Wysłany: Nie Sie 11, 2013 22:15 [R75] Wymiana oleju - Jakiego producenta olej
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2002
Witajcie
Mam pytanko odnośnie oleji silnikowych do Rover 75 2.0 V6 , poczytałem trochę na internecie ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi...
Przymierzam się do wymiany oleju w moim silniku ale nie wiem jaki zastosować , mam kilka do wyboru , może coś podpowiecie
Rover 75 2.0 V6 150 KM - przejechane 197000 km
Jaki wybrać olej 5W40 czy 10W40 oto jest pytanie ?
Jeżeli chodzi o markę jakie są sprawdzone i polecane :
Oto kilka moich typów :
w Polsce do Rovera był zalewany 5w50 ale nie wiem jakiej marki. wiesz jaki masz teraz?? Co do marki oleju, to na forum czytałem że Mobil 5W50 świetny jest.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
ja po kupnie zalałem 10W40 (taką miałem plakietkę ) VALVOLINE MaxLife. Na razie zrobiłem 13 tys. wiec 2 raz nie zmieniałem, ale na pewno będzie inna marka oleju i prawdopodobnie 5w40. a dopiero przy kolejnej zmianie 5W50 MOBIL. Od razu z 10W40 na 5W50 boję się przejść, w ogóle boję się zmieniać na jaki kolwiek inny, ale zaryzykuję. W książce jest podane 10W40 bądź lepszy a 5W50 Mobil-a ma lepsze parametry.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Panowie Mobil = Lotos, te oleje rafinują i rozlewają w Polsce. Ja bym Wam polecił albo Liqui Moly Synthoil High Tech 5W-40 lub Millers Oils XF Longlife 5W-40 albo Millers Oils XF Longlife 5W-50. Ja sam mam do MG zalany z Millersa 5W-50 i silniczek chodzi super Oczywiście jeśli przechodzicie z gorszego na lepszy olej, to zróbcie płukanie silnika specjalnym środkiem, który dolewa się do starego oleju i uruchamia się silnik na 15-20 min.
_________________ Śmierć na drodze pędzi jak szalona... - dlatego nigdy nie dam się jej dogonić! ];->
W książce do rovera piszę 10w40 i taki proponowałbym zalać i nie kombinować. Jakaś dobra marka - valvoline, xado, liqui moly
w książce są podane minimalne wymagania, a nawet najtańszy full syntetyk będzie lepszy od najdroższego półsyntetyka gdyż ten drugi to po prostu mineralny bazowy z dodatkiem syntetyka (wystarczy poczytać charakterystyki jednego i drugiego by zobaczyć różnice)
...ja od lat używam valvoline 5w40 (maxi life) wcześniej Motul 5w40
_________________ Pozdrawiam
Rover 75 V6 obecnie Avensis
Panowie, ale książka wydawana była X lat temu, a lepkość jest ważna do warunków klimatycznych... U nas olej 10W może okazać się zimą za gęsty, z kolei silniki 2.0 i 2.5 z łatwością osiągają temperatury rzędu 100 stopni C, a w tej temperaturze dużo większą stabilność mają oleje z wartością 50(zwłaszcza jak mamy na dworze powyżej 30 stopni). Oczywiście trzeba zachować także normy jakościowe oleju narzucone przez producenta samochodu, ale teraz zapewne już wszystkie je spełniają bądź nawet przewyższają
_________________ Śmierć na drodze pędzi jak szalona... - dlatego nigdy nie dam się jej dogonić! ];->
W książce do rovera piszę 10w40 i taki proponowałbym zalać i nie kombinować. Jakaś dobra marka - valvoline, xado, liqui moly
w książce są podane minimalne wymagania, a nawet najtańszy full syntetyk będzie lepszy od najdroższego półsyntetyka gdyż ten drugi to po prostu mineralny bazowy z dodatkiem syntetyka (wystarczy poczytać charakterystyki jednego i drugiego by zobaczyć różnice)
...ja od lat używam valvoline 5w40 (maxi life) wcześniej Motul 5w40
Amen
Też wymieniłem z 10w40 na 5w40 liqui... i jestem zadowolony
W książce do rovera piszę 10w40 i taki proponowałbym zalać i nie kombinować. Jakaś dobra marka - valvoline, xado, liqui moly
w książce są podane minimalne wymagania, a nawet najtańszy full syntetyk będzie lepszy od najdroższego półsyntetyka gdyż ten drugi to po prostu mineralny bazowy z dodatkiem syntetyka (wystarczy poczytać charakterystyki jednego i drugiego by zobaczyć różnice)
...ja od lat używam valvoline 5w40 (maxi life) wcześniej Motul 5w40
Ale sprawa nie jest aż taka prosta jak się wydaje... Ponieważ u nas olej nazwany przez producenta "Full Synthetic" okazuje się wysoko przetworzonym olejem mineralnym w technologii hydrokrakingu, na zachodzie taki sam olej już ma dopisem "Synthetic technology". A prawdziwych pełnych syntetyków nie jest wiele na rynku
_________________ Śmierć na drodze pędzi jak szalona... - dlatego nigdy nie dam się jej dogonić! ];->
W książce do rovera piszę 10w40 i taki proponowałbym zalać i nie kombinować. Jakaś dobra marka - valvoline, xado, liqui moly
w książce są podane minimalne wymagania, a nawet najtańszy full syntetyk będzie lepszy od najdroższego półsyntetyka gdyż ten drugi to po prostu mineralny bazowy z dodatkiem syntetyka (wystarczy poczytać charakterystyki jednego i drugiego by zobaczyć różnice)
...ja od lat używam valvoline 5w40 (maxi life) wcześniej Motul 5w40
Ale sprawa nie jest aż taka prosta jak się wydaje... Ponieważ u nas olej nazwany przez producenta "Full Synthetic" okazuje się wysoko przetworzonym olejem mineralnym w technologii hydrokrakingu, na zachodzie taki sam olej już ma dopisem "Synthetic technology". A prawdziwych pełnych syntetyków nie jest wiele na rynku
...wystarczy korzystać z olejów produkowanych przez firmy wytwarzające prawdziwy syntetyk takich jak Motul Valvoline Liqui Moly Millers itd
_________________ Pozdrawiam
Rover 75 V6 obecnie Avensis
Witam kupiłem Valvoline DuraBlend 10W40
Po wymianie na tej olej odrazu zauważyłem różnicę w pracy silnika ( silnik chodzi ciszej - brak efektu klekotania jak jest zimny - przy wyższych obrotach lepsza kultura pracy )to tylko zauważyłem na dzień dzisiejszy - w sumie po paru godzinach . Naprawdę polecam tej olej .
Oto link do tego oleju - dodam że ten olej poleca pewny pan z programu TVN TURBO
Od wielu lat leję do każdego samochodu który miałem i mam olej LOTOS SEMISYNTETIC 10W40.
Nigdy nie miałem żadnych problemów, czy to latem czy zimą.
Wymieniam powyżej 10tyś łącznie z filtrem oczywiście i nie dzieje się nic złego.
Ja miałem shella 5W-40 ale przy mrozach jakoś dziwnie palił teraz mam Valvoline oczywiście też 5W-40 i według mnie jest dużo lepiej. Zdecydowanie polecam
Przez 4,5 roku użytkowania benzyniaka, rovera 25 cały czas co 16 tyś. km wlewałem 10W40 "Mobil Super 200". Od połowy lipca w zakupionym R75 CDTi olej wymieniłem również na 10W40 "Mobil Super 200". Co do użytkowania R25 na tym oleju, to po przebiegu 102 tyś. km zdjąłem pokrywę zaworów i wałki rozrządu nie wykazywały większych śladów zużycia. Nadmieniam, że mojego R25 nie zdecydowałem się "zagazować". Jestem zdania, że instalację gazową powinno się tylko stosować w tych autach, które fabrycznie są dostosowane do E98 ( jedyne moje auto, które bardzo dobrze znosiło gaz to DACIA 1410 TLX zasilana E98 ). Ogólnie jestem zadowolony z oleju Mobil. Skoro zalecają użytkować 10W40 i poprzedni właściciele jeździli na takim oleju, to ja również go stosuję. Co do wyboru firmy to zadecydowała cena zakupu. Myślę, że w dzisiejszych czasach nie ma dużych różnic jeżeli chodzi o producentów olejów. Na żywotność auta wpływa kultura jazdy oraz stan i sposób eksploatacji pojazdu.
A ja leje od kilku lat Shell Helix HX7 5W40 i nie narzekam a żeby mi głośno pracował. Zimą -30 czy 34 to nie było żeby mi nie odpalił zawsze za pierwszym razem i odpalał.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum