Nie wiem ja Ci powiem jak to wygladało u mnie po wymianie płynu.......po przejechaniu w sumie około 60 km, przestałem dolewac płynu poniewaz poziom sie ustabilizował ale auto rozgrzewało sie po wymianie płynu normalnie jak przed.......mozliwe ze jakas bańka powietrzna trzyma gdzies i nie moze sie odpowietrzyc.......ponaciskaj weże kiedy silnik jest rozgrzany, czasami to pobudzi krążenie Moze nowy termostat sie zwiesil i masz załaczony duzy obieg ? rozgrzej go na postoju, zobacz czy chłodnica jest ciepła ? Jak tak to wg mnie masz otwarty duzy obieg i ciezko auto rozgrzac
Pal licho z dmuchawą na maxa dmuchanie moze byc na minimum, chodzilo mi o pokrętło grzania na max no ale tak właśnie robisz.......chyba powinienes przyglądnąc sie nowemu termostatowi, miałeś jeszcze sprawdzic ( na postoju ) czy chłodnica jest ciepła bo jak tak to znaczyło by że termostat masz cały czas otwarty. Jak wymieniłes go i zalałeś płyn to po tylu kilometrach ktore zrobileś poziom płynu sie nie zmniejszył i nic nie dolewałeś Zwykle po takiej operacji trzeba ze 2 , trzy razy dolać płynu - to znak ze układ sie odpowietrza.
Moim zdaniem układ po wymianie termostatu powinno się odpowietrzyć. Ja osobiście niedawno wymieniałem u siebie i po wymienię od razu odpowietrzyłem układ i wszystko było elegancko . To nie jest trudne lecz trzeba trochę uważać.
Ja też wielokrotnie spuszczałem płyn i nie musiałem odpowietrzać, diesel sam się odpowietrza przecież, to nie benzyniak że trzeba przy nim tańczyć.
Nowe termostaty potrafią już w pudełku być zepsute, dlatego przed montażem lepiej go sprawdzić we wrzątku.
Wszystko wskazuje na to, że termostat jest cały czas otwarty.
Żeby było zabawniej, jak silnik (na postoju) nagrzeje się do tej roboczej temperatury i jeżdżę nim spokojnie (2k obrotów max), to wskazówka temperatury spada!
Jakiej firmy termostat ?
Czesto zdarza się, ze nowy termostat jest po prostu zepsuty. Najpewniej jak dla mnie bedzie wywalić termostat i przejechac sie bez. Podejrzewam ze oring uszczelniajacy jest na termostacie to w tym przypadku proponuje delikatnie zniszczyc stary termostat zeby byl przeplyw i go zamontować. Jeżeli wskazówka sama opada to jest ewidentnie zapowietrzony, mialem tak osatnio w golfie 4 po wymianie rozrzadu niby sie grzal, a jak ruszylem to po 200 metrach wskazowka zaczela opadać
Nowy termostat proponuje wsadzic do jakiegos naczynia np. szklanka zalać go wrzątkiem z czajnika i obserowować czy się otwiera
Jeżeli wskazówka sama opada to jest ewidentnie zapowietrzony
nie tak ewidentnie. po pierwsze diesel sie sam odpowietrza co juz wspomniane chyba 5 razy w tym poscie, po drugie gdy termostat uszkodzony i caly czas otwarty i niepotrzebnie silnik jedzie na duzym obiegu to nic dziwnego ze podczas jazdy wskazowka opada
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum