Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2002
Od ostatniej wymiany rozrządu stuknęło już 80kkm, więc czas na kolejną wymianą. Mój "nowy" mechanik niestety nigdy nie robił tego w roverku dizlu. Przeglądnął fachową literaturę i zmartwił się opisanym tam specjalnym przyrządem, którym należy naciągnąć sprężynę w napinaczu.
I tu moje pytanie do znawców tematu.
Co to jest za magiczne urządzenie i jak ono wygląda?
Czy bez "tego czegoś" można sobie poradzić i w jaki sposób?
Czy od jakiegoś innego auta/silnika będzie to coś pasować?
Będę wdzięczny za wszelkie uwagi
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
SPAMU¦
Wysłany: Sro Sty 08, 2014 20:02 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 84 razy Dołączył: 20 Paź 2007 Posty: 757 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Sob Sty 11, 2014 09:46
Steff,
Steff napisał/a:
Pewnie i tak zrobię, ale czy ktoś zorientowany w temacie może coś opowiedzieć o tym magicznym urządzeniu do napinania rolki ?
Nic nadzwyczajnego tam nie ma, i nie potrzeba kosmicznego przyrządu, jakieś bajki ktoś pociska i wychodzą taki historie.
Faktem jest, że w instrukcji są tam takie kołki do blokowania i narzędzie napinające napinacz ale rozgarnięta osoba która będzie to robić może sobie poradzić bez tego...
Sam u siebie wymieniałem rozrząd i nie miałem z tym żadnych problemów, przed ściągnięciem paska ustaw rozrząd na znakach który jest na górnym i dolnym kole.
Odkręcasz napinacz zdejmujesz wszystko i zakładasz w odwrotnej kolejności i wszystko, żadna filozofia
Powodzenia.
_________________ Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
Przy napinaczu jest sprężyna i trzeba ją cofnąć wkręcając śrubę, niestety nie pamiętam wymiaru, wtedy napinacz się cofa i zdejmujemy pasek.
Niektórzy nie wiedząc o sprężynie podważają na chama metalową łapką i wtedy można coś rozwalić.
Wykręcając śrubę napinacz wraca i napina pasek siłą sprężyny, wtedy możemy zablokować napinacz wkręcając do oporu śrubę która przechodzi przez rolkę na wylot.
Pomógł: 41 razy Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 1184 Skąd: Piotrków Tryb
Wysłany: Pon Sty 13, 2014 17:05
Steff napisał/a:
Co to jest za magiczne urządzenie i jak ono wygląda?
Czy bez "tego czegoś" można sobie poradzić i w jaki sposób?
Czy od jakiegoś innego auta/silnika będzie to coś pasować?
Będę wdzięczny za wszelkie uwagi
do wymiany paska nie potrzeba żadnego magicznego urządzenia,wystarczy cofnac napinacz i zdemontowac/zamontowac pasek.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum