Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Czujnik poziomu paliwa i temperatury zewnętrznej
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Czujnik poziomu paliwa i temperatury zewnętrznej
Autor Wiadomość
belialek 



Dołączył: 15 Cze 2013
Posty: 72
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sro Sie 21, 2013 14:19   [R75] Czujnik poziomu paliwa i temperatury zewnętrznej
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 1999

Witam,

Mam problem z czujnikiem temperatury zewnętrznej (-40st.) oraz poziomem paliwa (zerowy poziom + kontrolka rezerwy). Do tej pory zdołałem ustalić:

1) Czujnik temperatury podłączony do miernika (odczyt termopary) wskazywał poprawne wartości, reagował na zmianę temperatury

2) Czujnik paliwa - dostałem się do wkładki pompy paliwa na której znajduje się pływak - przeczyściłem styki (wyglądały OK). Ręczne przesuwanie poziomu nie powodowało żadnej reakcji na zegarach. Po sprawdzeniu które styki odpowiadają za czujnik paliwa próbowałem z rezystorem (220R) oraz pełne zwarcie - zero efektu...

Czy biorąc pod uwagę powyższe jest możliwość iż mam uszkodzony wsad w desce rozdzielczej (ten prosty model deski bez komputera)? Z tego co czytałem, po odłączeniu czujnika temperatury powinienem otrzymać odczyt -30, a u mnie jest -40 z czujnikiem i bez...

Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Sie 21, 2013 14:19   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Sro Sie 21, 2013 20:06   

Bąkjest ddwukomorowy wiec powinno być dwa pływacki. Dostan się do drugiej strony i sprawdź
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
belialek 



Dołączył: 15 Cze 2013
Posty: 72
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sro Sie 21, 2013 20:41   

Mechanik ze mnie żaden, nie bardzo wiem jak się dostać do drugiego - nie trzeba dysponować kanałem czy coś? Zresztą symulowałem różny opór na dwóch parach pinów od złączki kabli, ale na wskaźniku paliwa nie robiło to żadnego wrażenia.
 
 
marcin.misek 
Klubowicz



Profesor
Coding Group


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 1063



Wysłany: Sro Sie 21, 2013 21:57   

A próbowaleś odłączyć klemy od akumulatora ? U mnie przy odłączaniu czujnika temp. i ponownym podłączeniu wskazywało -40, dopiero reset poprzez chwilowe odłączenie klem powodował prawidłowe wskazania.
_________________
Kodowanie, diagnoza R75/MG ZT
Dopisywanie kluczy, pilotów
Chiptuning : CDT -> CDTI-> i wiecej
 
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Czw Sie 22, 2013 11:37   

Zawsze możesz sprawdzic odczyty na ukrytym kompie pokładowym http://forum.roverki.eu/v...p?p=85346#85346
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Kris 




Pomógł: 32 razy
Dołączył: 24 Cze 2001
Posty: 526
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Pon Wrz 02, 2013 09:46   

marcin.misek napisał/a:
A próbowaleś odłączyć klemy od akumulatora ? U mnie przy odłączaniu czujnika temp. i ponownym podłączeniu wskazywało -40, dopiero reset poprzez chwilowe odłączenie klem powodował prawidłowe wskazania.


na pływakach (są dwa po obu stronach baku) są takie oporniki w kształcie półkola coś w ten deseń, mialem kiedyś tak, że z jednego wypiał się taki badziew który po tym oporniku jeździł, trzeba było się przyglądnąć bo nie bylo tego widać tak od razu - objaw był taki jak u Ciebie, non stop rezerwa, wskazówka nie poruszała się niezależnie od ilości w baku.
 
 
 
belialek 



Dołączył: 15 Cze 2013
Posty: 72
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sro Wrz 18, 2013 20:14   

Witam,

Pomogła wymiana zegarów na nowe :) Ruszył czujnik paliwa oraz temperatura. Dziękuję wszystkim za pomoc.
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sro Wrz 18, 2013 21:13   

belialek napisał/a:
Pomogła wymiana zegarów na nowe

Nowe, nowe czy nowe w sensie używane z innego auta?
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
belialek 



Dołączył: 15 Cze 2013
Posty: 72
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sro Wrz 18, 2013 21:20   

Używane - pomógł kolega roadking :) Niestety pech mnie nie opuszcza - http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=90054 :D Ale to już osobny temat...
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Czw Wrz 19, 2013 10:57   

belialek napisał/a:
Używane - pomógł kolega roadking :)

Przełożony eeprom? Poprzednie zegary same padły czy ktoś w nich grzebał?
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
belialek 



Dołączył: 15 Cze 2013
Posty: 72
Skąd: Wrocław



Wysłany: Czw Wrz 19, 2013 18:23   

Witam,

Nie, po prostu przepięte zostały i tyle - to ta wersja podstawowa, nawet nie chciałem korekty licznika robić bo i tak planuję wymianę liczników na te z wyświetlaczem komputera (muszę tylko skombinować przełącznik z przyciskiem).

Czy w poprzednich coś ktoś grzebał - nie mam pojęcia. Autko kupiłem już z taką wadą, sprzedający twierdził iż do wymiany jest czujnik w baku i czujnik temperatury. Jak widać mylił się ;) Swoją drogą po wymianie pojawił mi się dodatkowy bajer - sygnalizacja dźwiękowa zapalonych świateł po wyłączeniu silnika, tak więc usterek w starym liczniku było więcej.
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Czw Wrz 19, 2013 18:27   

A może poprzedni sprzedający próbował zmienić przebieg i niechcący uszkodził moduł zegarów?
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
belialek 



Dołączył: 15 Cze 2013
Posty: 72
Skąd: Wrocław



  Wysłany: Czw Wrz 19, 2013 18:32   

Kolega roadking po podłączeniu do komputera stwierdził iż przebieg raczej się zgadza... Zresztą nawet jakby się okazało, że mam 2x więcej przebiegu to i tak nie zmieni to moich uczyć do mojej pierwszej, pięknej 75 :D
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pon Paź 21, 2013 19:51   

belialek, czy to wyglądało u Ciebie mniej więcej tak jak na mojej fotce nieudanej? Oprócz oczywiście braku LCD u Ciebie, to czy do temp -40 doszedł opadnięty na dół wskaźnik paliwa i świecąca się rezerwa? ;)

Jeśli tak, to u mnie dzisiaj się stało to samo ;)
Niestety ani myślałem wymieniać zegary, bo wiedziałem, że przyczyna leży w jego konfiguracji. Stało się to po podpięciu interefejsu (Autocom) i pogrzebaniu chwilę przy "Module zegarów"/"Zestawie wskaźników". Jakiś tam niby błąd, potem usunięcie usterki...

Niestety tego problemu nie naprawi też T4 ;)
Trzeba zaprogramować eeprom od nowa (bez konieczności wyciągania zegarów).

Pozdrawiam,
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
haszczyc 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 1631
Skąd: Zabrze

Rover 75

Wysłany: Pon Paź 21, 2013 19:57   

Jestem zwycięzcą
 
 
belialek 



Dołączył: 15 Cze 2013
Posty: 72
Skąd: Wrocław



Wysłany: Wto Paź 22, 2013 01:04   

MaReK napisał/a:
belialek, czy to wyglądało u Ciebie mniej więcej tak jak na mojej fotce nieudanej? Oprócz oczywiście braku LCD u Ciebie, to czy do temp -40 doszedł opadnięty na dół wskaźnik paliwa i świecąca się rezerwa? ;)


Dokładnie tak było! :) Swoją drogą wzbogaciłem się o kolejny już licznik - tym razem z LCD (bez martwych pikseli), tak więc jak ktoś będzie w potrzebie i zechce licznik bez LCD to myślę że się dogadamy :)

PS. CO to jest ta pierwsza ikonka na LCD na załączonym zdjęciu?
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Wto Paź 22, 2013 03:22   

belialek napisał/a:
Dokładnie tak było! :)

A to Ci się zrobiło tak nagle, czy tak kupiłeś auto?

belialek napisał/a:
PS. CO to jest ta pierwsza ikonka na LCD na załączonym zdjęciu?

To jest sygnalizacja o zbyt niskim napięciu akumulatora lub braku ładowania.
Miałem kiedyś taki symbol jak mi padł akumulator. Uruchomiony z kabli jechał i tak świecił ;)

W każdym razie, jeśli to się stało nagle za Twojej kadencji to pomyśl/przypomnij sobie, czy nie podłączałeś auta gdzieś pod jakiś interfejs diagnostyczny? Jeśli nie za Twojej, to pewnikiem poprzednik musiał coś podłączać i tak właśnie się stało ;) Jeśli nie wyrzuciłeś liczników, to są one do odzyskania pełnej sprawności :)

Pozdrówki,

[ Dodano: Wto Paź 22, 2013 04:22 ]
Okej! Doczytałem ;) Zatem problem spowodował poprzedni właściciel nie będąc pewnie świadomym co to zrobiło ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Czujnik temperatury zewnętrznej
Błędne wskazania czuyjnika temperatury
frew Rover serii 75, MG ZT 71 Nie Kwi 15, 2018 10:31
proartur
Brak nowych postów [R75] Czujnik temperatury zewnętrznej
bartekplm3 Rover serii 75, MG ZT 19 Czw Lip 23, 2015 17:25
sash997
Brak nowych postów [R75] Wskazanie temperatury zewnętrznej
maryba Rover serii 75, MG ZT 8 Sob Lut 12, 2011 23:05
maryba
Brak nowych postów [R75] Gdzie się znajduje czujnik temp. zewnętrznej?
norton66 Rover serii 75, MG ZT 25 Sob Cze 07, 2014 15:23
marcin.misek
Brak nowych postów [R75] Czujnik poziomu płynu spryskiwaczy
Voytec Rover serii 75, MG ZT 2 Pią Lip 06, 2012 08:53
Voytec



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink