Wysłany: Sob Wrz 21, 2013 15:52 [R75] Nie można włączyć tempomatu.
Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2004
Witam.
Odkąd kupiłem R nie działał mi tempomat.
Poczytałem forum i kupiłem czujnik pedału sprzęgła, nowa sztuka od BMW jak było na forum.
Czujnik założyłem w miejsce starego ale tempomat nie działa, przycisk aktywacji pod panelem klimy działa/świeci.
Ma ktoś jakieś pomysły co dalej sprawdzić?
SPAMU¦
Wysłany: Sob Wrz 21, 2013 15:52 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Na pewno czujniki powinny być: sprzęgło biały, hamulec czarny w/g oryginalnych części Rover/MG - bo nie wiem jak to wygląda w asortymencie BMW. Obydwa muszą być dociśnięte na odpowiednią odległość do pedału. Jeśli te warunki są spełnione, a nadal nie działa istnieje możliwość, że brak jest komunikacji z modułem CRUISE CONTROL umiejscowionym obok BCU nad schowkiem pasażera. Możesz jeszcze mając narzędzia zrobić test INPĄ. Zakładam, że nie ma problemów z trakcją/ABS.
No i aktywacja tempomatu w dieslu następuje po przekroczeniu 40km/h.
Pozdrawiam,
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Na pewno czujniki powinny być: sprzęgło biały, hamulec czarny w/g oryginalnych części Rover/MG - bo nie wiem jak to wygląda w asortymencie BMW. Obydwa muszą być dociśnięte na odpowiednią odległość do pedału. Jeśli te warunki są spełnione, a nadal nie działa istnieje możliwość, że brak jest komunikacji z modułem CRUISE CONTROL umiejscowionym obok BCU nad schowkiem pasażera. Możesz jeszcze mając narzędzia zrobić test INPĄ. Zakładam, że nie ma problemów z trakcją/ABS.
No i aktywacja tempomatu w dieslu następuje po przekroczeniu 40km/h.
Pozdrawiam,
Czujnik kupiony według numeracji BMW, którą podawał apples, oba czujniki dosunięte do pedałów, czujnik hamulca działa prawidłowo, prędkość powyżej 40km/h spełniona.
Zdaje się tempomat nie działa gdy występują problemy z czujnikiem ABS w jednym z kół - nie pamiętam w którym - do doczytania na forum. Sprawdź czy przy hamowaniu działa Ci ABS, nie chcę być złym prorokiem, ale jeśli nie a np. nie świecą się kontrolki od ABS a sam ABS nie działa, to duże prawdopodobieństwo że masz zalepioną diodę/żarówkę od tej kontrolki, ja już widziałem dwa takie liczniki, gdzie po demontażu okazało się, że jakiś spryciarz taśmą izolacyjną "zaślepił" podświetlanie niektórych kontrolek ... pewnie sprzedającemu auto nie chciało się naprawiać ABS, taniej było zaślepić kontrolkę.
Punx, a jak wygląda kontrolka od abs? jest jakaś dodatkowa poza tą od hamulca ręcznego? Mam zegary w wersji bez wyświetlacza. ABS mam wrażenie że działa prawidłowo bardzo rzadko ostro hamuję
[ Dodano: Sob Wrz 21, 2013 18:48 ]
dioda od abs świeci i gaśnie przed uruchomieniem silnika abs działa dobrze. Możliwe że w kierownicy coś nie łączy?
Wszystko jest możliwe. Masz INPA to spróbuj się podłączyć pod moduł i zobacz czy działa sterowanie. Jest też wielce prawdopodobne, że moduł się wysypał.
Sprawdź jeszcze bezpieczniki F13(5A) i F26(10A). Posprawdzaj połączenia. Zdemontuj schowek.
Jak wszystko będzie okej, to podmień moduł na inny.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Bezpieczniki sprawdzałem wszystkie, te dwa dodatkowo dziś jeszcze raz. Schowek wyciągałem i ten sterownik Wyjąłem z obudowy. Nie było widać żadnych uszkodzeń płytki, a ani styków, oczywiście okiem laika. Inpa mi nie działa Nie może się z interfacem połączyć. A FiatEcuScan śmiga aż miło. Trudno. W tym tygodniu postaram się zdjąć poduszkę kierownicy i zobaczyć czy coś przy sterowaniu nie jest urwane. Modułu nie mam skąd zapożyczyć a w ciemno nie będę kupował na razie.
Sprawdź czy cofa się do końca pedał sprzęgła, ja po regeneracji pompki sprzęgła też miałem problem z tempomatem(nie cofa mi się do końca pedał) wystarczy nogą cofnąć pedał sprzęgła do góry i działa
Sprawdź czy cofa się do końca pedał sprzęgła, ja po regeneracji pompki sprzęgła też miałem problem z tempomatem(nie cofa mi się do końca pedał) wystarczy nogą cofnąć pedał sprzęgła do góry i działa
Robiłem tak podczas jazdy puszczałem sprzęgło, nogą do góry maksymalnie podnosiłem i chciałem uruchomić tempomat, ale żadnych efektów
Na WIN7 tylko z emulatorem. Są wersje, które działają z 32 bit INPĄ, ale mnie nie udało się tego sparować. Zainstalowałem zatem XP na laptopku i działam sobie ze wszystkim bez problemów
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Mati jest szansa, że będziemy mieli i czujniki pod pedały oraz sterowniki tempomatów
W razie co do odkupienia od ADI_Autoczęści
Bardzo dziwne, że pod emulatorem nie chodzi, chociaż i ja też miałem jakieś kłopoty
Pod XP wszystko śmiga A co Ty chcesz diagnozować jeszcze oprócz tempomatu?
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
MaReK, no tak jednym słowem to wszystko co się da i nie stanowi problemu od zakupu auta nie miałem możliwości podpięCia R pod żaden komputer ciekawi mnie Jaki ma realny przebieg
[ Dodano: Nie Lis 10, 2013 18:19 ]
Dobra wracając do tematu auto za Zlocie było pod kompem. Czujniki sprawne, mój moduł sprawny, na modułe od ADIego też tempomat nie działał. Przycisk na konsoli działa poprawnie. Mariusz z BritishCars postawił na brak łączności z manetkami w kierownicy. Kierownicę rozebrałem kable za swoich miejscach, wtyczki poprawiłem. Pytanie czy wiązka z kierownicy/od manetki w drodze do modułu ma jeszcze jakieś wtyczki, złącza gdzie mogła się rozączyć? Możliwa jest awaria switchy w manetkach? Może je wymienic?
bo po 1 spadaja obroty jak wciskam sprzeglo juz na swiatlach ,a po drugie jezdze tylko po miescie ,i mnie wnerwia , a ktora wtyczka wiesz moze lub foto jej , mechanik jak kiedys mi nie chodzil tempomat to reka wlaczyl gdzies pod kierownica tylko nie wiem gdzie
odkręcasz plastiki pod kierownica i na samej górze pedału sprzęgła masz taki biały cypelek który cofasz do tyłu by nie miał styku z pedałem sprzęgła i wtedy tempomat na pewno nie zadziała
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum