Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200 SDI] Za duże ciśnienie turbiny
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200 SDI] Za duże ciśnienie turbiny
Autor Wiadomość
Sabz 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2012
Posty: 299
Skąd: Szklarska Poręba

Rover 200

  Wysłany: Sro Wrz 18, 2013 19:15   [R200 SDI] Za duże ciśnienie turbiny
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999

Starałem się rozwiązać problem sam, ale nie dało to żadnych efektów. R dostał chipy, oraz podkręconą turbinę do 1,2/1,3 bara (pół obrotu dźwigni). Wszystko było fajnie do momentu aż zauważyłem, że katalizator zaczął dławić silnik (defakto jak go zdjąłem to był tam potężny syf, aż dziwię się że coś tam przelatywało). Wymieniłem go dzisiaj na strumienicę (http://allegro.pl/honda-land-rover-2-0-dizel-strumienica-katalizator-i3476708046.html). Wszystko zaczęło pięknie pracować, a auto jest o wiele szybsze niż zwyczajnie po chipach. Tylko jaja się zaczęły takie iż turbina zaczęła dmuchać na 1,7/1,8 bara!

Pierwszą moją myślą było to, aby pokręcić wajchą w drugą stronę i zmniejszyć ciśnienie. Za pierwszym razem o 1 pełny obrót (360 st) - nic to nie dało. Za Drugim razem 2 pełne obroty - również ten sam efekt. Trzecia próba skończyła się na tym, że pokręciłem jeszcze 4 razy - dalej to samo. Wskaźnik pokazuje 1,7 / 1,8 bara. Wychodzi na to, że teraz wykręciłem kręciłem o 7,5 obrotu mniej niż ustawiła fabryka.

Pomyślałem sobie, że może źle wpiąłem manometr, ale przecież przed wymianą strumienicy wszystko było dobrze - Pół obrotu dało mi efekt 1,2/1.3, a pełen wydmuchał 1,5 bara. Ponadto skoro teraz mam 1,8, to gdzie jest to magiczne zabezpieczenie, gdzie ciśnienie zatrzymuje się przy 1,5? :|

Kręcę sposobem z tego filmiku - http://www.youtube.com/watch?v=0YKNwm_r6Gw (zmniejszam obracając w stronę kabiny)

Tak podpiąłem manometr -
_________________
A driver don't pick the car. The car'll pick the driver.
It's a mystical bond between man and machine...
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Wrz 18, 2013 19:15   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Wrz 18, 2013 20:47   

manometr masz dobrze wpiety ... a co do kręcenia, to musisz wydłużać cięgło ( nie pamiętam w która stronę trzeba wtedy kręcić) no i powinno w końcu zadziałać. Możesz jeszcze sprawdzić czy sam zawór bypassu po zdjęciu z niego cięgła lekko pracuje :ok:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
zdzichu 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 14 Sty 2012
Posty: 602
Skąd: Chełmek



Wysłany: Sro Wrz 18, 2013 22:28   

Jeżeli kat był zapchany to przepływ był przydławiony i przez to strumień spalin wolniejszy. Turbina kręciła się wolniej. Może wcześniej ktoś zwiększał ciśnienie. Wstawiłeś strumienicę i energia wylotu spalin jest o niebo wyższa.
 
 
Sabz 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2012
Posty: 299
Skąd: Szklarska Poręba

Rover 200

Wysłany: Sro Wrz 18, 2013 23:03   

To prawda, po wstawieniu strumienicy aż czuć, że spaliny są wyrzucane z ogromną siłą. Z samego rana wydłużę cięgno do maxa i zobaczę czy ciśnienie uległo jakiejkolwiek zmianie.
_________________
A driver don't pick the car. The car'll pick the driver.
It's a mystical bond between man and machine...
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Wrz 19, 2013 15:22   

no to czekamy na efekty :) ... i sprawdź przy okazji czy czasem zawór upustowy nie jest gdzieś przyblokowany :)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Sabz 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2012
Posty: 299
Skąd: Szklarska Poręba

Rover 200

Wysłany: Czw Wrz 19, 2013 20:28   

Cięgno było dzisiaj wydłużone do maxa (nie zdejmowałem go). Zauważyłem że po zdjęciu mógłbym je wydłużać o wiele dalej, ale później zwyczajnie nie idzie tego nałożyć na ten cały cypel -jest zwyczajnie za długie

Brt napisał/a:
Możesz jeszcze sprawdzić czy sam zawór bypassu po zdjęciu z niego cięgła lekko pracuje :ok:


Zrobiłem to na zgaszonym silniku i na zapalonym. Nie rusza się w ogóle - ani w stronę cięgna ani w drugą. Siły przykładałem sporo.

Dzisiaj byłem zmuszony przebyć trasę 50 km. Cały czas starałem się nie dawać za dużo gazu. Jak jechałem pod górę stałą prędkością to turbina dmuchała aż na 1 bar. Ręce mi opadają.
_________________
A driver don't pick the car. The car'll pick the driver.
It's a mystical bond between man and machine...
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Wrz 20, 2013 08:36   

Ale zawór upustowy żeby sprawdzic, to musisz zdjać z trzpienia zabezpieczenie (uważać trzeba bo można łatwo je zgubić) i zdjac cięgło z niego. I wtedy patrzysz, czy zawór lekko pracuje ... ma się dać obracać jednym paluszkiem :ok: A pozatym jak wydłużasz cięgło to powinno się właśnie coraz łatwiej je zakłądać a nie coraz trudniej.

Możesz jeszcze zrobić taką rzecz, jak masz dostęp do spreżarki w garażu., że pompujesz sprężarke na powiedzmy 2 bary, odpinasz z turbiny weżyk prowadzący do membrany zaworu upustowego i w ten wężyk dajesz ciśnienie ze sprężarki i patrzysz czy zawór bedzie pracował. Jak będzie pracował przy 2 barach, to zmniejszasz ciśnienie w sprężarce i znowu próbujesz ... w ten sposób możesz zobaczyć czy wszystko pracuje prawidłowo i przy jakim ciśnieniu zawór zaczyna się otwierać.
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Sabz 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2012
Posty: 299
Skąd: Szklarska Poręba

Rover 200

Wysłany: Pią Wrz 20, 2013 16:48   

Brt, praktycznie Remi wczoraj powiedział mi to samo na skype :D Dzisiaj zabrałem się za to wszystko. Trochę WD40, trochę młotka i poszło. Teraz zawór ruszę jednym palcem. Jak to się mówi... Skoro pieścić się nie daje to trzeba siłą to załatwić! :mrgreen:

Na razie nie sprawdzałem ile mi dmucha, bo nie mam na to czasu. Jutro zapewne będę kręcił, bo cięgno mam teraz mocno wydłużone i ciśnienia będzie z kolei za mało :)
_________________
A driver don't pick the car. The car'll pick the driver.
It's a mystical bond between man and machine...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 13:24
Prescenn
Brak nowych postów [214 Si + LPG] Duże ciśnienie na reduktorze oraz duże dysze.
orzello Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 16 Wto Lut 10, 2015 19:35
zacekpl
Brak nowych postów [R214] Duże ciśnienie w układzie chłodzenia
MiL999 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Sob Sie 22, 2009 10:33
mogewszystko
Brak nowych postów [rover200] wyciek plynu chlodniczego i duze cisnienie
GosiaGosia Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 31 Pon Paź 05, 2015 17:16
Kolec
Brak nowych postów [R400, R200 D Di] montaż turbiny od 45 / 25 do 400 / 200
damiansz Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Czw Cze 17, 2010 21:59
damiansz



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink