Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie
Mam pytanie odnośnie przewodów zapłonowych. Moje są już stare, nie wymieniane od nowości więc wypadałoby je wymienić. Przeczytałem w internetach że przewody do samochodów z instalacją LPG są mocniejsze, tzn mają mniejsze opory. I tu mi się nasuwa pytanie co o tym sądzicie, żeby zamontować sobie takie przewody w zwykłym benzyniaku?
SPAMU¦
Wysłany: Wto Lis 12, 2013 19:09 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
"Pora obalić jeszcze jeden mit. Dotyczy on specjalnych przewodów zapłonowych (kabli wysokiego napięcia), które według specjalistów od marketingu motoryzacyjnego należy stosować w samochodach wyposażonych w instalacje gazowe. Fachowcy są tutaj wyjątkowo zgodni: nie istnieją specjalne przewody przeznaczone wyłącznie do samochodów z instalacjami LPG, choć niektóre ich rodzaje – ze względu na rodzaj użytego w nich rdzenia"
"przewody z rdzeniem ferromagnetycznym, występujące pod nazwą „wire wound” Cechują się one dobrym przewodnictwem elektrycznym: mają niski opór wynoszący w granicach 5,6 kilooma na metr przewodu. Przewody z rdzeniem ferromagnetycznym zbudowane są z kordu wykonanego z nieprzewodzących prąd kevlaru i włókna szklanego i pokrytego mieszanką ferromagnetyczną. Na kordzie nawinięty jest wysokiej jakości drut ze stali nierdzewnej (do 50 zwojów na cm), dzięki któremu pole elektromagnetyczne powstające przy przepływie prądu koncentruje się we wnętrzu kabla."
Przy czym w przewodach z rdzeniem węglowym (standardowym) opór "sięga on nawet powyżej 7 kiloomów na metr przewodu."
Z tego wnioskuję, iż mniejszy opór=mniejsze straty napięcia, mniejsze straty napięcia="lepsza" iskra, "lepsza" iskra=lepsze spalanie itd
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum