Ale to chyba chodzi o rezystor dmuchawy a nie wentylatora, wiatraka chłodnicy. Jeżeli chodzi o rezystor dmuchawy i dobrze go kojarze to jest on w nogach pasażera, wystarczy odkręcić jedną śróbkę na krzyżak zdjąć klapkę nawiewu na nogi, osłonę na jednym zatrzasku i będzie widoczny. Jest przy samej ścianie grodziowej przykręcony na 2 śróbki krzyżak.
Patrzyłem po zdjęciach rezystory dmuchawy do 75 to są różne ale był też taki który jest tam gdzie opisałem.
_________________ Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć
SPAMU¦
Wysłany: Czw Sty 12, 2012 13:49 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
przekaznik znajdziesz w skrzynce kolo akumulatora ! za nawiew odpowiada bezpiecznik R5 i przekażnik FL10 jeśli dobrze pamiętam !
Mam pytanie jak dojść do rezystora od dmuchawy ? gdzie on się znajduje ? z tego co wyczytałem to trzeba szukać od strony pasażera
dobrze pamiętasz dzięki, przekaźnik podmieniłem od ogrzewania tylnej szyby i dział jak nowy. Teraz tylko kupić drugi żeby szyba działała i będzie gitex
Małe sprostowanie , po zamianie przekaźnika faktycznie dmuchawa ruszyła ale tylko do czasu. Okazało się że to nie był faktyczny problem, przekaźniki od szyby i dmuchawy ( FL 10)były ok.
Uszkodzony się okazał - R 5, tyle że od razu tego nie zauważyłem bo przy zamianie przekaźników ( fl10 i od ogrzewania tylnej szyby ) poruszałem też R 5 co sprawiło że dmuchawa zadziałała.
Mam problem bo nie wiem jak mam wjkleić zdjęcia do opisu dlatego cała instrukcja w załączonym pliku
Mam taki sam problem jak kilka postów wyżej. Nawiew włącza mi się dopiero kilka minut po włączeniu.
Przyczyną nie jest, że np. parownik nie osiągnął temperatury bo włączam nawiew na trybie ECON. Klimatyzacji w ogóle nie używam.
Na początku myślałem, że nie leci bo jest ustawiona za wysoka temperatura i skoro nie da takiej temperatury to nie leci. Ale jak obniżyłem na minimum to też nie leci. Jak zmieniam kierunki nawiewu też nic nie daje. Cokolwiek robię to nic nie daje. Tylko czekanie.
Podmieniłem przekaźnik z tylną szybą, to samo.
Ja myślę, że coś musi się nagrzać albo gdzieś coś nie łączy. Zaczęło się to późną jesienią jak temperatury były już mniejsze, a czas oczekiwania na włączenie jest coraz dłuższy.
Ma ktoś jakiś pomysł? Bo nie chce mi się w taki mróz iść samemu coś wymyślać.
witam natchnęło mnie więc napiszę o moim problemie może ktoś mi napisze co jest grane z moim ogrzewaniem, kiedy silnik nagrzeje się do 90stopni, i na klimatroniku mam ustawiony tryb ECON np na 20stopni, 2 bieg nawiewu, to nagle z nawiewów wydobywa się bardzo gorące powietrze które na pewno nie ma 20stopni a znacznie więcej, w czym może to być problem?
Podczepię się pod temat - czy nawiew w drzwiach przednich trzeba jakoś specjalnie włączyć, jeżeli tak to jak? Próbowałem różnych ustawień nawiewu (klimatronik) i wszystko fajnie działa oprócz tego właśnie nawiewu na szyby boczne...
To do czego służy ta kratka? W drzwiach przy zawiasie widziałem otwór z uszczelką, która łączy się z takim samym otworem z boku deski rozdzielczej - byłem przekonany że tamtędy leci ciepłe powietrze na szyby boczne
[ Dodano: Pon Wrz 16, 2013 14:17 ]
Witam. Chciałbym się podpiąć do tematu z moim problemem. Mianowicie mam klomatronik i nie działa nadmuch tak z dnia na dzień. Sprawdziłem bezpieczniki klima się załącza i zrobiłem test błędu jak wyżej były zalecenia. BEZPIECZNIKI DZIAŁAJĄ TEST WYKAZAŁ ŻE JEST OK CZYLI Fc 00. Proszę o pomoc. PS.Może ten przekaźnik o którym ktoś wcześniej pisał który podaje prąd na wentylator ale niestety nie wiem gdzie on się znajduje i jak go sprawdzić no chyba ze to ten co jest w skrzynce pod maską jako fl 10 to sprawdzałem no i jak wyciągam bezpiecznik to się wyłącza coś apotem jak go wkładam to się załącza coś bo silnik widać że ma większy opór w pracy.
Nawiewy po prawej stronie dmuchają słabiej niż te po lewej. Nie ma znaczenia ustawiona temperatura, nie ma znaczenia włączenie/wyłączenie klimy.
Jeśli mam włączone grzanie, z nawiewów po lewej dmucha przyjemne ciepłe powietrze, z nawiewów po prawej też ciepło, ale znacznie mniej i do tego znaaacznie słabszy strumień powietrza.
Jeśli włączę klimę, z nawiewów po lewej leci zima, a po prawej ledwo chłodek i do tego śmiesznie słabo.
Ustawienie obiegu wewnętrznego sprawia, że strumień jest mocniejszy, ale nadal wyraźnie czuć różnicę między stronami.
Wydawało mi się, że dmuchawa jest tylko jedna i skoro lewa strona wieje zawsze dobrze, to co może być przyczyną, że prawa niedomaga? O.o
_________________ "Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
longer86, masz na myśli te siłowniki klapek, co są dostępne do zdemontowaniu bocznych osłon pod nogami?
Sprawdzałem je ostatnio, bo jeden (akurat ten po prawej) "stukał" i myślałem też, że odpowiada za ten problem. Wyczyściłem go, potraktowałem "kontaktem" do styków, nasmarowałem. Przestał stukać, a gdy na panelu klimy zmieniam ustawienia to otwiera/zamyka klapkę.
_________________ "Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
Wysłany: Pią Maj 11, 2018 12:28 R75 Dmuchawa - problem z nawiewem
Mam taki problem z dmuchawą w moim R75:
nie dmucha przy normalnym włożeniu przekaźnika FL10 taki duży żółty pod maską, kiedy zdejmę obudowę przekaźnika i dotknę do boku próbnikiem dmuchawa działa, a klimatronik zmienia biegi normalnie. Zamiana przekaźnika z innym np. ogrzewanie tylnej szyby nie przynosi efektu. Co robić? Czy problem jest z tzw "jeżem" - rezystorem, chyba nie, ponieważ wtedy dmuchawa działałaby na max biegu...
Proszę o pomoc KUBA
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum