Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2003
Hej,
Prosze o pomoc w wyszukiwaniu zlodzieja pradu.
Samochod zjada ok 0,5A. Tak, tak, webasto odlaczone, brak nawigacji.
Po odlaczeniu bezpiecznika FL3 50A pobor spad do 0,04. Wyczytalem ze fl3 prowadzi do bodajze pompy spryskiwaczy i ok 10 "malych" bezpiecznikow pod schowkiem pasazera. Zamierzam teraz wyjmowac kolejno bezpieczniki pasazera i sprawdzac kiedy pobor pradu wroci do normy, czy to dobra droga, czy cos przeoczylem? Pytam bo elektryk ze mnie nienajlepszy, nie okreslajc juz bardziej dosadnie.
Super, gdybyscie paluszkiem mi wsazali gdzie znajde info, ze np.bezpiecznik 24 podlaczony jest zielonobialym kablem, ktory idzie tu i tu.
Jak nie dam rady, to mozecie polecic elektryka z okolic wawy, moze ktos z was moglby zaoferowac troche pomocy?
Poza tematem, tak jednym slowem, to zamek kierowcy przestal otwierac sie z pilota, dziala tylko z kluczyka. Z zamykaniem wszystko ok, czy moze to miec zwiazek powyzszym problemem, czy warto to naprawiac (jak) czy kupic zamek centralny dzwi?
Dziekuje, Tomek
SPAMU¦
Wysłany: Pon Gru 02, 2013 22:28 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Cześć,
sprawdziłem i guzik..dalej zjada ile zjadał, chociaz wyczytałem ze dosc szybko zjadanie powinno sie stabilizować.
Ile zjada Twój/ no i wasz klubowicze tak po 2-3min?
O, jeszcze jedna prośba, czy mogłby ktoś poratować zdjęciem skrzynki bezpieczników pasażera z zaznaczonym bezpiecznikiem 1 i sposobem ich numeracji, bym na tej podstawie samodzielnie dalej znalazl który bezpiecznik ma nr np. 28 itd.. bez wyjmowania skrzynki. Zrobiło się dość zimno i mam ograniczone mozliwosci warsztatowe.
Równolegle zaczął mi się cyrk ze wskazywaniem poziomu paliwa, gdy w baku jest 80% to potrafi mi przybyć na fulla i jakoś tak skacze. jak wylacze silnik i wlacze, to pokazuje prawidłowo, a pozniej znow wariuje. Czy moze to byc zwiazane rowniez z elektroniką, czy raczej plywak bądz zegary. Czasem mialem na lcd takie piojnowe kreski, ale zniknęły. (w przypadku prawie pustego baku, takich cyrkow brak)
Co za kosmos z elektronika w tym samochodzie.
Dzięki wszystkim za pomoc
TR
Witaj. Dobrze kombinujesz. Podepnij amperomierz i odpinaj po kolei bezpieczniki. Jeśli po wyciągnięciu danego bezpiecznika pobór spadnie to trzeba szukać w obwodzie którego dotyczy ten bezpiecznik. Miałem przypadek też że złodziejem prądu był uszkodzony alternator lub rozrusznik. Zmierz też pobór tak jak Ci sugeruje tutaj kolega po kilkudziesięciu minutach albowiem zaraz po wyłączeniu kluczyka pewne obwody działają i to może być to.
Amperomierz w ręke i do dzieła.
[ Dodano: Wto Gru 17, 2013 02:15 ]
Paski na wyświetlaczu to normalka. Z czasem ich przybędzie.
Dzięki, Columbo. zastanawiam sie odnośnie falowania na prawie pełnym baku wskaźnika poziomu paliwa.
Czy mógłbyś jeszcze przy okazji sprawdzić jaki masz u siebie pobór - np. po 3 minutach. gdzies wyczytałem, że po 3 min pobor oscyluje ok 0,01A.
super gdybyś napisał czy rzeczywiście się u Ciebie stabilizuje po parunastu - ale o to trudno prosic biorac pod uwage pore roku.
Alternator byl już odlaczony, ze zlodziejem walczyl Mariusz418 i od tego w sumie zaczął, ale dzieki ponownie za wskazowke.
Zostala jeszcze skrzynka bezpieczników. Problem ze we wszystkich body electrics jest stary typ skrYnki bezpieczników. Poratowałby może ktoś opisem nowej?
PS. Od czego jest tezn przekaznik "power wash relay "
Dziekuję, Tomek
Power wash jest od mycia reflektorów.
Prąd spoczynkowy na poziomie 0,03-0,05A jest jak najbardziej w porządku. W R75 niestety jest sporo gadżetów wymagających podtrzymania.
Ściagnij sobie to 3 rave do roverków 75 2003- 2005 i tam na pewno jest opis nowej skrzynki.
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Cze 2008 Posty: 337 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią Gru 20, 2013 09:43
geffi napisał/a:
Dzięki, Columbo. zastanawiam sie odnośnie falowania na prawie pełnym baku wskaźnika poziomu paliwa.
Czy owo falowanie masz tylko przy prawie pełnym baku? Bo w naszych autka, takie parametry jak m.in: zasięg, dystans do wymiany oleju czy właśnie wskazanie poziomu paliwa są "płynne" i ściśle zależą od stylu jazdy - są odwrotnie proporcjonalne do wielkości chwilowego spalania.
Pozdro
cześć
wlasnie tylko gdy w baku jest powyzej polowy. (tak czytalem, ze zdaza sie tak jak jest ponizej) - u mnie jest jednak odwrotnie i to wskazowka sobie latac potrafi w obie strony, - raz na pol godziny skok. Po wylaczeniu i wlaczeniu silnika pokazuje prawidlowy poziom, pozniej cyrk zaczyna sie od nowa. oczywiscie cieszy mnie jak bez tankowania idzie do gory, ale radosc nie trwa dlugo.
po ostatnim zatankowaniu na full wydaje ze sie uspokoilo czytaj "samonaprawilo", co juz w ogole jest ekstremalnie dziwne.
Na razie powalczę z tymi bezpiecznikami, moze na Święta sobie naprawie samochod, - pozniej wezme sie za siebie i zaczne biegac
dzieki,
Tomek,
==============================================
[ Dodano: Wto Sty 07, 2014 14:07 ]
Cześć,
dzięki waszej pomocy jestem już krok dalej, jest ciepło, majstruję dalej.
Po wyjęciu bezpiecznika przy silniku FL3 pobór prądu znika do 0,04A.
Przeczytałem za jakie bezpieczniki/przekaźniki pod pasażerem odpowiada FL3 i wyjmowałem je kolejno. Generalnie jak jest komplet, to Rover wciąga 0,48A.
Po wyjęciu F29 - instrument pack, pobór wynosi już 0,24A, więc pewnie czeka mnie wymiana zegarów. Wydaje się to możliwe, ponieważ czasem na LCD mam pionowe kreski, a ostatnio miewam niespodzianki ze wskazówką paliwa. Wyjeżdżając raz miałem 80 %,a po 3 kilometrach zaświeciła się rezerwa.
Mam jeszcze jedną przypadłość. Wsadzam kluczyk, przekręcam na 2, nagrzewają się świece, odpalam ....i ciemno. Samochód na nic nie reaguje, ginie prąd, gasną zegary i lampki i tak jest do momentu odłączenia akumulatora, za 2-3razem odpala. Ostatnio prąd zginą przy próbie zamknięcia z pilota.
Mogą to powodować zegary, czy bardziej śmierdzi?
Wymiana zegarów jest bezbolesna, czyli czy włożenie innych z po 2003r zadziała, czy będą jakieś anomalie?
Wyjąłem również zegary i pobór spada do 0,24A. Wiem że dużo, ale juz o polowe mniej. Jak wloze inne zegary, to pobor znow rosnie do 0,48, więc gdzie mam szukać i jak znalezc kabel z F29 do zegarów.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum