Lewis, ja kilka tygodni temu wyciszałem drzwi w swoim 600 właśnie takimi matami. Moim skromnym zdaniem nadają sie. Nie wiem jak jest przy matach bitumicznych, ale przy tych różnica w dźwięku jest i to całkiem przyzwoita
Nie przekonuje mnie to . I nie ten dział.
Pozatym ciekawe jaka jest różnica między matą bituniczną a taśmą dekarską.
W wymiarach
Serio jest mega różnica miedzy tym oryginalnym filcem co był a tymi matami bitumicznymi.
Po pierwsze w końcu nie słyszę szumienia kół. Po drugie wreszcie muzyka brzmi czysto i nie ma żadnych rezonansów. Wada jest jedna => waga mat, no ale są w 100% odporne na wilgoć więc jak dla mnie najlepiej nadają sie do wygłuszania drzwi gdzie w drzwiach jak wiadomo są kanaliki i przy deszczach wewnątrz drzwi jest woda.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
ciekawe jaka jest różnica między matą bituniczną a taśmą dekarską.
Miałem do czynienia z tymi dwoma materiałami. Jak dla mnie różnica na korzyść taśmy dekarskiej jest taka, że owa taśma jest o wiele bardziej elastyczna w niższych temperaturach. Mata bitumiczna zwyczajnie się kruszy i łamie. Miałem kiedyś wygłuszony bagażnik i drzwi matą bitumiczną. Niestety z biegiem czasu połamała się i pokruszyła. Przy dobrze oczyszczonej i odtłuszczonej powierzchni taśma dekarska powinna spisać się idealnie. Dodatkowo taśma jest lżejsza niż mata, co ma wpływ na zawiasy przy wygłuszaniu drzwi.
Ogólnie polecam taśmę dekarską z własnego doświadczenia (pod warunkiem dobrego odtłuszczenia, oczyszczenia powierzchni i względnym braku wilgoci).
Dodatkowo taśma jest lżejsza niż mata, co ma wpływ na zawiasy przy wygłuszaniu drzwi.
Nie pitolcie głupot. Ktoś gdzieś kiedyś napisał i teraz wszyscy powielają. Moje drzwi dostały 5kg na sztukę jak nie więcej i żyją a ilu mam znajomych co jeszcze więcej wrzucili w drzwi i wszystko siedzi...
Taka pianka z pierwszego postu nadaje się jedynie na wyrównanie powierzchni np. podłogi.
Tak czy siak ani soudal ani maty boll nie mają takich właściwości jak maty GMS/STP/Dynamat
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Dodatkowo taśma jest lżejsza niż mata, co ma wpływ na zawiasy przy wygłuszaniu drzwi.
Nie pitolcie głupot. Ktoś gdzieś kiedyś napisał i teraz wszyscy powielają.
Wszystko piszę z własnego doświadczenia.Może w Cabrio mam jakieś delikatne zawiasy, bo przy macie bitumicznej cholernie skrzypiały podczas szerokiego otwierania drzwi - szczególnie te od strony kierowcy. Nie pomogło nawet WD40. Teraz mam taśmę i zjawisko ustąpiło.
greg-si napisał/a:
Tak czy siak ani soudal ani maty boll nie mają takich właściwości jak maty GMS/STP/Dynamat
Wszystko piszę z własnego doświadczenia.Może w Cabrio mam jakieś delikatne zawiasy, bo przy macie bitumicznej cholernie skrzypiały podczas szerokiego otwierania drzwi - szczególnie te od strony kierowcy. Nie pomogło nawet WD40. Teraz mam taśmę i zjawisko ustąpiło.
A takie objawy to jest ewidentne zaniedbanie właściciela samochodu. Zawsze należy smarować zawiasy co jakiś czas. Czy się drzwi wygłusza czy nie. Wiele osób o tym zapomina. Poza tym skrzypienie to nie opadnięte drzwi.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Pomógł: 9 razy Dołączył: 08 Mar 2010 Posty: 305 Skąd: Kutno
Wysłany: Nie Cze 20, 2010 13:08
[quote="Tomassso"]Lewis, ja kilka tygodni temu wyciszałem drzwi w swoim 600 właśnie takimi matami. Moim skromnym zdaniem nadają sie. Nie wiem jak jest przy matach bitumicznych, ale przy tych różnica w dźwięku jest i to całkiem przyzwoita
TOMASSSO -Może mógłbyś zamieścić krótki opis "technologii" jak -gdzie- ile warstw -z której strony itp.?
Bo mówiąc szczerze te wszystkie bitumity, smoły ,papy nie bardzo do mnie przemawiają .
A poza tym widział ktoś w jakimś "mercu" czy bmw materiały bitumiczne a wygłuszenie mają super .
Pozdr. marek 501
Wszystko piszę z własnego doświadczenia.Może w Cabrio mam jakieś delikatne zawiasy, bo przy macie bitumicznej cholernie skrzypiały podczas szerokiego otwierania drzwi - szczególnie te od strony kierowcy. Nie pomogło nawet WD40. Teraz mam taśmę i zjawisko ustąpiło.
A takie objawy to jest ewidentne zaniedbanie właściciela samochodu. Zawsze należy smarować zawiasy co jakiś czas. Czy się drzwi wygłusza czy nie. Wiele osób o tym zapomina. Poza tym skrzypienie to nie opadnięte drzwi.
Tylko w jaki sposób wytłumaczysz, że zaczęły skrzypieć po wygłuszeniu matą, a po zmianie materiału wygłuszającego skrzypienie ustąpiło?
A poza tym widział ktoś w jakimś "mercu" czy bmw materiały bitumiczne a wygłuszenie mają super .
1. Grubsza blacha
2. Lepsze uszczelki
3. Lepsze spasowanie elementów drzwi (tapicerki, szyby, uszczelek)
4. Wygłuszenie które również jest. Nie w jednym aucie się z tym spotkałem. Fakt że nie jest to takie wygłuszenie jak robi się pod CA
f1x, ja tego tłumaczył nie będę bo nawet nie wiem jak zawias w kanciaku wygląda
Ile kg zaoszczędziłeś na innym wygłuszeniu?
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
żeby nie zakładać nowego tematu chciałem się jeszcze zapytać czy jak drzwi się zamyka i trzaskają to znaczy ze uszczelki juz sa do wymiany ? bo np z tyłu cichutko się zamykają drzwi tylko z przodu trzaskają
Przeszukując forum natrafiłem na ten temat i powiem ze sam jestem ciekaw jak to z tymi uszczelkami.... Jak zaobserwuje keidy są do wymiany? Jest ktos w stanie mi odpowiedziec?
Wrzucę tu, bo widzę że w tym temacie: http://forum.roverki.eu/v...r=asc&start=140 nie ma zbytnio zainteresowania - może po przejrzeniu tego co wstawiłem odpowiecie mi na mój post
Witam, widzę upłynęło trochę czasu, ale odgrzebię
Otóż też myślę o wyciszeniu, bo jak wymieniłem tłumiki to teraz jest ciszej, ale za to słyszę wszystko inne co do tej pory było zagłuszone przez mój 'sportowy' wydech
W sumie dobrze że minęło trochę czasu, to Wasze wyciszenia mogły przejść małą próbę czasu i stąd moje pytania jak się trzymają wasze wyciszenia? w sensie wilgoci, cichości, czy klej się trzyma, czy widać inne zużycie paliwa itp:)
ja myślałem żeby zrobić albo mata/taśma bitumiczna albo to co zapodał Lewis - mata/pianka akustyczna samoprzylepna
Mój plan to bagażnik z nadkolami, klapa, boczki z tyłu, drzwi przednie sufit i może podłoga, przynajmniej z przodu, nie pytam się jużco i jak, bo chyba wszystko zostało wcześniej wyjaśnione:) niedługo dłuuuugie maturalne wakcja więc będzie można się pobawić:)
A poza tym widział ktoś w jakimś "mercu" czy bmw materiały bitumiczne a wygłuszenie mają super .
Rozbierałem kiedyś BMW e36 po lekkim spaleniu i cała podłoga wyłożona była pianko gąbką (nie wiem jak to nazwać) o grubości około 5 cm.
[ Dodano: Sro Kwi 10, 2013 18:39 ]
Lewis napisał/a:
żeby nie zakładać nowego tematu chciałem się jeszcze zapytać czy jak drzwi się zamyka i trzaskają to znaczy ze uszczelki juz sa do wymiany ? bo np z tyłu cichutko się zamykają drzwi tylko z przodu trzaskają
Może się opuściły ?
Popsikaj uszczelki silikonem w sprayu to pomoże i dźwięk zamykanych drzwi jest całkiem inny.
_________________ Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
żeby nie zakładać nowego tematu chciałem się jeszcze zapytać czy jak drzwi się zamyka i trzaskają to znaczy ze uszczelki juz sa do wymiany ? bo np z tyłu cichutko się zamykają drzwi tylko z przodu trzaskają
Może się opuściły ?
Popsikaj uszczelki silikonem w sprayu to pomoże i dźwięk zamykanych drzwi jest całkiem inny.
Często hałas przy zamykaniu pochodzi od niedokręconych elementów na drzwiach; tapicerki, cięgien zamka, elementów plastikowych, itd.
Pomógł: 17 razy Dołączył: 14 Maj 2013 Posty: 1000 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Wto Gru 10, 2013 08:38
Czy można przyklejać tą czarną matę APP na wcześniej położoną folię dekarską soudal? Nie spłynie, nie zsunie się?
Wygłuszałem auto właśnie folią dekarską Soudal, ale mam opcję jeszcze wyciszyć i zastanawiam się nad matą APP.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum