Postanowiłem zaryzykować i przetestować ten patent. Ponieważ w moim R termostat padł, a oryginalny do najtańszych nie należy zabrałem się do modyfikacji. Koszty:
termostat 22zł
dwie opaski 2zł
Założenie termostatu; pół godziny. Wszystko w/g opisu z linku podanego w poście powyżej. Poskładałem wszystko, włączyłem diagnostykę komp. pozycja 7.0(wskazanie temperatury) i jazda. Po przejechaniu ok 3km wskazówka osiągneła odpowiednią wysokość ( na wyświetlaczu 83st trochę mało). Termostat otwarł się,tzn temperatura spadła o 2st i przy dalszej jeździe wachała się 81-84st. Jest to wciąż za mała temperatura, tylko nie wiem na ile można wierzyć wskazaniom komputera. Na termostacie jest temperatura otwarcia 86st jednak wiadomo że nigdy nie jest to dokładnie jego temperatura otw. Trzeba przyjąć +/- 3st. Zobaczymy jak to się będzie sprawować dalej, a w szczególności latem.
witam, a ja kupiłem coś takiego Thermostat Renault/Volvo/Rover FTS112.89 na ebay, jak zamontuje to sie odezwe co i jak.
[ Dodano: Sro Mar 13, 2013 22:35 ]
czy wie ktoś może , o ile będzie większe spalanie przy walniętym termostacie? bo mi pali ok 10l i się zastanawiam czy to przez termost. czy może jeszcze coś.
Może ktoś testował ten sprzęt ? Ja niecały rok temu kupiłem oryginalny roverowski termostat, ale najprawdopodobniej padł po 10 miesiącach (niestety nie mam paragonu aby go reklamować).
Oryginał na allegro kosztuje > 210pln z przesyłką, zamiennik mam na miejscu koszt poniżej 100pln. Jutro oddaje auto do mechanika może on wyczai co jest grane, problemy opisałem tutaj: http://forum.roverki.eu/v...=62962&start=20
Streszczając to mam taką sytuację że jak się silnik nagrzeje do 90st to zaczyna mi się cyklicznie przegrzewać do max 105/111st C i zazwyczaj po kilkunastu sekundach (max 30) temperatura spada do 88-90st i tak w kółko. Co ciekawe nie mam ciepłego powietrza w nawiewie, chłodnica zimna jak diabli, plastikowa pokrywa silnika też zimna, wystające spod niej metalowe elementy są gorące ale można na nich paluch przez 5 sekund spokojnie potrzymać, a menu serwisowe w pozycji 7 pokazuje ok 100st C.
Nie chciałbym zakatować silnika a auto mi potrzebne do codziennej jazdy po ok 2x8km po mieście.
Ten silnik sam się odpowietrza i nie trzeba nic robić aby się odpowietrzył.
Szanse aby sam się zapowietrzył są prawie żadne
Sprawdź czy nagrzewnica w kabinie sie nagrzewa. Zdejmij osłone od strony kierowcy i będziesz miał dostęp do niej. Jak się nagrzewa to coś z klapkami masz nie tak.
Jak jest zimna to może kompletnie zapchana kamieniem jest i utrudnia obieg wody.
Ja nie twierdzę że się sam zapowietrzył, miałem dziurę w przewodzie "wody" pod pompą paliwa i nie wiadomo ile się wylało borygo. Mechanik kazał kupić 7l, naprawił przewód, wlał tylko nieco ponad 2l petrygo, włączył odpowietrzanie (2 zaworki) na ok 30-40 min i tyle. Od tamtej pory (2 miesiące) nie potrzebowałem ciepłego nawiewu więc nie wykryłem potencjalnego dużego zapowietrzenia chłodnicy. To tylko moje domysły, mam nadzieję że inny mechanik znajdzie dziś przyczynę.
Na przewodzie gumowym obok pieca webasto jest takie pokrętło do odpowietrzania, drugie podobne jest na innym przewodzie okolice między silnikiem a pompa paliwa - trzeba dokładnie się tam przyjrzeć - nie widać go tak jak tego pierwszego odpowietrzacza.
Zastanawia mnie jedno, jak mialem rok temu uszkodzony termostat, to silnik nagrzewal sie do 65st C i w kabinie lecialo zimne powietrze - ponoc sie nie otwierał obieg na nagrzewnice. Obecnie silnik nagrzewa się bardzo szybko i zaczyna się przegrzewać i nadal nie ma ciepłego powietrza w kabinie (nagrzewnicy), ponoć termostat się zacina. Niech ktoś mi wytłumaczy kiedy termostat puszcza obieg ciepłego płynu na nagrzewnice ?! kiedy się nie dogrzewa czy kiedy się przegrzewa ? Coś mi tu nie pasuje, termostat mam na gwarancji mogę go oddać ale zwrot kasy dostane dopiero jak producent sprawdzi i potwierdzi ze jest popsuty.
W tym samochodzie nie ma zaworu otwierającego obieg kabiny i nagrzewnicy
Termostat otwiera tylko obieg duży na chłodnicę
Dopóki termostat się nie otworzy, ciepła woda krąży cały czas małym obiegiem, w którym jest wpięta nagrzewnica, czyli nagrzewnica powinna być cały czas ciepła.
Klapa decyduje czy powietrze ma iść przez nagrzewnice czy nie.
Masz problem z termostatem, który się blokuje i nie otwiera się kiedy trzeba. Może pompa wody szwankuje lub układ gdzieś jest częściowo zatkany.
zawieszony termostat może doprowadzić do zapowietrzenia małego obiegu i wtedy stracisz ogrzewania - z tym ze na blacie powinieneś widzieć ze wskazówka znacznie sie podniosła powyżej polowy.
Ja bym zrobili tak - zalać na full płynem, odpowietrzyć korkiem kolo webasto. Następnie sprawdzasz czy leci powietrze cieple w kabinie. Jeśli nie leci to musisz dobrać sie fizycznie do nagrzewnicy i sprawdzić czy jest ciepła - jeśli tak to klapki nie otwierając, jeśli nie to albo dalej układ zapowietrzony, albo pompa nie działa prawidłowo albo termostat jest otwarty i ciepło idzie od razu na chłodnicę. To tez możesz sprawdzić - rura od chłodnicy ta na gorze bedzie zaraz ciepła.
Obecnie jest tak że nawet przy 116st C wskazwówka od temp jest w połowie skali (już przy 75 st jest na połowie). W zbiorniczku wyrównawczym jest ponad MAX, więc nie da się więcej tam dolewać, jak płyn się nagrzeje i otworze zbiorniczek to aż z niego wybija. Gdy mam te 100-110st C i otwieram odpowietrzacz to leniwie leci z niego płyn bez bąbelków. Te 100-110st Utrzymuje się tylko przez kilkadziesiąt sekund po czym mimo iż chłodnica zimna a wiatrak szaleje to za chwilę temp spada do tych 90-93st, jak zgasze silnik to już tak zostaje, jak silnik chodzi to znowu rośnie. Przewody przy nagrzewnicy zimniutkie, jedynie ten od silnika lekko nagrzany
A może jest jakiś sposób na wlanie petrygo do chłodnicy z ominięciem zbiorniczka wyrównawczego (nie przez zbiorniczek) ?
objawy jak z walniętej uszczelki pod głowicą, ale może tak zle nie jest. Rozumiem ze płynu nie ubywa a olej jest czysty? Jeżeli przewody od nagrzewnicy sa zimne to albo masz niedrożny układ, albo zatkana nagrzewnice. Bez wzgledu czy termostat jest otwarty czy zamknięty przewody od nagrzewnicy musza byc cieple. Do sprawdzenia pompa czy nie ma oberwanego wirnika - chociaż wątpię bo by temperatura nie spadała jak sie zagrzeje i drożność małego obiegu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum