Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Witam. Nie znalazlem nigdzie podobnego tematu. Wiec postanowilem go dodac na forum. Korzystam z niego od kiedy poszukiwalem R75 2.0CDT. Udalo mi sie kupic fajny egzemplaz. Jedyne w co nie jest wyposazony to szyberdach, kontrola trakcji i GPS. Po malu starajac sie doprowadzic autko do idalnego stanu nadszedl czas po kupnie na wymiane oleju (ok.6 tys pozniej). Odnosnie jego wymiany sugerowalem sie karteczka na silniku. Byl tam Mobil 10W40. Wiem ze oleje mobila sa gówniane wiec kupilem Castrol 10W40 B4 (diesel) Po wymianie auto przejechalo zaledwie kilkanascie km. Zaczął cieknac uszczelniacz walu przedni i tylny w takim stopniu ze wyciekl prawie caly olej. Jako jeszcze troche mlody mechanik wyglada to dla mnie tak jak by ktos lał wczesniej 15w40(mimo oznaczen na kartce) . Samochod byl kupowany z rzeczoznawca(wymagane w przypaku kupowania na firme z srodkow UE), lecz zeczoznawca jedynie patrzyl na lakier, odleglosc miedzy kolem, a blotnikiem i porobil pare obowiazkowych zdj (nie mial zadnych zastrzeżeń). Pod maska jedyne na co spojrzał to VIN a silnika nawet nie chialo mu sie odpalac silnika. Ja przelcialem cale auto wczesniej znalazlem kilka drobnych niedociagniec. Autko bylo serwisowane od momentu sprowadzenia z belgi ok 1,5 roku temu w ASO Rovera w Komornikach pod Poznaniem. Od razu smialo moge powiedziec ze odradzam ten pseudo "warsztat". Sorki za troche chaotyczny opis ale jestem zalamny sytuacja. A moje pytanie do was brzmi czy czeka mnie wymiana jeszcze innych uszczelnien jak przod i tyl walu, jak sie ma do tego smarowanie turbiny i przede wszystkim chcialbym kogos pociagnac do odpowiedzialnosci za tego rodzaju przekret. Prosze was o pomoc.
SPAMU¦
Wysłany: Czw Paź 24, 2013 08:11 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
filtr odmy i kanały odmy do sprawdzenia w pierwszej kolejności. Nawet jeśli był zalany 15w40 a zalałeś 10w40 to nie ma to az takiego znaczna żeby cały olej wylało uszczelniaczami
Czytajac u was na forum widzialem ze wystempuje tez dany klopot z filtrem odmy. Od razu powiem ze dziekuje wszytkim za pomoc. Ulepszaczy zadnych nie dolewalem a zdiwil mnie fakt iz zaczelo to wszystko tak szybko cieknac, bo z mojego dosmiaczenia wynika ze aby wypukalo uszczelniacze troche to zawsze musi trwac
[ Dodano: Pią Paź 25, 2013 14:13 ]
Jestem osoba, ktora dosc czesto sprawdza olej w samochodach ktorymi jezdze. Nigdy nie widzialem aby bagnet od oleju byl podniesiony. Fakt ze przewody od intercoolera dosc mocno sie pocily. Ide za chwile zdemontowac odme.
[ Dodano: Pią Paź 25, 2013 16:03 ]
Filtr odmy zawalony. Bagnet tez wyskoczyl. Powod awarii dzieki wam jest juz mi znany. Wie moze ktos gdzie mozna dostac dobrej jakosci filtr wraz z obudowa (zaworem). W BMW Poznan (ul Obornicka) chca 233zl niezaleznie czy z wkladem plastikowym czy wuknianym. Plastikowy wklad podobno jest do mocniejszych wersji. Teraz moze i troche smieszne pytanie, ale wole je zadac dla pewnosci. Rozumiem ze skoro cieknie przedni i tylny uszczelniacz to lepiej jest je wymienic. Czy sama wymian filtra z zaworem nie usunie wyciekow mimo zmiany cisnienia w skrzyni korbowej?
ja wymieniłem jakiś czas temu (moze z 1,5 roku) sam wkład i uszczelki które dostałem w zestawie i wszystko ok, natomiast słyszałem ze zaleca się wymianę całości, bo wyrabia czy zapycha się jakiś plastik.
Na obudowie filtra odmy jest zaworek regulujący ciśnienie który, jak wszystko zużywa się. Warto więc wymienić całość.
Cena za filtr w serwisie akceptowalna, 2 lata temu w BMW Misiak w Krakowie dałem 214.
Na dzien dzisiejszy sprawa wyglada tak:
Poprosilem siostre aby podjechala do BMW po dana czesci. Zdecydowalem sie na plastikowy wklad zamiast materialowego. Wiem ze jest kobieta z krwi i kosci, wiec nie zna sie na czesciach. Wyslalem jej nr czesci, nr silnika, doklady opis czesci, zaznaczylem kilkukrotnie ze wklad ma byc plastikowy. Ona pokazala dana wiadomosc panu sprzedawcy z BMW. Otwieram paczke a tam co?
Czesc o innych nr, wklad włukniany, a obudowa to lustrzane odbicie tej co wymontowalem. Nie chce aby trzeba bylo za rok znowu wkladac 232,85zl w dana czesc. Podobno BMW nie przyjmuje zwrotow, ale bede jutro odwolywal sie jako blad sprzedawcy.
Przed chwila otworzylem moja obudowe i sprawdzilem zaworek. Wyglada wszystko ok. Czesc jest BMW i obok niego jest nr 11.12-7 781465 jesli dobrze kojarze jest to data listopad 2012 albo 11tydzien2012, wiec czesc byla wyprodukowana rok/poltora temu a filtr juz sie zapchal. Wydaje mi sie iz to swiadczy znowu o bardzo niskiej jakosci Mobila
Zalej valvoline, nie pożałujesz. Castrol i Mobil są często podrabiane. Ja leje Valvoline Synpower i przez 60 tysięcy 2 razu do odmy zaglądałem i nie było za bardzo co czyścić. W firmie dla której pracuję, też używamy różnych produktów valvoline właśnie dlatego że są bardzo dobrej jakości.
Czesci z regoly kupuje w fili AD, wiec raczej watpie abym trafil na podrobke. Ale dzieki za rade, z checia zapoznam sie z ta marka dokladniej. Na dzien dzisiejszy sprawa wyglada tak:
Roverek juz wczesniej potrzebowal dofinansowania, wiec od mometu wczesniej wypisanej awarii stoi u mnie w garazu. Wymagal wymiany amorkow przednich (zamontowalem KYB), filtr paliwa, paska wielorowkowego klimatyzacji.
Caly czas widnieje klopot z odma. Zakupilem nowy filtr odmy z plastikowym wkladem z BMW (juz zamontowany, a stary przesiakniety olejem), samochod leje przednim i tylnym uszczelniaczem walu, oraz spod swiezo wymienionego filtra oleju, oring w jednym miejscu wyszedl troche bokiem za obudowe. EGR, intercooler i Dolot jest caly zawalony olejem. Na bokach intercoolera widac olej, przedewszytskim po przeciwnej stronie niz węzę od niego, wiec sie zastanawiam czy sie czasem nie roszczelnil. Niestety nie mam pojecia jak zdemontowac przewod odmy miedzy turbo a EGR. i tu zaczynaja sie pytania:
1.Jak zdemontowac dany przewod?
2.W tej wersji silnika sa jeszcze jakies przewody odmy do sprawdzenia?
3.Co jeszcze warto by bylo sprawdzic?
4.Skoro uszczelniacze leja to sa tylko wypchcniete, czy kwalifikują sie do wymiany?
5.Czy warto instalowac separator oleju i wtedy jaki?
Usczelniacze na wale jak je wydmuchalo to juz tylko wymiana.
Ale sprobuj jeszcze umyc pozadnie okolice wycieku moze po wymianie odmy sie uspokoilo a tera to tylko ocieka reszta.
Oring na filtrze tez nowy powinienes dac i przed skreceniem delikatnie przesmarowac olejem.
Przewod odmy wychodzi z dolu obudowy filtra (pod przeplywomierzem) i wchodzi do weza przed turbo. Nie jest bezposrednio polaczony z EGR.
Jest raczej normalne ze po latach sie zbiera olej na sciankach weza od turbo przez intecooler do kolektora ssacego wliczajac w to przelot przez EGR.
Wszelkie wycieki na tym odcinku swiadcza o nieszczelnosci ukladu dolotowego.
Skoro Intercooler cieknie z przeciwnej strony napewno ma tam gdzes przedmuchy, nalezalo by wyjac wyplukac i uszczelnic.
Przy okazji sprawdz sczelnosc kolanka na Intercoolerze jest to slaby punkt.
Zeby go wyjac musisz zdemontowac zderzak ,lampy, przednia belke aluminiowa , wiatrak oraz gorna belka z zamkami od klapy.
Przy okazji zabiegu mycia intercoolera warto wyczyscic weze od turbo do niego, od niego do EGR i sam EGR.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum