Wysłany: Wto Lis 05, 2013 12:01 [R75] Zmiana ustaień zamka centralnego
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2005
Witam, czy jest możliwość zmiany ustawień zamka, tak by nie zamykał drzwi po rozpoczęciu jazdy - cholernie mnie to irytuje. Czy da się to zrobić nie podpinając go do komputera? Nie mam w pobliżu fachowca z interfejsem do Rovera. Można zrobić to jakoś samemu (np. tym przyciskiem od kasowania licznika)?
Ostatnio zmieniony przez Rover_75_1_8_t Pią Lis 15, 2013 08:45, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Wto Lis 05, 2013 12:01 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Właśnie dowiadywałem się niedawno bo to jest tak wkó.....jące przynajmniej dla mnie
Gość mi powiedział, że zmieni prędkość przy jakiej ma się zamykać na 200km/h i będzie ok. (nie miał T4) Samemu nie zrobisz ! Kto to w ogóle wymyślił to nie wiem
Gość mi powiedział, że zmieni prędkość przy jakiej ma się zamykać na 200km/h i będzie ok.
Taki cwaniak ? Ciekawi mnie jego sposób "przyrządzenia tej potrawy" - czekam na wieści.
Konfiguracja tego zjawiska mieści się w obszarze niedostępnym zwykłym maszynom. Jest zapisana w module komfortu GM6, którego nie jest tak łatwo zmusić do współpracy z czymkolwiek innym niż T4
kosaaro napisał/a:
Kto to w ogóle wymyślił to nie wiem
Patent zapożyczony z BMW (jak 90% elektroniki w tym aucie) To nic innego jak system antynapadowy - żeby Cię nikt nie wysadził na skrzyżowaniu, tudzież nie otworzył Ci kufra (np. kombi). W BMW faktycznie jest opcja aktywacji tego zjawiska albo po ruszeniu, albo po uzyskaniu określonej prędkości. W naszych autach jest to chyba 7-10km/h (nie ma chyba zmiennej wartości jeśli chodzi o konfigurację na T4).
Pozdrawiam,
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Dzięki za podpowiedzi - czyli rozumiem, że pozostaje jedynie udać się do mechanika i podpiąć auto pod komputer.
Chociaż i tak mnie zastanawia czemu producent nie przewidział opcji wyłączania tego - bezpieczeństwo przede wszystkim .
To nic innego jak system antynapadowy - żeby Cię nikt nie wysadził na skrzyżowaniu, tudzież nie otworzył Ci kufra (np. kombi)
W każdym chyba aucie jest na konsoli przycisk do zamykania drzwi i można sobie go włączyć kiedy nam to pasuje, Dla mnie to głupota żeby za każdym razem to się automatycznie robiło.
A co przy stłuczce, kolizji kiedy kierowca traci np. przytomność ? Trzeba rozwalać szybę żeby go wyjąć ? czy się samo deaktywuje ?
W każdym chyba aucie jest na konsoli przycisk do zamykania drzwi i można sobie go włączyć kiedy nam to pasuje,
Można, ale trzeba pamiętać. Tak samo jest z włączaniem świateł i automatycznym uruchamianiem ich po zapłonie. Po co to robić, jak mamy pokrętło i każdy sobie może włączać sam? Żeby nie mieć przykrej niespodzianki jak się zapomni
kosaaro napisał/a:
A co przy stłuczce, kolizji
Teoretycznie powinno się otworzyć, w praktyce... chyba trzeba sprawdzić
Jak miałem przygodę i oparłem się kołem o krawężnik, wywaliło mi poduchy, ściągnęło napinacze pasów, to się sam nie otworzył Faktem jest, że przednie poduchy nie ucierpiały
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Dla mnie to głupota żeby za każdym razem to się automatycznie robiło.
Zgadzam się, zbyteczne wydzieranie się centralnych zamków - jak auto kupiłem w jednych drzwiach nie działał - musiałem wymieniać. Zanim wyjadę z podwórka, zamki 3 razy się otworzą i zamkną - wyjazd z garażu, otwarcie bramy posesji, zamkniecie bramy - to rozwiązanie powiedzmy jeszcze do przyjęcia dla tych co mają wszystkie bramy z pilota sterowane . Mogę zrozumieć troskę producenta nad naszym bezpieczeństwem, ale opcję wyboru powinni dać
Ostatnio zmieniony przez Rover_75_1_8_t Pią Lis 08, 2013 10:21, w całości zmieniany 1 raz
No bez przesady, do serwisu jeździć z takim byle czymś. Przecież to są ustawienia jak dla mnie komfortu jazdy, to nie mal tak jak gdybym miał jechać do serwisu żeby mi temperaturę wnętrza auta nastawiali
Ostatnio zmieniony przez Rover_75_1_8_t Pią Lis 08, 2013 10:42, w całości zmieniany 1 raz
Pewnie gdybyś kupował nowe auto z salonu zadano by Ci pytanie o opcje do skonfigurowania
A ponieważ kupiłeś auto używane, to musisz jeździć z ustawieniami czyjegoś widzimisię, dopóki nie podjedziesz na T4 Jako ciekawostkę powiem Ci, że po pierwszym padzie zamku wyłączyłem tę opcję w p.dziec Jeszcze jest jedna opcja - otwieranie zamków na raz lub najpierw kierowca, a potem reszta drzwi. Tę opcję mam włączoną, ponieważ zwykle jeżdżę sam i nie muszę eksploatować zamków zbędnym otwieraniem.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Pewnie gdybyś kupował nowe auto z salonu zadano by Ci pytanie o opcje do skonfigurowania
A ponieważ kupiłeś auto używane, to musisz jeździć z ustawieniami czyjegoś widzimisię, dopóki nie podjedziesz na T4
No fakt tu masz rację
Cytat:
Jako ciekawostkę powiem Ci, że po pierwszym padzie zamku wyłączyłem tę opcję w p.dziec .
Jeszcze jest jedna opcja - otwieranie zamków na raz lub najpierw kierowca, a potem reszta drzwi. Tę opcję mam włączoną, ponieważ zwykle jeżdżę sam i nie muszę eksploatować zamków zbędnym otwieraniem.
No i widzę że mamy dokładnie takie same przemyślenia
Ostatnio zmieniony przez Rover_75_1_8_t Wto Lis 12, 2013 09:26, w całości zmieniany 1 raz
Miałem bmw serii 7 i nic się nie zamykało samo, był przycisk na konsoli do zamykania i otwierania zamków
Toż u nas też jest Na wyciągnięcie ręki lewej... otwieranie/zamykanie.
A to, że nie było automatycznie, wynikało pewnie z tego, że nie było to zaprogramowane
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Pomógł: 54 razy Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 957 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: Nie Lis 10, 2013 20:06
To programowanie samoczynnego zamykania wyszło prawdopodobnie po zakazie stosowania antynapadu. Swego czasu byłem w Niemczech świadkiem kampanii przeciw samozamykaniu,które najczęściej zamawiały głupie baby ze strachu przed wtargnięciem do auta seryjnego gwałciciela
Służby ratownicze podawały za przykład przypadki,kiedy po stłuczce pasażerowie tracili przytomność i nie było pod ręką kamienia żeby wybić szybę i wydostać rannych,np. z płonącego auta.
Ja nigdy nie pozwalam blokować drzwi, co innego blokada wewnętrznej klamki z tyłu-mojego wnuczka nieraz korciło wysiąść w czasie jazdy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum