Wysłany: Pon Sie 26, 2013 10:34 [r75] Załącza sie tryb awaryjny automatycznej skrzyni biegów
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001
Witam,
rok temu robiłem skrzynię, od tygodnia załącza mi się co jakiś czas tryb awaryjny automatycznej skrzyni biegów, dodaję gazu, rosną obroty, auto jedzie 20km/h, po jakimś czasie jest lekkie szarpnięcie i załącza się tryb awaryjny.
Byłem w warsztacie, w którym robili mi skrzynię, przyjechałem do nich na trybie awaryjnym skrzyni, gościu podłączył pod komputer i nie pokazało żadnego błędu. Wyłączył silnik, ponownie odpalił auto - nie było błędu, przejechał się tym autem ze mną. Wszystko było OK, każdy bieg w odpowiednim momencie zapinał. Powiedział, że skrzynia mechanicznie jest w pełni sprawna. Stawia, że jednym z powodów mogą być wtyczki i kable, że mógł być wyciek glikolu na jakieś wtyczki. Odesłał mnie do jakiegoś elektryka, powiedział, że takiemu szukanie przyczyny mniej czasu zajmie niż jemu, a on na tą chwilę i tak jest zawalony robotą, po czym dodał, że i tak pewnie do niego trafię za jakiś czas z moim autem bo mało który elektryk podejmuje się takich robót przy skrzyni.
Jakieś podpowiedzi, sugestie, co może być powodem przełączania tej skrzyni w tryb awaryjny? Wszystko było ok, dopiero od tygodnia co któryś kurs załącza się tryb awaryjny skrzyni, jak się nie załącza to wszystko jest ok, jak się załączy to mogę jechać tylko na jednym biegu
Z góry dziękuję za odp.
Maciej
_________________ R75, 2.0, V6, 150 KM, benzyna/lpg, automat, 2001r.
SPAMU¦
Wysłany: Pon Sie 26, 2013 10:34 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Byłem u elektryka, ściągnął filtr powietrza, wypatrzył trzy wtyczki przy skrzyni, rozłączył je po kolei ale były czyste w środku, jak nowe, popsikał kontakt-spray-em i włożył.
Odjeżdżając od elektryka problem pojawił się ponownie..
_________________ R75, 2.0, V6, 150 KM, benzyna/lpg, automat, 2001r.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Pon Sie 26, 2013 17:48
amigojwr, zawsze należy zacząć od resetu sterownika skrzyni przez odłączenie na kilka godzin (np całą noc ) bezpiecznika nr 4 w komorze silnika , następnie szukać dalej.
Jak wtyki się rozłącza i pryska sprejem wtyczki to trzeba kilka/kilkanaście razy rozpiąć i spiąć, choćby błyszczały jak kozłowe jajca bo one potrafią złapać nalot który nie przewodzi a wygląda że styk czysty jest.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
a ja się nie znam ale jak miałem voyagera 3,3 LE z 99(wiem że to inna troszke generacja skrzynek biegów) to tryb awaryjny po remoncie skrzynki załączał sie po nagrzaniu silnika (skrzyni) a było to spowodowane tylko i wyłącznie za dużą ilościa oleju w skrzyni. Po odesaniu wszystko przez lata było ok.
Wiem że to głupie ale czasem warto wziąc pod uwagę tak prozaiczne powody
Olej w skrzyni miałem wymieniany 20 tys km wstecz, po naprawie skrzyni, odpowiedni poziom - więc ten powód odpada ale dzięki za myśl
Co zauważyłem? Zawsze z rana, gdy wyjeżdżam z garażu, a silnik jest zimny skrzynia zaczyna świrować po czym załącza się tryb awaryjny. Jak pojeżdżę trochę na awaryjnym i silnik się nagrzeje, zatrzymuje się, wyciągam kluczyk ze stacyjki, po czym ponownie odpalam silnik i.. wszystko jest ok, nie załącza się tryb awaryjny, biegi zmieniane są odpowiednio, załączane są w czas - więc dzieje mi się to głównie przy zimnym silniku.
Obstawiam te wtyczki / przewody albo elektrozawór 2-4. Jutro mam dzwonić do gościa, który robił mi skrzynie, ma dać znać czy jest już wolny i czy mogę do niego podjechać z autem. Zasugeruję mu wasze pomysły i dam znać na forum o przyczynie jak już problem zostanie rozwiązany.
PS. jeżeli ktoś ma jeszcze jakieś rady / pomysły / domysły proszę o wypowiedź w tym wątku. Za powyższe odpowiedzi wszystkim dziękuję.
pozdrawiam.
_________________ R75, 2.0, V6, 150 KM, benzyna/lpg, automat, 2001r.
A to może już najwyższa pora wymienić olej bo jeśli był wymieniany metodą statyczną to wymienili tylko pół.
Idąc tropemHetmanna, moze masz delikatny wyciek i tak Ci sie dzieje bo masz deczko za mało oleju, jeżeli na wyświetlaczu pokazują ci sie pozycja lewarka 234dnrp oraz tryby pracy S sportowy i * zimowy to ja bym wszystkie kostki i połączenia zostawił w spokoju.
Tyle moich wniosków z przeczytanego wątku.
Na wyświetlaczu nie pojawia mi się pozycja lewarka ani żadne inne. Olej był wymieniany całkowicie po naprawie skrzyni czyli 20 tys. km wstecz, a z tego co wiem wymienia się go co 60 tys.
pozdrawiam!
_________________ R75, 2.0, V6, 150 KM, benzyna/lpg, automat, 2001r.
Na wyświetlaczu nie pojawia mi się pozycja lewarka ani żadne inne.
jak to? nie wyswietla tobie w zegarach ze masz dźwignię biegów w pozycji 2,3,4,D,N,R,P ? prawidłowo powinno wyświetlać
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Czw Sie 29, 2013 09:25
amigojwr napisał/a:
Na wyświetlaczu nie pojawia mi się pozycja lewarka ani żadne inne.
amigojwr, to jest najważniejsza informacja o której nie napisałeś wcześniej , a świadczy to o tym,że sterownik skrzyni nie ma właściwych informacji bo nie ma komunikacji magistralą Can-bus miedzy zegarami ( JPK ) a sterownikiem skrzyni ( EAT ECU ) . Dlaczego piszesz , że skrzynia przechodzi w tryb awaryjny skoro nie wyświetla się EP.
_________________ Andrzej
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez SeniorA Czw Sie 29, 2013 09:38, w całości zmieniany 1 raz
...a nie, źle zrozumiałem kolegę kilka postów wyżej i narobiłem niepotrzebny szum, koło zegarów wyświetlają się poszczególne literki
Dziś odstawiłem auto do mechanika, który robił mi skrzynię rok temu, upora się z dwoma autami i zabierze się za moje.
Poinformuję wszystkich na forum o przyczynie jeżeli już uporam się z problemem.
pozdrawiam!
[ Dodano: Pią Wrz 06, 2013 11:44 ]
----------
Co wiem na tą chwilę... mój mechanik dalej się nie uporał z problemem w moim aucie.
Zadzwoniłem dziś do niego, powiedział, że wymienił 3 lub 4 elektrozawory i dalej to samo, mówi ze jest jeszcze jedna opcja, jakiś jeden elektrozawór na górze (cokolwiek miałoby to znaczyć), który może jeszcze być odpowiedzialny za to co się dzieje.. Zapytałem czy nie idzie jakoś konkretnie tych elektrozaworów sprawdzić mówi, że całość z zaworami można gdzieś tam wysłać, mogą sprawdzić ale to drogi interes, ok 1800 zl. Jak wymiana tego elektrozaworu "z góry" nie pomoże to mówi ze będzie musiał kable sprawdzać, coś o zimnym lucie wspomniał i o "pruciu podłogi" bo może gdzieś nie być styku na kablach, kiedyś podobno taki przypadek już miał, że było coś z kablem w podłodze. Wszystkie wtyczki do skrzyni i sterownika już wcześniej posprawdzał.
Powiedział, że jest jeszcze opcja wymiany komputera jakiegoś
ale ze on się nie podejmie kupna - na allegro jest trochę używek - ale można kupić uszkodzony i już muszę na własną odpowiedzialność zakupić.
Nawet olej wymienił, gdzie był wymieniany rok temu przy naprawie skrzyni. Powiedział, że skrzynia jest mechanicznie sprawna bo jak silnik jest nagrzany to wszystko ładnie działa i wszystkie biegi zapina w odpowiednim czasie. Te cyrki dzieją się tylko na zimnym silniku, nie zmienia biegu z 1 na 2. Jak się doda dużo gazu to tryb awaryjny wskakuje.
cyrki ktoś ma jeszcze jakiś pomysł?
nie wiem już co robić..
_________________ R75, 2.0, V6, 150 KM, benzyna/lpg, automat, 2001r.
Te cyrki dzieją się tylko na zimnym silniku, nie zmienia biegu z 1 na 2. Jak się doda dużo gazu to tryb awaryjny wskakuje.
za włączenie 2 biegu odpowiadają w sterowniku dwa elektrozawory zmiany A i B (u góry pierwszy od lewej i trzeci ).
Teraz znalazłem stronę na której jest schemat pokazujący, który elektrozawór aktywuje dany bieg, poniżej podaję adres, może przyda się innym, jutro zasugeruję swojemu mechanikowi:
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sob Wrz 07, 2013 10:24
amigojwr napisał/a:
SeniorA - stawiasz na któryś z tych elektrozaworów?
raczej nie jeśli wyświetla się EP(bo to jest dowód , że jest tryb awaryjny ) . O ich włączeniu decyduje sterownik EAT/ECU , który wg. mnie wykrywa błąd w systemie i wprowadza ochronny program sterowania skrzynią wyświetlając EP . Błąd może być związany z silnikiem np. jego temperatura , prędkość obrotowa czy czujnik położenia przepustnicy .Tak samo czujniki w skrzyni mogą przekłamywać i EAT/ECU się broni.
Problem rozwiązany, walnięte były trzy elektrozawory: zmiany A, zmiany B, zmiany C (oznaczone na poniżej załączonym zdjęciu literkami od lewej 8, 6, 5).
Koszt naprawy 1200 zł
Dziękuję wszystkim za pomoc.
Pozdrawiam, Maciej
_________________ R75, 2.0, V6, 150 KM, benzyna/lpg, automat, 2001r.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum