Wysłany: Pon Gru 09, 2013 18:46 [R75] Wycieraczki nie działają
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001
Dziś wsiadłem jak zwykle do roverka i ku mojemu zdziwieniu nie zaskoczyły wycieraczki.
Pompka spryskiwacza działa.
Przekaźniki R1 i R3 sprawdziłem i wydają się być sprawne.
Poza tym "cykają" przy dźwigni w dół, na pierwszym i drugim w górę wydaje mi się, że nie. Na trzecim w górę - tak.
Teraz pytania
1. Do silniczka wycieraczek dochodzi wtyczka z czterema przewodami - i przechodzi w dwa. O co tam chodzi i jak sprawdzić napięcia?
2. Czy jakoś prosto da się zdemontować przełącznik wycieraczek?
Szukałem po forum, ale nie trafiłem na takie objawy.
Pozdrawiam
SPAMU¦
Wysłany: Pon Gru 09, 2013 18:46 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Pon Gru 09, 2013 20:49
_pX_, masa na silniczek podawana jest czarnym z karoserii i brąz/jasnozielony z BCU , zasilanie z R1 - niebieski/j. zielony i czerwono/j.zielony (dlatego dwa przewody).
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Pon Gru 09, 2013 22:23
z BCU idzie dodatkowe sterowanie np.dla czujnika deszczu ,zależności pracy wycieraczekl od prędkości auta itd.
R3 na nieb/zielonym zasila bezpośrednio ,a drugim przewodem (w obwodzie jest rezystor ) zasila w powiązaniu z BCU. Silnik na krótko, to czarny ( masa ) i ( +) niebiesko/zielony.
Miałem zająć się sprawdzeniem silniczka po południu, ale cały dzień musiałem jeździć. Nie padało więc bez wycieraczek dało się śmigać.
Raptem miły człowiek przede mną postanowił sobie użyć spryskiwacza, no i oczywiście wszystko poleciało na roverka - odruchowo pyknąłem wycieraczki i ... zaczęły działać!
Wygląda to na jakąś wilgoć chyba - na komputerze, na kablach? Gdzie szukać Koledzy...
Podrążę jeszcze temat, bo wycieraczki ciągle nie działają.
Po tym zrywie kiedy raptem zaczęły działać - po nocnym postoju już nie działały...
Nie miałem czasu zająć się tym, ale w końcu udało mi się wyciągnąć BCU. Nie było żadnych oznak wilgoci - suchy, czysty, na oko w bardzo dobrym stanie. Poleżał w ciepłym i suchym miejscu, styki spryskane elektrosolem, zamontowałem i wycieraczki nadal nie działają ...
Przekaźniki również spryskane - bez efektu.
Zauważyłem natomiast, że zgubiłem zaślepkę z nadkola i narzucało na wiązkę kabli wychodzącą ze skrzynki z przekaźnikami/bezpiecznikami trochę mokrego piachu - może to jest powód?
Poza tym nie wiem czy dobrze odczytałem wypowiedź
SeniorA napisał/a:
Silnik na krótko, to czarny ( masa ) i ( +) niebiesko/zielony.
Czy to znaczy, że w momencie włączenia wycieraczek powinno tam zawsze występować napięcie? U mnie brak napięcia na niebiesko/zielonym ...
witam moze mi ktoś podpowie również co zrobć jak wycieraczki nie działąją??? słychać na przekaźniku pstrykniecie, silniczek działa ale niestety wycieraczki się nie włączają
silniczek działa jak się na krótko sprawdza problem jest tego typu że jakby coś z sygnałem do przekaźników było bo słychać przekażniki tylko na 2 pozycjach najszybsze i w dół tj pojedyncze.
To nie rozumiem czego oczekujesz, ze ktoś przyjedzie i naprawi? Skoro silnik działa na krótko, a włączając manetką słyszysz przekaźnik, no to co innego mogli zostać jak nie sprawdzic wiązkę od przekaźników w tym wypadku w BCU bo to one sterują do silniczka wycieraczek... Sam sobie rozwiązałeś problem, chyba ze mało ściśle opisujesz co sprawdziles a co nie, bo wczesniej nie wspominałeś ze silnik sprawdzales na krotko.
Albo z manetka od wycieraczek.
Pozycja "najszybsze" i "w dół" to to samo.
Sprawdz programem diagnostycznym czy działają obie predkosci wycieraczek, jesli tak... to problemu szukaj w manetce lub wiazce, jesli nie problem moze tez lezec w przekaznikach.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum