Forum Klubu ROVERki.pl :: [mg zr 160] wymiana glowicy vvc na zwykla?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[mg zr 160] wymiana glowicy vvc na zwykla?
Autor Wiadomość
rieger 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Cze 2010
Posty: 104
Skąd: Giżycko

MG ZR

Wysłany: Pią Lis 29, 2013 19:36   [mg zr 160] wymiana glowicy vvc na zwykla?
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2002

Witam, czy ktos sie orientuje czy do silnika vvc mozna zalozyc glowice od zwyklego 1.8 16v??
Pytam, poniewaz moj mg umarl tzn pekla glowica i po pierwsze taka uzywana glowice nie strasznie ciezko znalezc wpl a w uk wychodzi drogooo.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lis 29, 2013 19:36   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Pią Lis 29, 2013 22:29   

rieger, na pewno mechanicznie podejdzie ale nie wiem jak będzie z elektryką, ja jak w vvc nie podpiałem wtyczek od vvc to odcinkę miałem z tego co pamiętam w okolicach 5tys obr
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
MultecFSO 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 456
Skąd: Radom



Wysłany: Pią Lis 29, 2013 22:33   

Trzeba dodatkowo zmienić sterownik i wiązkę silnika. Teoretycznie pinologia się pokrywa, ale vvc ma czujnik wałka indukcyjny, a sztywnowałkowe Halla i to nie będzie działać. :)
W przyszłym tygodniu możliwe, że będę miał taką głowicę na sprzedaż, z tym, że po strzale paska.
 
 
 
BigBoyPL 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 754
Skąd: Śląsk



Wysłany: Sob Lis 30, 2013 14:09   

Kastrując vvc spadnie ci moc, do tego mniejsze zawory będziesz miał. Już lepiej postarać się o taką z TF135.
 
 
rieger 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Cze 2010
Posty: 104
Skąd: Giżycko

MG ZR

Wysłany: Sob Lis 30, 2013 14:09   

MultecFSO, czyli ta twoja glowica bedzie sie nadawala do czegos czy nie??
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
MultecFSO 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 456
Skąd: Radom



Wysłany: Sob Lis 30, 2013 15:18   

Tego jeszcze nie wiem, bo jeszcze nie miałem okazji jej oglądać.
 
 
 
rieger 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Cze 2010
Posty: 104
Skąd: Giżycko

MG ZR

Wysłany: Nie Gru 01, 2013 13:18   

MultecFSO, to daj znac jak bedziesz wiedzial co z nia.

Czy glowica od 200vi lub mgf, freelandera vvc beda identyczne jak moja, czy moga sie czyms roznic?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
pulinek 




Dołączyła: 01 Lis 2012
Posty: 45



Wysłany: Nie Gru 01, 2013 20:27   

mam na pewno głowicę do VVC, na zbyciu a może nawet dwie. Ponieważ w drugim silniku płyn miesza się z olejem niestety, a mechanik radzi mi kolejny raz wymianę silnika. Nie wiem właśnie czy go słuchać czy się upierać przy wymianie uszczelki pod głowicą...
 
 
rieger 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Cze 2010
Posty: 104
Skąd: Giżycko

MG ZR

Wysłany: Nie Gru 01, 2013 20:41   

jezeli jest sprawna i szczelna to mysle ze bysmy sie dogadali...
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
pulinek 




Dołączyła: 01 Lis 2012
Posty: 45



Wysłany: Nie Gru 01, 2013 20:47   

przy okazji mam pytanie czy wyjmował ktoś, jak już miał ściągniętą głowicę, cylindry? Czy one są wyjmowalne? ponieważ nie wiem czy dobrze zrozumiałam ale wymiana uszczelki pod głowicą może nic nie dać, bo nieszczelność może być pod cylindrami które potem trudno będzie równo włożyć i dlatego lepiej kupić kolejny silnik... eh niedługo otworzę szrot chyba :)

[ Dodano: Nie Gru 01, 2013 20:47 ]
rieger,

tamta głowica leży sobie w garażu, razem zresztą z rozebranym całym silnikiem. Nie jest pęknięta ale mechanik mój pierwszy stwierdził że może trochę mają luz tłoki w cylindrach że może zawory niedługa będą do wymiany i generalnie dużo roboty i kazał kupić silnik. i tamten rozebrany mi oddał. Może po prostu nie chciało mu się w tym babrać albo nie podołał. Nie wiem. Ale na temat głowicy wypowiedział się że mogę ją sprzedać.
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Nie Gru 01, 2013 20:53   

pulinek napisał/a:
albo nie podołał
Sądzę, że go to przerosło. Takich mechaników omijaj szerokim łukiem.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
pulinek 




Dołączyła: 01 Lis 2012
Posty: 45



Wysłany: Nie Gru 01, 2013 21:04   

tronsek,

czyli sądzisz że powinnam się upierać przy wymianie uszczelki?? nie kupować kolejnego silnika? a może tym razem moja głowica też jest pęknięta :hmm:
 
 
rieger 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Cze 2010
Posty: 104
Skąd: Giżycko

MG ZR

Wysłany: Nie Gru 01, 2013 21:09   

Prawda jest taka, ze znalezc teraz mechanika ktory potrafi/ma chec cos zrobic oprocz wymiany klockow/oleju/filtrow i innych prostych napraw w golfie 3ciej gen jest naprawde ciezko :mrgreen: wiekszosc jak nie musi to woli nie rozgrzebywac, przynajmniej ja na takich trafiam( moze takie szczescie po prostu).
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
MultecFSO 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 456
Skąd: Radom



Wysłany: Nie Gru 01, 2013 21:12   

Tuleje są wyjmowalne. Wystarczy odkręcić korbowód (uprzednio zdejmując miskę) i wyciągnąć do góry. Tuleje fabrycznie są wklejane na niebieski Hylomar.

Głowica pasuje z każdego VVC. Różnica to tylko niewielkie podfrezowania wokół zaworów w 160tce, ale badania przepływu wykazały, że nie ma różnicy...
A i we Freelanderze nie występowało nic po za 1.8 117KM.

Swoją drogą to jeśli głowica ma głębokie wgłębięnia wokół komór spalania to można ją zutylizować, bo to oznacza, że materiał zrobił się miękki.
 
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Nie Gru 01, 2013 21:15   

Dobry mechanik jest w stanie określić, jaki jest stan faktyczny silnika i co należy zrobić, a nie "gdybać". Te silniki cierpią na usterki uszczelek głowicy, ludzie je wymieniają i jeżdżą nadal.
Moim zdaniem powinnaś zasięgnąć opinii innego fachowca.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R25 1.4 2002r.] Zdejmowanie glowicy
mt Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Wto Wrz 04, 2007 15:42
AndrewS
Brak nowych postów [R200 1.4i] Planowanie glowicy
Aviat0r Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Czw Lip 14, 2011 17:40
keczu
Brak nowych postów [R200] Szpilki (śruby) glowicy
koalaup Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Sob Maj 05, 2007 16:37
piter34
Brak nowych postów [R 200] jaka uszczelka i sruby glowicy?
dk2b Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 18 Nie Sty 29, 2012 13:41
kangaroo69
Brak nowych postów [MG ZR 105]Wyciek plynu chlodzacego z pod glowicy/pisk
Spiro Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Pią Maj 03, 2013 18:36
BigBoyPL



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink