Wysłany: Sro Lis 06, 2013 21:42 [416] Czujnik temperatury powietrza - jak sprawdzić?
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1996
Witam
Z prawej strony w kolektorze ssacym jest wkręcony zielony czujnik temperatury powietrza. Jak go sprawdzić czy jest ok? Jakie wartości dla określonych temperatur on powinien mieć ?
Chodzi mi o to
http://sigma.octopart.com...ES110-0001.jpeg
Nie pamiętam, zeby gdzieś były takie dane, ale to jest czujnik o dużej zmienności, bo przecież powietrze w kolektorze nie zmienia swojej temperatury w tak znacznym stopniu jak choćby płyn chłodzący, więc IMHO wystarczy sprawdzić, czy opór się zmienia przy niewielkich zmianach temperatury. Przecież charakterystyka termistora raczej się nie zmieni, jak już to się przepali, albo zgrzeje tak, że opór nie będzie się zmieniać.
Tak się mnie wydaje
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
znalazłem gdzieś na forum ze jeden użytkownik podawała wartości 600 om dla 25st i po rozgrzaniu ok 1 kom, ale sam nie był pewny czy ma sprawny ten czujnik.
Grzebie ostatnio w czujnikach bo mi nie równo pracuje motor, czuć w środku jak się siedzi ze budą lekko trzęsie, po samym silniku tez widać ze "nie stoi sztywno"
Dzieje sie tak zarówno na lpg jak i pb - z tym ze na PB bardziej jest to odczuwalne.
Sprawdziłem oczywiście cały układ WN, świece maja parę m-cy, wizualnie jak nowe.
Na kablach żadnego przebicia-tez w sumie maja pare m-cy.
Wymieniłem lambde - ta miała swoje bolączki.
Sprawdziłem czujnik podciśnienia - auto gaśnie po jego odpięciu, wiec mniemam ze jest ok.
TPS ustawiłem wzorcowo przy zamkniętej przepustnicy na 595om, dolot szczelny
Juz sam nie wiem czego sie łapać, czekam na kabel euroscan visa 2000 może on cos powie, chociaz zanim zorganizuje kompa z 2 com'ami to tez pewnie trochę minie
[ Dodano: Sro Lis 13, 2013 21:24 ]
dziś wpadł mi w ręce czujnik razem z kolektorem za 15 zl Przy temp 21,5st miał dokładnie 1,95kom, stary z auta mierzony w tych samych warunkach 2,38 kom. Założyłem go i jak by silnik trochę lepiej pracuje, ale to był tylko krotki test w garażu, bez próbnej jazdy. Ale z cala pewnością można powiedzieć, ze czujniki po czasie tracą swoje parametry. Mój stary miał 330 tys km nalatane
Nie wydaje mi sie. Ten co dziś dotarł mial na sobie sporo nagaru i syfu z oleju. Po wyczyszczeniu i wymyciu mial dokładnie taka sama rezystancje. Z kolej ten co wyciągnąłem ze swojego auta jest czysty
[ Dodano: Wto Lis 19, 2013 06:44 ]
temat mi trochę wraca bo wczoraj podłączyłem kompa visa euroscan i pokazało temp zasysanego powietrza 16 st a bylo raptem 5 albo mniej. Sam nie wiem czy taka rozbieżność ma wpływ sterowanie wtryskiem czy dać sobie spokój z tym czujnikiem
przy temp zewnętrznej 2 stopni mam wskazania koło 45
az takich rozbieżności nie mam. Czym to sprawdzasz euroscan visa?
Nie mam laptopa z com'ami żeby zobaczyć w drodze co pokazuje, mogę testy tylko w garażu na postoju robić i może stad ta różnica temperatur
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum