Wysłany: Nie Sty 05, 2014 14:02 [R200] szarpanie na cieplym silniku przy przyspieszaniu
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1999
Witam wszystkich otoz mam kolejny problem z moim roverkiem,mianowicie na cieplym silniku przy przyspieszaniu z niskich obrotow (1000-1900)wystepuja szarpniecia.Przykladowo jade sobie na 5 bieu i zwalniam wtedy mam obroty1300 i przyspieszam na tym 5 biegu z tych niskich obrotow i wystepuja szarpniecia do ok.2000obrotow. Powyzej 2tys wszystko jest dobrze.Dodam jeszcze,ze jak przyspieszam od niskic biegow a obroty wysokie to szarpania zadnego nie ma.Odpala bez problemu, na zimnym silniku nic sie nie dzieje.Szarpanie wystepuje głownie na LPG na benzynie bardzo rzadko.Pozdrawiam!
SPAMU¦
Wysłany: Nie Sty 05, 2014 14:02 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Bertas00462, silniki benzynowe bardzo, bardzo nie lubią tak niskich obrotów, dzielą się jednak na dwie zasadnicze kategorie:
-8 zaworowe: znoszą niskie obroty nieco lepiej,
-16 zaworowe: na niskich obrotach męczą się, występuje większe "smolenie", potrafią palić więcej.
Dla benzyny jeździj w okolicach 2 tysięcy obrotów, nie bój się redukować - oszczędzisz w ten sposób paliwo i silnik. Ja zwykle jeżdżę w zakresie 1900-2100 jak muszę wolniej się toczyć, ale jak tylko mogę to minimalnie powyżej 2100 (to taka magiczna granica, poniżej słychać "buczenie", powyżej silnik po prostu pracuje lżej).
No i gaz - on ma wyższą temperaturę spalania, bardziej obciąża silnik.
Pamiętaj że piątki nie wolno wrzucać poniżej 60-65km/h - zajedziesz motor.
Ostatnio zmieniony przez MD Nie Sty 05, 2014 15:10, w całości zmieniany 1 raz
Bertas00462, ciężko teraz powiedzieć. Czasem, jak tak pomęczysz silnik to do póki nie dasz mu w dupę, dotąd będzie szarpał - widzę to nieraz po toczeniu się na dwójce, przyspieszaniu i puszczaniu gazu, gdy jeżdżę po mieście. Czasem silnik opomina się o depnięcie.
na cieplym silniku przy przyspieszaniu z niskich obrotow....... . na zimnym silniku nic sie nie dzieje.Szarpanie wystepuje głownie na LPG na benzynie bardzo rzadko.Pozdrawiam!
Tu jest odpowiedź na Twoje pytanie.
Na 90% problem dotyczy instalacji lpg a raczej mapki.
bertas00462 napisał/a:
ale jaki jest powod teo szarpania ?cewka,swiece,kable WN? czy cos innego?
Szarpanie na lpg może być skutkiem źle zebranej mapki czasów wtrysku. Silniki rovera potrzebują specyficznej regulacji tzn. wycięcia dotrysków. Jeśli nie są wycięte auto może poszarpywać na niskich obrotach przy jeździe na gazie.
Na benzynie lepiej się jeździ bo silnik jest bardziej elastyczny.
Może to banalna porada ale sprawdź poziom płynu chłodniczego bo bez niego na lpg nie pojedziesz.
_________________ Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
A ja ci radzę sprawdzić układ zapłonowy. W takich objawach najbardziej podejrzana jest cewka , ale nie zaszkodzi dać nowe kable i świece. Przy LPG minimalne niedomagania w/w będzie skutkować szarpaniem.
patryq, dobrze mówi. LPG ma ogromne wymagania jeśli chodzi o układ elektryczny. Dwa razy na sekwencji miałem problem z szarpaniem poniżej 2tys obrotów. Czasem to było minimalne szarpnięcie, czasem kilka. Byłem u gazownika. Robił może mapy wtrysku LPG, sprawdzał wszystko. Rozłożył ręce na koniec i powiedział żebym świece zmienił, bo nie zmieniane od zakupu auta. Dałem 56zł za 4 świece NGK i problem zniknął na 40 tys km potem znowu było szarpani ale już nigdzie nie jeździłem Kupiłem komplet świec i już profilaktycznie nowe kable zapłonowe. I spokój znowu Zacznij od wymiany świec
Bylem gazownika w piatek podlaczyl pod kompa i mowil ze z gazem jest wszystko ok.az nowy,dopiero 8 tys zrobione.Jakiej firmy kupic swiece,przewody,cewke?Swiece to jakies platynowe czy jakie?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum