Wysłany: Sro Paź 02, 2013 17:31 [FREELANDER]kręci rozrusznik, a nie odpala
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1999
Witam wszystkich.
Kolega ma problem z Landkiem 1.8 16v, mianowicie kreci rozrusznik, a nie odpala.
Początkowo przez kilka dni od pojawienia problemu po odczekaniu jakiegoś czasu (różnie 30min, 1h czasami nawet 2h) odpalał, ale od 2 dni klapa.
Mam takie pytanie: czy po włączeniu zapłonu powinno być słychać pompę paliwa jak np w R200?(krótkie syczenie)
Czy czujnik położenia wału jest taki sam dla silników 1.4, 1,6 i 1,8?
Pytam, bo na Alegro są takie opisy "czujnik położenia wału rover 1.4, 1. 6,1.8 ,a stawiam, że być może tu tkwi problem.
Może jakieś inne sugestie?
SPAMU¦
Wysłany: Sro Paź 02, 2013 17:31 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
w 1999 były jeszcze z kopułką i palcem, chyba że przekładany silnik i elektryka były
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Rozrusznik kręci, ale nie odpala - iskra jest, świeca sucha
Nie słychać pompy paliwa po włączeniu zapłonu, sprawdziłem na krótko - działa
Brak napięcia w kostce przy pompie, wskaźnik paliwa działa poprawnie.
Sprawdziłem bezpieczniki 6,10,19 i reszta pod kierownicą - są OK.
Bezpieczniki pod maską też są ok.
przekaźniki pod kierownicą [żółte] cykają przy włączeniu zapłonu
Przekaźniki pod maską [żółte wszystkie o takich samych symbolach] zamieniałem miejscami, ale to nic nie dało.
co może być ? Miał ktoś podobną usterkę?
czy immo może odcinać pompę? [po włożeniu kluczyka do stacyjki alarm się sam wyłącza wiec i immo raczej też], a rozrusznik kreci. W moim R200 immo odcina rozrusznik, ale może tu inaczej?
Czy czujnik uderzeniowy[lub jak on się zwie] umieszczony pod skrzynka bezpieczników może mieć jakiś związek z tymi dolegliwościami? Pytam bo nie był dokręcony dobrze i się ruszał więc może to on pod wpływem drgań coś miesza?
A w ogóle na jakiej zasadzie on działa?
Może mieszać, on właśnie odcina zasilanie pompy paliwa. Gdzie sprawdzałeś na krótko? Zrób mostek na samym wyłączniku bezwładnościowym. A wcześniej wciśnij ten przycisk. On wyłącza zasilanie przy silnym wstrząsie. Można go włączyć przyciskiem.
Wyjąłem pompe i podłączyłem bezpośrednio do aku.
Dzisiaj włożę zworke na kostce uderzeniowego i zobaczę. (Wcześniej już próbowałem wciskać ten czujnik ale nic nie pomogło
Czy mogę sprawdzić czy dochodzi napięcie na bezpieczniki żaróweczką? Czy jeśli to wina uderzeniowego i to on odcina pompę to czy napięcie na bezpiecznikach będzie czy już tu napięcia będzie odcięte?
[ Dodano: Wto Paź 08, 2013 20:24 ]
Feldek śmiga. temat można zamknąć.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum