Wysłany: Pon Wrz 02, 2013 12:04 [R75] katalozator i tłumiki
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2002
mam taki problem z moim autkiem - bardzo duży hałas oraz słaba moc dopiero jak się wciśnie mocno pedał gazu to autko idzie przyzwoicie.
dodatkowo wydaje mi się że auto dość mocno grzeje się od dołu - czuję na nogach ciepło pomimo wyłączonego ogrzewania. podobno może być to problem z katalizatorami a co do hałasu to do wymiany jest ostatni tłumik a dwa środkowe są rozwarstwione. zamawiam tłumik firmy ASMET jest w cenie 200 zł a środkowe mają zostać "owinięte" blachą. nie wiem jak z katalizatorami czy można je usunąć?
auto jeździ na gazie i spala obecnie około 12,5 l /100KM w trybie 80% trasa 20% miasto.
Ponadto w aucie gdy wykonuje się skręt kierownicą to słychać lekki stuk po prawej stronie tuż na samym początku skrętu. podobno może być łożysko?
z góry dzięki za odp.
SPAMU¦
Wysłany: Pon Wrz 02, 2013 12:04 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
ogrzewanie jest w aucie cały czas tylko klapa powoduje że nie dmucha ciepłym może silniczek jest do bani i ci ciepłym wieje bez przerwy. nie słyszałem żeby kat sie tak nagrzewał żeby przez podłogę grzał. Jak wywalisz katalizatory to stracisz moc w aucie i będzie palił więcej.
Stuk to może być końcówka drążka albo łożysko amortyzatora.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
jak działa wentylator z przodu i masz osłonę pod silnikiem to tak jest i to jest prawidłowe
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
To nie silnik tak szybko sie nagrzewa tylko kolektory wydechowe
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Do 90 stopni to nagrzewas się ciecz chłodząca, cała reszta dłużej potrzebuje aby złapać temperaturę. W benzynie tak ma być. IZOWIT będzie podobno głośny
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
generalnie garażuję autko w podziemnym parkingu gdzie średnio jest około 15 stopni ciepła i jak rano wyjeżdżam do pracy to po przejechaniu około 800 metrów autko przełącza się na gaz a po przejechaniu kolejnych kilkuset metrów wskaźnik temperatury silnika pokazuje 90 stopni.
czy coś odnośnie mocy tego silnika i tłumika może być tak że auto jest "przymulone" ? czy to tylko moje odczucie?
ogólnie to czytałem że duzo lepiej zachowuje się silnik 2.5 niż 2.0 ale teraz nic już z tym nie zrobie.
ogólnie auto kupiłem z wymienionym silnikem
[ Dodano: Pon Wrz 02, 2013 15:35 ]
rafalmis1 napisał/a:
Do 90 stopni to nagrzewas się ciecz chłodząca, cała reszta dłużej potrzebuje aby złapać temperaturę. W benzynie tak ma być. IZOWIT będzie podobno głośny
Sorki pomyliłem się. Nie wiem wiem jak będziesz się zachowywał Tłumik Asmet. Jeżeli odczuwasz spadek mocy. To do sprawdzenia są silniczki na kolektorze. Podjęcie do jakiegoś mechanika z kompem np. Bosh - a i czy nie ma błędów od Vis-ow jak będą to trzeba zregenerować.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
czy ktoś analizował wymianę silnika z 2.0 na 2.5 ?
auto jest z automatyczną skrzynią biegów.
auto zakupiłem z wymienionym silnikiem (salon auto-komis zakupił auto w Niemczech z uszkodzonym silnikiem i kupili w polsce silnik). Silnik jest świeżo po zakupie więc zastanawiałem się czy nie dało by się dogadać z handlarzem silników aby wymienić na 2.5 ? nie wiem czy sam silnik wystarczyłoby wymienić czy trzeba też skrzynię i być może inne... ?
Ogólnie zastanawiam się nad sensem takiej inwestycji nie wiem jak realnie będzie czuć różnicę w przyspieszeniu.
kosmicznej różnicy w mocy nie ma ale 2.5 troche więcej pali i w automacie jest problem z wymiana silnika patrz historie kol. dzieju
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Z tego co z forum zrozumiałem to problemem było Nie podłączenie 3 sondy. Ponieważ w 99 roku były dwie a chyba po 2000, 3. I dopiero podłączenie tej trzeciej ppozwoliło ustabilizować spalanie.
Z tego co pamiętam to skrzynia została z 2l
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
http://forum.roverki.eu/v...p=648924#648924
Zadzwoń zapytaj jak wygląda wymiana silnika. U tego użytkownika w razie potrzeby napraw Vis-y. Ja uważam że warto zmienić silnik na 2.5 tylko jeszcze reduktor i wtryski od gazu będziesz musiał zmienić
rafalmis1 sonda sondą a ze spalaniem walczył jeszcze długo i nie wiem z jakim skutkiem, z tego co pamiętam to sterownik skrzyni nie bardzo chce gadać z silnikiem 2.5 i dlatego spalanie miał kosmiczne, do tego co najmniej trzeba przeprogramować kompa przy pomocy T4 (ew. zamienić na ten od 2.5 plus immo i takie tam jak kompa zmieniasz)
[ Dodano: Wto Wrz 03, 2013 08:24 ]
Mam 2.0 i jeździłem 2.5 i jakoś nie tesknie za tymi 30KM bo mój zbiera sie raptem o niecałą sekundę wolniej do 100km/h bez TC a jak włączyliśmy TC to różnicy prawie nie było.
Oczywiście testował Zukowaty bo ja nie umiem tak rajdować i to były manualne skrzynie.
[ Dodano: Wto Wrz 03, 2013 08:33 ] http://forum.roverki.eu/v...p=787256#787256 tu jest o spalaniu po swapie i niby faktycznie sonda pomogła ale wydaje mi się ze on tam wsadził jeszcze kompa i nie wiem co innego oprócz silnika a teraz nie chce mi się szukać.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
dzięki wszystkim za podpowiedzi.
Jednak odpuszczę szukanie wymiany silnika bo to się nie opłaca.
jak już nie będę mógł żyć bez tych dodatkowych "koników" to znaczy że już się starzeje
co do wymiany wydechu zamówiłem polski wydech: AS-MET
http://www.czescibrozek.w...1,Z,-1,-1,60254
w dobrej cenie 200 zł z przesyłką.
w piątek mechanik zamontuje go a środkowe będzie chyba chciał naprawić przez owinięcie innym materiałem tak aby nie buczały,
po tym wszystkim zobaczę jak autko jeździ.
przydało by się wiedzieć kto w okolicy (Kołobrzeg, Koszalin) zna się na tym modelu aby pomógł stwierdzić czy auto jeździ tak jak powinno.
Pozdrawiam
Sknerko, kolega Dzieju chyba z problemem już się uporał. Auto jeździ dynamicznie i nie pali już jak smok Skrzynie zrobił na TIP TOP i jeszcze miał działać coś ze sterownikiem.
Problemem spalania u niego był brak posiadania 3 sondy za katalizatorem, którą sobie wkomponował w puchę i na T4 zostało to dopisane i skonfigurowane. Problem u niego pozostał taki, że auto jest "skundlone" ma trochę z MG trochę z ROVERa i pełna diagnostyka i konfiguracja na T4 jest utrudniona ze względu na wymieszane VINy
Niebawem kolega Asterisk27 będzie robił procedurę odwrotną czyli wypisywanie sondy 3 i odpowiednie skonfigurowanie sterownika silnika. Wskazania mogą być trochę inne, bo to jest manual.
Pozdrawiam,
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
MaReK czyli oprócz silnika wkładał jeszcze elektronikę z MG czyli dobrze pamiętałem że było coś jeszcze przekładane.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum