Wysłany: Nie Wrz 15, 2013 20:36 [R25] Dziwny problem z centralnym zamkiem
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 2004
Rover 1.4 16V, 2004r, wersja 5-cio drzwiowa
Witam,
Były już różne problemy z centralnym zamkiem poruszane na forum jednak nie znalazłem podobnego...
Problem ogólnie tkwi w wywalaniu bezpiecznika przy otwieraniu drzwi. Centralny zamek zamyka z pomocą pilota wszystkie drzwi, natomiast otwiera wszystkie oprócz przednich drzwi pasażera i dodatkowo pali bezpiecznik. Autko w wersji 5-cio drzwiowej.
Problem jest dość skomplikowany bo:
Przy podniesionej klapie bagażnika zamek prawidłowo zamyka i otwiera wszystkie drzwi.
Przy zamkniętej klapie bagażnika zamek zamyka wszystko prawidłowo natomiast otwiera tylko drzwi od kierowcy oraz tylne drzwi pasażerów (prawe i lewe), natomiast nie otwiera przednich drzwi pasażera i klapy bagażnika
Przy zamkniętych wszystkich drzwiach i klapie bagażnika (przy otwartych drzwiach przednich od pasażera) zamek działa prawidłowo
Tak jakby gdzieś było zwarcie ale nie wiadomo gdzie. Czy na klapie czy na drzwiach przednich od pasażera.
Dodatkowo gdy rozłączę kostkę na drzwiach przednich prawych zamek działa dobrze, ale po kilkukrotnym zamknięciu drzwi ręcznie (za pomocą tego "bolca/pręcika") zamek mimo, że jest odłączony na kostce, blokuje się i nie można otworzyć drzwi ani od zewnątrz ani od wewnątrz. Nie ma wyjścia, trzeba rwać boczek. Gdy go wtedy podłączę i za pomocą pilota otwieram centralny, pali bezpiecznik ale drzwi otwiera...
Rozebrałem boczek, przejrzałem wiązkę i według mnie jest w porządku. Złożyłem całość i działało dobrze, przejechałem się kilka kilometrów i znowu jest to samo...
1. Według mnie gdzieś nie ma masy. Pytanie czy na pewno na drzwiach skoro tylna klapa też jakoś się przyczynia? Czy wszystkie drzwi łącznie z klapą bagażnika są połączone w jeden obwód czy kilka? Ma kto jakieś schematy centralnego razem z kablami zasilającymi itp?
2. Czy możliwe jest, że po odłączeniu zasilania dla jednego silniczka (czy jak to się nazywa) w jednych drzwiach zamek blokuje się mechanicznie (nie można wtedy otworzyć zablokowanych drzwi)?
3. Dodatkowa lampa stopu mi nie działa ale gdy zamykam drzwi centralnym razem w kierunkowskazami miga czasem i lampa stopu... Jakieś związki?
Pozdrawiam, Paweł
SPAMU¦
Wysłany: Nie Wrz 15, 2013 20:36 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Rozciąłem gumową osłonę na wiązce przy zawiasie klapy i faktycznie. Prawie wszystkie kable były poprzełamywane, trzy rozerwane całkowicie (w tym czarna masa). Tylko dziwi mnie jedno. Skoro masa nie łączyła to czemu było podświetlenie tablicy, wycieraczki itp. Każdy podzespół jest na oddzielnej masie?
Wszystkie rozcięte kable się stykały więc albo powinna być tzw choinka albo bezpieczniki powinno wywalać a tymczasem wywalało tylko od centralnego zamka. Cuda niewidy.
Prowizorycznie połatałem kable izolacją ale chyba będzie trzeba jak najszybciej całą wiązkę wymienić. Dodatkowego stopu nie ma dalej, centralny działa ok. Tylko co wspólnego miała wiązka od tylnej klapy z zamkiem w drzwiach od pasażera?
Sorka, że tak trochę off topic ale mam malutkie pytanko: czy jeżeli odłączę akumulator i wypnę centralkę (u mnie z literką D i firmy Lucas prawdopodobnie), i później wepnę z powrotem to nic się nie stanie?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum