tej pory na tym specyfiku problem się nie powtórzył ale chcę się przygotować do wymiany uszczelki i od razu rozrządu bo to jedna robota.
Nie wiem tylko gdzie
Jakieś sugestie ?
Pomógł: 41 razy Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 1184 Skąd: Piotrków Tryb
Wysłany: Pią Sie 09, 2013 18:32
oby ten specyfik nie na robił wiekszej roboty ,(zamulenie chłodnicy,nagrzewnicy itp.)
radziłbym wziac sie za to .(przy tym dokladnie wypłukac wszystko)
Mnie dwa lata temu taka operacja do 8V,
(uszczelka głowicy i inne potrzebne uszczelki, planowanie głowicy, nowe szpilki, rozrząd + pompa wody SKF + robocizna)
kosztowała w sumie 1309 zł
[ Dodano: Nie Sie 11, 2013 11:39 ]
GrzegorzP napisał/a:
No właśnie jeszcze szpilki, dzięki.
Na krótką metę można na starych szpilkach poskładać, jest jakaś procedura sprawdzania szpilek ale raczej mechanicy niechętnie to robią bo po co potem wysłuchiwać żali klienta że znów leci spod uszczelki a za części płaci i tak klient. Moim zdaniem jak coś robić to już dobrze.
_________________ Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
Pomógł: 27 razy Dołączył: 08 Sie 2010 Posty: 562 Skąd: Lubelszczyzna
Wysłany: Nie Sie 11, 2013 11:23
GrzegorzP napisał/a:
Uszczelka pod głowicę wielowarstwowa
Dolna magistrala olejowa
Tych dwóch nie kupuj, bo jeszcze nikt nie opracował metody ich montażu i mało który mechanik ma piekarnik Weź sobie na to konto uszczelkę starego typu wzmacnianą a magistralą się nie przejmuj bo ona w tej kwestii nie ma nic do rzeczy, nawet jak dasz trzy uszczelki to gwintu w magistrali Ci nie zabraknie U mnie też znowu uszczelka padła, tzn. pompuje płyn na pierwszy cylinder. Ja już drugi raz ją robie i u mnie miesiąc sierpień jest oficjalnie miesiącem HGF-u
Ok, dzięki wielkie za porady
Kupię starego typu wzmacnianą uszczelkę pod głowicę i nowe szpilki, dolną magistralę olejową sobie daruję ale rozrząd zmienię przy okazji bo nie mam bladego pojęcia czy i kiedy ostatnio był robiony.
Z dobrych wiadomości, dogadałem się z moim "byłym" mechanikiem, który robił mi mojego Forda, stwierdził, że jeżeli o mechanikę chodzi to nie ma problemu i zrobi też Roverka
Robił mi już rozrząd w Focusie więc jest sprawdzony, za robociznę powiedział mi 400 zł więc mieści się w widełkach które podał leszczu.
Jeszcze raz dzięki i dam znać jak poszło i co z tego wyszło.
[ Dodano: Pon Sie 12, 2013 18:54 ]
Znalazłem na landroverovy.pl (polecanym sklepie na forum) takie 2 komplety w dobrych cenach:
Komplet uszczelki głowicy ale jest tylko z uszczelką wielowarstwową ... może dadzą się namówić, żeby do kompletu włożyć stary typ uszczelki?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum