Wysłany: Nie Sie 18, 2013 13:28 [K-seria] Zapaliła się kontrolka "olej"
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2002
Cześć,
Mam prośbę o pomoc w diagnozie. Chodzi o silnik serii K, 1.8 benzyna, 135KM siedzący w MG TF z 2002 roku. Podczas ostatniej przejażdżki, zapaliła się kontrolka "oleju" (zdjęcie w załączeniu). Instrukcja użytkownika mówi jedynie, że jest to problem z ciśnieniem oleju i że należy przerwać jazdę. Czy ktoś się orientuje co może być przyczyną?
Kilka szczegółów:
- silnik zachowuje się normalnie, tzn. moc nie zmalała, nie przerywa, nie gaśnie, zbiera się dobrze, odgłos pracy w normie,
- temperatura oleju i cieczy chłodzącej w normie,
- wspomniana kontrolka zapala się jak się silnik dobrze nagrzeje, np. po przejechaniu ok. 10km,
- w dniu kiedy problem się pojawił, kontrolka gasła po "przygazowaniu" na jałowym biegu do około 5000 RPM; teraz już tak się nie dzieje,
- olej idealnie pomiędzy MIN a MAX na bagnecie, klarowny i przezroczysty jakby był wymieniany wczoraj; brak śladów płynu chłodzącego w oleju,
- płyn chłodzący był delikatnie (2-3mm) poniżej minimum ale dolanie nic nie zmieniło; brak śladów oleju w zbiorniczku z płynem,
- brak plam pod autem - nic nie cieknie,
- podłączyłem do auta ELM327 i programem Torque Pro sprawdziłem co tylko było możliwe - nie wykazało żadnych błędów ECU ale skanowanie pokazało niewłaściwą wartość jednego z parametrów (screenshot w załączeniu) Niestety nie mam pojęcia co to za parametr i o czym on świadczy. Wiadomo że ELM327 to nie to samo co Testbook T4 więc mógł pominąć coś istotnego.
Pozdrawiam,
Obstawiam, że pompa oleju podaje zbyt niskie ciśnienie .
Czy jest możliwość sprawdzenia w komorze silnika w jakim stanie jest ta pompa i na ile jest jeszcze wydajna lub czy padła kompletnie? Tak jak napisałem, wskaźnik temperatury oleju nie przekracza 120C co chyba oznacza, że coś tam jeszcze ten olej porusza.
Nie. Trzeba podłączyć manometr w miejsce czujnika ciśnienia oleju.
Ale. To, ze ciśnienie nie będzie wystarczające, to nie musi oznaczać zaraz, że pompa jest uszkodzona. MA ona w sobie zawór regulujący ciśnienie, i on może za wcześnie się otwierać. Z tego co piszesz wygląda, ze albo to wina zaworu (może wystarczy go wyczyścić) albo najprościej w świecie czujnik.
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Wysłany: Nie Sie 18, 2013 20:48 Re: [K-seria] Zapaliła się kontrolka "olej"
Sirk napisał/a:
Gites napisał/a:
olej klarowny i przezroczysty jakby był wymieniany wczoraj;,
Nie ma się z czego cieszyć, jeśli olej nie usuwa nagaru z silnika, a taki zawsze się tworzy, to olej nie jest zbyt dobry.
A co do problemu, jak koledzy mówią, sprawdź ciśnienie oleju, chodź ja bym obstawiał czujnik. Pozdrawiam.
Wczoraj nie był wymieniany ale też nie zrobiłem więcej niż 3 tys km od wymiany.
Ciśnienia zapewne bez specjalistycznego sprzętu sam nie sprawdzę, tak że czeka mnie wizyta w warsztacie, ehhh...
Wysłany: Pon Sie 19, 2013 20:17 Re: [K-seria] Zapaliła się kontrolka "olej"
Kolega niech sobie sprawdzi jaki kupił filtr oleju. Pierwsza sprawa jaka jest na pierwszym miejscu do sprawdzenia. Ostatnio kumplowi zaświeciła się kontrolka w peugeocie 206 i okazało sie że wnętrzności filtra rozpuściły się i blokowały przelot oleju. Filtr był mało znanej firmy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum