Forum Klubu ROVERki.pl :: [ MG ZR ] 160 opis pod maską
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[ MG ZR ] 160 opis pod maską
Autor Wiadomość
lsalaj 




Dołączył: 23 Mar 2013
Posty: 4
Skąd: ŁÓDŹ

MG ZR

  Wysłany: Wto Wrz 24, 2013 19:33   [ MG ZR ] 160 opis pod maską
Typ: VVC Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2001

Witam

Chciałbym aby ktoś na jakimś zdjęciu opisał mi wszystko co jest pod maską MG ZR 160. Najbardziej interesuje mnie taka czarna puszka po lewej stronie za zbiorniczkiem
od wspomagania. Puszka jest bardzo lekka. Dochodzi do niej jeden przewód od kolektora, z puszki wychodzi kolejny przewód idący za kolektorem wzdłuż ściany grodziowej do czegoś plastikowego z wtyczką elektryczną ( zakładam, ze jakiś elektrozawór ) i z tej małej plastikowej wtyczki wychodzi kolejny wężyk, który wraca wzdłuż ściany grodziowej i wchodzi w nią z lewej strony. Kiedyś znalazłem info, ze w oryginale powinno to iść do środkowego tłumika. Co to jest, od czego, jak to działa, gdzie to faktycznie idzie ? U mnie cały wydech jest pusty - nie mam kata, środkowego tłumika, jest tylko końcowy. Druga sonda jest wkręcona w emulator. Pod kompem nie wyrzuca błędów.Proszę o infoi z góry przepraszam jeśli napisałem coś nie tu gdzie potrzeba, ale piszę pierwszy raz.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Wrz 24, 2013 19:33   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sro Wrz 25, 2013 09:56   

To co pokazałeś na zdjęciach steruje otwarciem końcowego tłumika.
http://www.youtube.com/wa...74ntzg&index=32
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
lsalaj 




Dołączył: 23 Mar 2013
Posty: 4
Skąd: ŁÓDŹ

MG ZR

Wysłany: Sro Wrz 25, 2013 10:39   

Czyli, jeśli nie mam oryginalnego tłumika końcowego to ta rurka gdzieś idzie i nic tam nie robi. Zakładam, że skoro nie jest pod nic podłączona to lepiej byłoby ją odłączyć bo kolektor może nią ciągnąć lewe powietrze ? Chyba, że ten zawór czy coś tam do czego po drodze jest to podpięte ( to czarne coś z elektryką z fotki ) zamyka przepływ powietrza i nie muszę tego ruszać. A jeśli odłączę ten układ od kolektora i zaślepię wejście do niego nie będzie jakiegoś problemu z elektryką, która tym steruje/sterowała no bo nie będzie widziała przepływu powietrza ?
Wywalić wszystkie te elementy, czy tylko odłączyć i zaślepić kolektor ?
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sro Wrz 25, 2013 10:58   

lsalaj napisał/a:
Czyli, jeśli nie mam oryginalnego tłumika końcowego to ta rurka gdzieś idzie i nic tam nie robi.

Tak jest.
Mi się wydaje że ten układ powinien mieć zaworek który przepuszcza tylko powietrze w jedna stronę. Jeśli z autem nic się nie dzieje, nie falują obroty itd. to jak bym to zostawił.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
lsalaj 




Dołączył: 23 Mar 2013
Posty: 4
Skąd: ŁÓDŹ

MG ZR

Wysłany: Sro Wrz 25, 2013 13:25   

Kiedy zdjąłem tą czarną puszkę za zbiornikiem od wspomagania to ona działa tylko w jedną stronę - powietrze może przepływać tylko do kolektora. Zakładam, że to na ścianie grodziowej to właśnie jakiś elektrozawór, który w oryginale pozwalał aby kolektor zasysając powietrze " pociągał " za coś co otwierało klapkę w wydechu. Tylko skoro teraz to nie jest do niczego podpięte bo tej klapki w wydechu nie ma to kolektor zamiast " pociągać " za jakieś cięgno zasysa do kolektora lewe powietrze. Niby niewiele, ale zawsze coś. Wnioskuję, że w oryginale klapka w wydechu uchylała się bardziej lub mniej w zależności od obrotów, więc tak naprawdę zakładam, że kolektor nie zasysał powietrza tylko na wolnych obrotach. Może po zaślepieniu tego układu spadłoby spalanie a auto efektywniej wykorzystywałoby mieszankę bo nie dostawałoby lewego powietrza. Zaślepiłem rurkę przy kolektorze i miałem wrażenie, że minimalnie podniosły się obroty, wyrównując pracę silnika. Po nad to zdjąłem dolot powietrza i przy podłączonym układzie po zatkaniu dolotu powietrza do kolektora auto chodziło dalej więc ewidentnie łapało powietrze z jakiegoś innego źródła. Po zaślepieniu tego układu gasło i tak chyba powinno być. Wydaje mi się, że kolektor powinien łapać powietrze tylko przed przepustnicą, żeby przepływka była w stanie odpowiednio ustalić dawkę paliwa. Po za tym, jak przekatowałem auto chwilę z zaślepionym dolotem powietrza z tego ustrojstwa to miałem wrażenie, że nieco szybciej wkręca się na obroty. Tylko teraz nasuwa się pytanie czy ten zawór widząc, że kolektor nie zasysa tego powietrza nie wyrzuci jakiegoś błędu ? Może cały układ zostawić i zaślepić go na końcu, tylko Bóg jeden wie, gdzie szukać końca bo mówiąc uczciwie pod autem nic takiego co idzie w strone końcowego tłumika nie widziałem. W tym przypadku nasuwa się pytanie czy to oby na bank sterowanie tą przepustnicą w wydechu, czy może jednak idzie to gdzieś indziej i jest odpowiedzialne za coś innego, ważnego i lepiej tego nie ruszać bo coś padnie w aucie z czasem ?
 
 
MultecFSO 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 456
Skąd: Radom



Wysłany: Czw Wrz 26, 2013 11:06   

Odłącz wężyk od kolektora, zaślep króciec i spokój.
 
 
 
lsalaj 




Dołączył: 23 Mar 2013
Posty: 4
Skąd: ŁÓDŹ

MG ZR

Wysłany: Czw Wrz 26, 2013 16:29   

Witam

Dla zainteresowanych napiszę, ze jeździłem dzisiaj sporo po mieście
i testowałem wariant z podłączonym tym ustrojstwem i z odłączonym.
Z odłączonym jest zdecydowanie lepiej - różnicę czuć najbardziej na niskich obrotach i z klimą. Zostawiam odłączone. Jak pojeżdżę tak dłużej to dopiszę, czy wszystko jest ok, ale myślę, ze tak zostawie :mrgreen:

[ Dodano: Czw Wrz 26, 2013 17:29 ]
dla jasności dopiszę, że króciec w kolektorze oczywiście zaślepilem :mrgreen:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MG ZR] Prośba o listę i opis elementów pod maską
j0zek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Czw Cze 27, 2013 21:03
MD
Brak nowych postów [ R 25 ] opis bezpieczników po 08. 2003 r.
jerzy53 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Nie Sty 05, 2014 20:06
jerzy53
Brak nowych postów [Rover 200]Opis bezpieczników
elzbieta Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Czw Lip 30, 2009 15:04
Brt
Brak nowych postów SOLVED [R214 si 97r] opis bezpieczników
pcmirek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Wto Lis 27, 2007 18:21
Chester
Brak nowych postów [R25] Opis pinów wtyczki komputera
FRANCZESKO001 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Sro Lip 05, 2017 20:08
FRANCZESKO001



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink