Dołączył: 25 Lut 2012 Posty: 233 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Sro Sie 21, 2013 11:37 [R75]Nie wchodzą biegi
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2000
Witam.
Dzisiaj przetarł mi się jeden z węży od wody, konkretnie ten który idzie przy czujniku za silnik do trójnika. Przetarł się na wysokości akumulatora/linek od skrzyni. Po wymianie węża i zalaniu auto cały czas się gotuję, przejechałem kilkadziesiąt metrów żeby go odpowietrzyć i nagle skrzynia zaczęła ciężko chodzić. Po Wielu próbach udało mi się wbić 1, 3, 5 niestety 2, 4 i wsteczny niby się wbijają ale przy próbie ruszenia tylko charczą. Przy każdej powtórzeniu wybicie na luz sprawia sporo trudności i wrzucenie biegów które wchodzą jest strasznie trudne.
Czy może to byś spowodowane tym, że płyn z węża dostał się gdzieś do skrzyni, zalał linki? Jak dobrze go odpowietrzyć, ew. czy mogła pójść nagrzewnica bo gdy daję na ciepłe powietrze i ECO leci zimne?
Pilnie proszę o pomoc.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez wschodni Czw Sie 22, 2013 11:51, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sro Sie 21, 2013 11:37 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Wydaje mi się, że opcja z zalaniem czegoś w skrzyni jest nikła i mało prawdopodobna, bardziej obstawiałbym na naruszenie mocowań linek na samych "główkach" od skrzyni biegów, tudzież naruszenie wysprzęglika... Ale wysprzęglik to też mocno naciągnięta teoria, bo chyba inne biegi też by szwankowały...
_________________ Śmierć na drodze pędzi jak szalona... - dlatego nigdy nie dam się jej dogonić! ];->
Dołączył: 25 Lut 2012 Posty: 233 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Czw Sie 22, 2013 12:23
Oj problem jest z wrzuceniem biegu tylko tyle, ze jakos sie da. W czasie jazdy z wielkim bolem z 1 na 3 uddali mi sie, dobrze ze bylem blisko domu
[ Dodano: Czw Sie 22, 2013 12:49 ]
Udało mi się uporać z odpowietrzeniem. Niestety w dalszym ciągu pozostaje problem ze skrzynią biegów. Czy ktoś ma jakiś pomysł jaka może być przyczyna? Zastanawiam się czy jest możliwe, że w chłodniczce oleju się zagotowało tylko nie wiem co to by mogło mieć wspólnego z biegami. To się stało nagle i tyle. Nic wcześniej nie wskazywało na uszkodzenie skrzyni biegów.
Pilnie proszę o pomoc jakąś poradę, niestety mój majster ma wolne do końca przyszłego miesiąca a nie mogę sobie pozwolić na to żeby auto tyle czasu stało:(
[ Dodano: Czw Sie 22, 2013 13:23 ]
1,3,5 wchodzą bardzo ciężko natomiast 4,5,R jakby wchodzą ciężko ale przy próbie ruszenia tylko charczą.
Jedyna opcja to sprawdzić mocowanie cięgien przy skrzyni, pod skrzynką aku. 10/15 min roboty i wszystko będziesz wiedział.
Przy okazji sprawdź uchwyty cięgien i odważniki. U mnie jedna z "główek" była zerwana i cały czas miałem problem z wrzucaniem 2. Trochę porzeźbiłem i ustawiłem w odpowiednim miejscu. Tak samo odważniki strasznie luźne były. Zrobiłem tak jak kolega w którymś z tematów o skrzyni i teraz jest bajera. 2 jednym palcem wbijam, a męczyłem się z 1,5 roku. Tak że warto choćby spojrzeć.
Podepnę się trochę
Mam problem z biegami w zasadzie z wszystkimi... no może nie z 4 i 5 choć czasami wszystkie wchodzą ciężko ALE
Dzieje się to tylko wtedy gdy już dłużej pojeżdżę po mieście - wiadomo dużo wajchą macham, dużo wciskania sprzęgła. Podejrzewam że to jest kwestia nagrzanego lub nie nagrzanego płynu. Czyli jak jest zimny to wchodzą lepiej a jak jest już rozgrzany to jest problem.
Obejrzałem pompkę (na tyle ile mogłem ją obejrzeć w parkingowych warunkach) nad pedałem sprzęgła i nie zauważyłem żadnych wycieków. Nie sprawdziłem poziomu płynu. Obejrzałem łączenie przewodu pompki z wysprzęglikiem (okolice aku) i jest sucho. Nie obejrzałem łączenia skrzyni z silnikiem - bo to trzeba od spodu i zdjąć osłonę a na parkingu nie mam takiej możliwości
Oddałem dzisiaj auto do mechanika i powiedziałem żeby sprawdził czy nie ma nigdzie wycieków, żeby wymienił płyn i odpowietrzył.
Czy jeżeli się okaże że wycieku nigdzie nie ma a płyn został wymieniony układ odpowietrzony a biegi dalej będą ciężko wchodziły na rozgrzanym silniku to będzie to wina pompki?
Czy jeżeli się okaże że wycieku nigdzie nie ma a płyn został wymieniony układ odpowietrzony a biegi dalej będą ciężko wchodziły na rozgrzanym silniku to będzie to wina pompki?
albo pompki albo wysprzęglika. Mi kiepsko bieg nr 2 i 3 na zimnym wchodził, po wymianie wysprzęglika jak ręką odjął.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum