Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Mar 2013 Posty: 20 Skąd: Polska
Wysłany: Sob Lis 16, 2013 20:27
Uszczelniacze masz 4szt. 2 uszczelniacze sa przy silniku 8 zaworowym. Pod pokrywą masz uszczelkę z takiego sztywnego tworzywa chyba ale na krotko wystarczy uszczelnić starą silikonem. do wymiany uszczelniaczy nie trzeba zdejmować pokrywy ale po prawej stronie silnika trzeba okręcić takie blaszki osłaniające wałki a po lewej całe koła rozrządu. Pod nimi wciśnięte są uszczelniacze.
Trzeba też pamiętać o kierunkowości uszczelniaczy. Te po prawej różnią się od tych po lewej kierunkiem obrotu wałka. Najłatwiej rozróżnić je po ich kolorze czarne i brązowe.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Mar 2013 Posty: 20 Skąd: Polska
Wysłany: Nie Lis 17, 2013 16:55
Pasek teoretycznie powinno się wymieniać co 80tyś km lub co najmniej profilaktycznie co 5 lat. Jeżeli zabrudzony jest olejem albo wzrokowo mocno zniszczony nadaje się do wymiany.
I wtedy najlepiej razem z pompa wody i napinaczem raczej automatycznym w twoim przypadku co wiąże się z kosztami. Niektórzy wymieniają sam pasek ale to już na własne ryzyko. Zdejmujesz koła rozrządu to w sumie rozrząd i tak rozepniesz. Twoja decyzja.
Co do uszczelniaczy dokładnie takie są potrzebne. Powinno udać się je wyciągnąć od bocznych stron głowicy bez jej rozbierania. W najgorszym wypadku dojdzie odkręcenie pokrywy zaworów i górnej części głowicy trzymającej wałki.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum