Forum Klubu ROVERki.pl :: [R 75] Wpadające sprzęgło wyciek
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R 75] Wpadające sprzęgło wyciek
Autor Wiadomość
SmoK 



Dołączył: 14 Sty 2012
Posty: 66
Skąd: Rzeszów



  Wysłany: Czw Sie 08, 2013 11:26   [R 75] Wpadające sprzęgło wyciek
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Witam
Od jakiegoś czasu borykam się z problemem sprzęgła, mianowicie na początku zaczynało łapać raz wyżej raz niżej a czasem całkiem wpadało i traciłem sprzęgło nie mogłem wbić biegu dopiero po pod pompowaniu ew odkręceniu zbiorniczka z płynem udawało się wysprzęglić i wbić bieg.

Założyłem nową pompkę sprzęgła (od bmw taka była) odpowietrzyłem zgodnie z zaleceniami problem jak by ustał lecz nadal się zdarza że pedał wpada w podłogę i zostaje, pomaga pod pompowanie i wraca do góry ostatnio zaobserwowałem że ubywa płynu a zalałem (Shell Donax B (DOT 3 zastanawiam się czy nie jest za rzadki i dlatego ucieka). Dziś podniosłem roverka zdjąłem mu pampersa i zaobserwowałem wyciek który przedstawiam na poniższym foto wygląda na płyn sprzęgła ( to na pewno nie olej silnikowy). Zdemontowałem także, akumulator by sprawdzić czy nie cieknie z węży i tu zauważyłem kolejny mankament zbutwiała guma przez którą przechodzą węże wyprzęgnika może ona mieć jakiś wpływ ?.



Zdjęcie zbutwiałej gumy:



Zdjęcie otworu na zbutwiała gumę:


Zdjęcie wycieku:




Na koniec jakiś wyciek na turbinie co jest tego przyczyna ?.



Dzięki za wszystkie podpowiedzi.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Sie 08, 2013 11:26   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Czw Sie 08, 2013 12:07   

W/g mnie guma nie ma większego znaczenia. Jeśli nie leci płyn ze złączek przewodu, to najpewniej leje się z wysprzęglika. Może dolewać płynu i odpowietrzać do czasu aż rozleci się całkowicie i już nic Ci nie pomoże. Tematów jest od groma na forum, a jeden ma nawet trylion stron ;)

Ja bym zmienił na oryginał pompkę lub ew. na tę z aluminiowym korpusem.
A wyciek na spojeniu skrzyni wygląda na trafiony wysprzęglik...
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Czw Sie 08, 2013 13:10   

wysprzeglik do wymiany na 100%
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
SmoK 



Dołączył: 14 Sty 2012
Posty: 66
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Czw Sie 08, 2013 14:07   

Byłem już w kilku warsztatach ale porażka nie dam Mojego R jakiemuś praktykantowi.
Teraz mam pytanie bo ci magicy w warsztatach już tak mi namieszali ze szok mogę na tym jeździć bo obecnie jestem na wakacjach mam ponad 700km do domu. a w warsztacie mówił że nie można bo płyn wycieka na tarcze i rozwalę całe sprzęgło ? prawda to ?.

Znacie jakiś dobry warsztat który by mi to wymienił w woj. podkarpackim ?.

Dzięki za pomoc
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Czw Sie 08, 2013 14:45   

z tym wyciekaniem na tarcze to trochę prawdy i trochę nie - zależny jak siknie z wysprzeglika. Tam jest spore ciśnienie ale raczej jeśli da sie jeździć to gejzer tam nie masz tylko lekki wyciek. W takim wypadku po tarczy sie nie poleje. Inna sprawa ze nagle pedał może ci wpaść(i wpadnie predzej czy pozniej) i już nic nie pomoże- zalejesz odpowietrzysz i przejedziesz 2 km i znów wpadnie. Z cieknącym wysprzeglikiem bal bym sie 10km od domu wyjechac
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
SmoK 



Dołączył: 14 Sty 2012
Posty: 66
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Czw Sie 08, 2013 20:37   

Potrzebuję porady mam zamiar wymienić wyprzęgnik + docisk i tarcze sprzęgła i po wyjęciu ocenimy stan 2 masy jak będzie lipa wymienimy też 2mase co o tym myślicie ?. Przebieg auta mam 222tys km czy wymienić wszystko razem, mam też możliwość regeneracji 2masy za 700zł jak myślicie ? ( przyda się trzeźwe spojrzenie z boku ).

Teraz z jakiej firmy kupić wszystko z LUK czy od tego Pana: http://sklep.landroverowy...ver-75-sprzegla ??

Za robociznę powiedziano mi 300-350zł w takich lepszych warsztatach co mieli pojęcie reszta to porażka pytali się mnie gdzie jest wyprzęgnik i jak go trzeba wymienić ( zal i rozpacz ).

Z góry bardzo dziękuję za odpowiedzi.
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pią Sie 09, 2013 00:30   

SmoK napisał/a:
Teraz z jakiej firmy kupić wszystko z LUK czy od tego Pana: http://sklep.landroverowy...ver-75-sprzegla ??

Możesz śmiało brać od tego Pana ;)

SmoK napisał/a:
Za robociznę powiedziano mi 300-350zł

To jak za darmo ;) Przy tym ile trzeba się napierdzielić z rozmontowaniem skrzynki... aby tylko nie pourywali cięgien przy demontażu ;)

SmoK napisał/a:
mam też możliwość regeneracji 2masy za 700zł jak myślicie ? ( przyda się trzeźwe spojrzenie z boku ).

Dwa lata pojedziesz, jak spokojnie i bez chiptuningu karkołomnego - może więcej.
Moja się po 2 latach poddała i tłumiki przestały istnieć ;)

SmoK napisał/a:
mam zamiar wymienić wyprzęgnik + docisk i tarcze sprzęgła i po wyjęciu ocenimy stan 2 masy jak będzie lipa wymienimy też 2mase co o tym myślicie ?.

Wspaniały pomysł ;) Ja bym jeszcze zlikwidował pompę od BMW i założył dedykowany oryginał lub aluminiową, ale też do Rovera.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
SmoK 



Dołączył: 14 Sty 2012
Posty: 66
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Pią Sie 09, 2013 10:29   

Zamówiłem wszystko z Landroverowy Tarcza docisk AP i oryginalny wyprzęgnik.
A z 2masa zobaczymy po demontażu skrzyni. Lecz mam kolejny niemiły problem mianowicie skaczący poziom oleju raz mam go pół na bagnecie a raz full przez 8 lat miał lany olej FORDA 10w40 oryginalny w tym roku zmieniłem bo miałem ciężko dostać fordowski kupiłem VALVOLINE MAXLIFE 10 w 40 i zaczęły się dziać takie magiczne cyrki. Poziom sprawdzam zawsze w tym samym miejscu na zimnym silniku po nocy. Po zdjęciu pampersa nie ma wycieku oleju silnik nie kopci chodzi normalnie a olej sobie nadal skacze czy może być przyczyna uszkodzone sprzęgło ?.

Pojechałem na wakacje odpocząć a muszę cały czas z R walczyć.

Zdjęcia :






Przed chwilka dzwoniłem do mechanika mówił ze może być walnięta chłodnica oleju co o tym myślicie ?.
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pią Sie 09, 2013 14:30   

ja tez tak mam od początku - auto stoi po nocy, wyciągam bagnet - suchy, zero oleju. Wsadzam jeszcze raz i wyciagam i jest ok. Nie wiem jak to sie dzieje, ale u mnie wszystko jest ok, po prostu muszę miarkę włożyć i wyciągnąć 2 razy przed właściwym odczytem. Tez jest to dla mnie zagadka skoro bagnet wchodzi prosto w miche, ale nie ma się czym martwic
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
ripek 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Maj 2013
Posty: 44



Wysłany: Pią Sie 09, 2013 15:19   

Z tym skaczącym poziomem mam teorię do sprawdzenia , u mnie w CDTi też tak jest.
Pierwszy raz wyciągam to bagnet praktycznie suchy , drugi raz to stan jest ok.
U mnie filter odmy jest do wymiany. A teorię mam taką że odma słabo przepuszcza powietrze i w rurce bagnetu tworzy się poduszka powietrzna czyli małe ciśnienie które utrzymuje olej w rurce na niższym poziomie niż jest faktycznie.
Po wyjęciu bagnetu ciśnienie się wyrównuje i wtedy jest wskazanie rzeczywiste.
Ktoś już kiedyś pisał że jak odma jest zapchana to potrafi bagnet wypchać.
Więc to może być początek takiego etapu.
Jak wymienię filterek to potwierdzę moje przypuszczenia.
 
 
SmoK 



Dołączył: 14 Sty 2012
Posty: 66
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Pią Sie 09, 2013 15:41   

Ja słyszałem ze jak odma padła to wali olejem na odpalonym przez bagnet, a ile w tym prawdy nie wiem.
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pią Sie 09, 2013 18:21   

ja mam wymieniony filtr odmy, poza tym rurka od bagnetu kończy sie wyżej niż sam bagnet - czyli w samej misce nic go nie oslania. Dlatego pisze ze jest to dala mnie zagadka - bagnet umoczony w oleju a wyciągam i jest suchy
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
SmoK 



Dołączył: 14 Sty 2012
Posty: 66
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Pią Sie 09, 2013 18:24   

Mam jeszcze jeden problem bo już mi całkiem namieszali jak można sprawdzić czy 2masa jest dobra da rade to zobaczyć i w jaki sposób, bo każdy spec ma swoją własną teorie dodam ze auto ma przejechane 222tys.

Jeśli będzie padnięta 2masa warto bawić się w regeneracje za 700zł czy lepiej kupić 2mase z luk'a za 1600zł ?.

Bardzo dziękuję za wszystkie pomocne informacje.
 
 
haszczyc 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 1631
Skąd: Zabrze

Rover 75

Wysłany: Pią Sie 09, 2013 18:49   

SmoK, spróbuj ruszyć autem z drugiego biegu
 
 
SmoK 



Dołączył: 14 Sty 2012
Posty: 66
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Pią Sie 09, 2013 18:59   

Rusza bardzo ładnie z 2 bez gazu ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Wyciek paliwa, niskie sprzęgło
a
lkwiatos Rover serii 75, MG ZT 21 Nie Cze 28, 2009 21:46
lkwiatos
Brak nowych postów [R75] Wyciek
peroomen Rover serii 75, MG ZT 8 Pon Kwi 05, 2010 19:57
luki12
Brak nowych postów [R75] Wyciek oleju
ko2dead Rover serii 75, MG ZT 4 Wto Maj 17, 2011 21:36
krist
Brak nowych postów [R75] Wyciek paliwa
staf Rover serii 75, MG ZT 8 Pon Cze 15, 2009 21:53
filo
Brak nowych postów [R75] Wyciek paliwa
Ewela Rover serii 75, MG ZT 6 Pią Paź 06, 2017 23:37
SeniorA



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink