Forum Klubu ROVERki.pl :: [214si] Koszt wymiany szpilek
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[214si] Koszt wymiany szpilek
Autor Wiadomość
ruszti 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Wrz 2012
Posty: 138



  Wysłany: Nie Lis 17, 2013 14:57   [214si] Koszt wymiany szpilek
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1998

Mam pytanie do roverkowiczów z warszawy, którzy przerabiali wymianę urwanej szpilki koła przedniej osi :P ile szykować kasy na wymianę ? niestety urwały mi się dwie w jedym kole, co bezpieczną sytuacją nie jest i muszę szybko to zrobić :( bo z tego co wyczytałem to u mnie chyba nie wysarczy puknąć w szpilkę i wbić nową ?

[ Dodano: Nie Lis 17, 2013 14:57 ]
no dobra może niekoniecznie z warszawy ?;p może ktoś to robił ? wole mieć pewną orientację cenową żeby wiedzieć jak gadać z majstrami ;p
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lis 17, 2013 14:57   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sro Lis 20, 2013 14:32   

Chyba trzeba demontować cala piastę aby szpilkę wybić i wbić nowa. Myślę ze koszt takiej operacji powinien wynieśc około 100-150 zł.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Ukor 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Kwi 2012
Posty: 231
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 200

Wysłany: Sro Lis 20, 2013 15:14   

Dokładnie jak mówi leszczu. Tylko ze z wbiciem nowej jest problem, trzeba jej zeszlifować trochę 'grzybka'. Mnie wymiana kosztowała 40zł i 3 szpilki mi zostało. Kupiłem całą piastę na szrocie. Jak coś to mam szpilki na zbyciu, bywam bardzo często w Piasecznie, jak jesteś ze stolicy to możemy się zgadać.

[ Dodano: Sro Lis 20, 2013 15:14 ]
Dziś między 20:00 a 5:00 jestem w Piasecznie, wrzuciłem 2 szpilki do auta tak na wszelki wypadek. Wpadnij na stacje Shell i pytaj o Łukasza :P (albo kop w zielonego R200 :P ) To Ci dam szpilki za browara i powiem dokładnie co i jak :)

ps. Będę też jutro w tych godzinach
_________________
Sprzedam dużo gratów do R200 SDi
 
 
 
ruszti 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Wrz 2012
Posty: 138



Wysłany: Sro Lis 20, 2013 17:45   

Ukor napisał/a:
Dokładnie jak mówi leszczu. Tylko ze z wbiciem nowej jest problem, trzeba jej zeszlifować trochę 'grzybka'. Mnie wymiana kosztowała 40zł i 3 szpilki mi zostało. Kupiłem całą piastę na szrocie. Jak coś to mam szpilki na zbyciu, bywam bardzo często w Piasecznie, jak jesteś ze stolicy to możemy się zgadać.

[ Dodano: Sro Lis 20, 2013 15:14 ]
Dziś między 20:00 a 5:00 jestem w Piasecznie, wrzuciłem 2 szpilki do auta tak na wszelki wypadek. Wpadnij na stacje Shell i pytaj o Łukasza :P (albo kop w zielonego R200 :P ) To Ci dam szpilki za browara i powiem dokładnie co i jak :)

ps. Będę też jutro w tych godzinach


Ooo super :D będę dziś koło 20 :D To jest shell koło salonu vloskwagena ?

Edit.
Dla potomnych : Zamówiłem z allegro przed wczoraj dwie sztuki , na aukcji pisało że do rovera/hondy na 90% pasuje , otóż nie pasuje .... Wymiary jakie były na aukcji to M12x62(długość ma drugu rzędne znaczenie) x12,2mm(to radełko) i okazało się ,po zdjęciu koła, że obracają się się one w otworach , przez co są bezużyteczne. Szkopuł tkwi w tym radełku musi mieć średnice około 12,3-12,4 mm dokładnie nie wiem , ale na pewno więcej niż 12,2 . Druga sprawa że przysłali mi o różnym skoku gwintu , oryginalnie mają 1,5 a jadeną dostałem 1,25.

Co do wymiany to za 60 zł chcieli mi wymienić, bez zdejmowania piasty i udało by się wszystko bez problemu gdybym miał dobre szpilki . Trzeba zeszlifować łeb szpilki i wchodzi spokojnie , myślę że nie osłabia to zbyt drastycznie jej wytrzymałości.

Kod:
https://imageshack.com/i/5tvxfpj
 
 
Ukor 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Kwi 2012
Posty: 231
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 200

Wysłany: Czw Lis 21, 2013 15:51   

I jak? Pasują szpileczki? Bo przed chwilą przypomniałem sobie że miałem też od Toyoty i chcę się upewnić czy dałem dobre? :P
_________________
Sprzedam dużo gratów do R200 SDi
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Lis 21, 2013 16:04   

Mały filmik co do wymiany :D Podobnie powinno być u nas :P

http://www.youtube.com/watch?v=vdZGl-iU-ms

_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
ruszti 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Wrz 2012
Posty: 138



Wysłany: Czw Lis 21, 2013 17:53   

Tak podobnie z tym że u nas wystarczy tylko szlifowanie szpilek , nie trzeba nic innego ciąć :)

[ Dodano: Czw Lis 21, 2013 17:53 ]
Ukor napisał/a:
I jak? Pasują szpileczki? Bo przed chwilą przypomniałem sobie że miałem też od Toyoty i chcę się upewnić czy dałem dobre? :P


No nie wiem jeszcze, w weekend będę robił :) wyglądają podobnie mam nadzieje że to te ;p
 
 
Ukor 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Kwi 2012
Posty: 231
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 200

Wysłany: Pią Lis 22, 2013 09:47   

ruszti,

Ale raczej dobre dałem bo były na nich Roverkowe nakrętki

[ Dodano: Pią Lis 22, 2013 09:47 ]
które odkręciłem :P
_________________
Sprzedam dużo gratów do R200 SDi
 
 
 
mentos 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 130
Skąd: Elbląg



Wysłany: Sro Lis 27, 2013 21:06   

Hej

Czy może mi ktoś potwierdzić, że patent ze spiłowaniem łba zadziała tez w dieslu na przodzie? Pewnie jest identycznie ale wolałbym mieć pewność.

Tydzień temu mechanik wymieniał mi łożysko i inne części i dowalił gwint :( Dowiedziałem sie w sobotę przy zmianie na zimówki. Az mi się źle robi na ponowny zakup łożyska do tego koła.
_________________
Pozdrawiam
Artur
Ostatnio zmieniony przez mentos Sro Lis 27, 2013 22:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Sro Lis 27, 2013 21:21   

mentos napisał/a:
Pewnie jest identycznie ale wolałbym mieć pewność.
U Ciebie są takie same zwrotnice i piasty, więc ten patent zadziała.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
BigBoyPL 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 754
Skąd: Śląsk



Wysłany: Czw Lis 28, 2013 20:37   

Chciałem zapytać jak ściągnąć piastę bo jednak wolałbym dłuższe szpilki które nawet po spiłowaniu nie wejdą. Czy wystarczy wyciągnąć samą piastę w stronę do siebie jakimiś 2 brechami czy trzeba się jakoś bardziej bawić w rozkręcanie połowy samochodu itp.
oraz co i czego trzyma się zeger pod piastą.
 
 
ruszti 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Wrz 2012
Posty: 138



Wysłany: Pią Lis 29, 2013 08:50   

Te szpilki o których pisałem wyżej (delikatnie za małe radełko) były prawie dwa razy dłuższe od seryjnych i po spiłowaniu łba wchodziły spokojnie tak jak krótkie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [rover 200 1.4] koszt koszt nabicia klimy i wymiany filtra?
pietro Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Wto Maj 27, 2008 08:48
giewu
Brak nowych postów [R216 '98] Koszt wymiany rozrządu
grisha13 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Pon Wrz 17, 2007 18:06
grisha13
Brak nowych postów [R25] Jaki jest koszt wymiany rozrządu?
har0 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Czw Mar 24, 2011 12:49
Remigiusz
Brak nowych postów [r200] koszt wymiany kompletu sprzegła
maniek1987 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Pią Sty 09, 2015 14:50
leszczu
Brak nowych postów [R220 sdi 1998]usterka sterownika pompy paliwa,koszt wymiany
marcianki Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Nie Lis 07, 2010 00:11
marcianki



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink